- 818 Okunma
- 1 Yorum
- 3 Beğeni
Çocuk
sıkıntılıydı gök...içinden ağlamak gelip de ağlamamak için kendini tutan insan gibi...ara ara atıştırdı akşama kadar...hava kararınca koyverdi bulutlar göz yaşını ama ne koyvermek...bardaktan boşanırcasına...
balkona çıktım, kimi zaman rahmet, kimi zaman zahmet olan gök yaşlarını izlemek için...
sokak lambasının ışığında daha bir ihtişamlıydı damlalar, şiddetli yağıyordu...
yirmi otuz metre ötede çöp konteynırı var...yanında çöpten para kazananların kendine has el arabası duruyor ve yanında on beş yaşlarında bir erkek çocuğu dikiliyor...ilk bakışta fark edemediğim bu çocuğa takılıyor gözlerim...öylece duruyor yağmurun altında...bazen elini başına götürüyor, saçını yıkar gibi hareketler yapıyor...sonra el kol hareketleri değişiyor, kollarını karın hizasına getiriyor ve rükuya eğilir gibi eğiliyor...hayretle izliyorum...
"ne yapıyor acaba, namaz mı kılıyor yoksa " diyorum kendi kendime...
ama yok namaz değil, peki ne ?...hiç bilemeyeceğim...
bir müddet sonra arabasının kollarına geçiriyor kollarını ve aşağı sokağa doğru yürüyor...yavaş yavaş, hiç acelesi yok...yağmurmuş yağan,ıslanıyormuş umrunda değil...ve gözden kayboluyor...
hayret ve merakla bakıyorum ardından...aklımda deli sorular...
bu gece de, bu sağanağın altında grand tuvalet bir beyefendi veya bir hanımefendi olsaydı...paçaları ıslanmasın diye nasıl gayret eder, nasıl sığınacak bir yer arardı...
veya evin salonunda mis gibi halılar serili bir eve gidecekse ıslak pantolonu, ıslak çorapları nasıl da sorun olurdu...
bu çocuğun yaşadığı yokluğun o görünmeyen, o hissedilmeyen ihtişamı mıydı acaba...yokluğun verdiği o garip özgürlük duygusu muydu ?...ne kadar çok varlığımız varsa o kadar çok korkularımız yok muydu ?...bu rahatlığın , bu keyfin adı yokluk muydu ?
rahmet miydi yağan, rahmetten kaçılmaz mı diyordu bu çocuk ?
giden gitmişti aklımda bir sürü soru ve adını koyamadığım hoş bir duyguyla baş başa bırakarak...
sağ olasın çocuk...varlığımızın türettiği çöpleri toplayarak rızkını kovaladığın için...sağanağın altında fikirlerimi ıslattığın için.
frezya
az önce