- 412 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİRBİRİNİN KUSURUNU GÖREN BİRBİRİNİ SEVEMEZ!
Allah’ın yolu varsa o yolun yolcularının bir olması gerekir; Peygamber ve sahabesi gibi; biri hepsi için hepsi biri için.
Birbirlerinin kusurunu görenler birbirini sevemez; birbirini sevemeyenler yoldaş olamaz.
Onlar, yoldaştı, çünkü onlar kardeşti, onlar birbirini seviyordu.
Onlar Hz. Peygamber’in etrafında toplandılar; birlikleri sayesinde her iki alemin saadetine eriştiler.
Peygamber onlara şunu öğretti: Allah’ın rızası birliktedir.
Gönüllerini ve fiillerini Kuran’la, Peygamberin sünneti ve sevgisiyle tevhid edemeyenlerin cemiyetinde dirlik ve düzenlik olur mu?
Tevhidi olan şahısların ve milletlerin usulü erkanı vardır; aksi, kötülük, bunalım, eza, cefa…
Allah’a bağlanmayanlar dünyada ve ahrette nasıl mutluluğu elde edebilirler?
Peygambere uyanları bir hatırla: Ona uyanlar, birlik sayesinde dirliğe, dirlik sayesinde maddi ve manevi fetihlere, gönül rızalığına eriştiler.
“Hep birlikte Allah’ın ipine (İslama) sımsıkı yapışın; parçalanmayın…” (Âl-i İmrân 103)
Birlik olamayanlar, birlik olanlara boyun eğmeye mecbur kaldılar.
Şunu biliniz ki, nerede birlik varsa, kim kiminle benlikten geçip Allah için kardeş olduysa, iki cihanın saadeti onlara verilmiştir.
Birlik, Allah için olan birliktir; asiler ikilik içindedir, onlar imanda-amelde ayrılıkta ve fitnede birleşmişlerdir.
Birliğe inanmayanlar doğru yolu bulamamış kimselerdir ve onlar Allah’ın lütfundan uzak düşmüşlerdir.
“O gün, zalim ellerini ısırıp şöyle der: Keşke o peygamberle birlikte bir yol tutsaydım!” (Furkan 27)
İman, rızası için yapılan ibadetlerle birlikte insanı Allah’a uygun bir kul kılar; kişi ancak bu yolla birliğin samimi, güvenilir bir üyesi olur ve her iki alemde kutluluğa erişir.
Şahadet kelimesini söyleyenlerin kusurunu görmeyiniz ki, aranızdaki sevgi azalıp yok olmasın; çünkü bunun sonucu birliğin dirliğin bozulmasıdır; birlik dirlik gitti mi gelen fitnedir!
Fitne ise şahsı ve toplumu mahveder.
“Sadece müminler kardeştir; öyleyse kardeşlerinizin arasını bulun. Allah’tan çekinin ki iyilik bulasınız.” (Hucurât 10)
M.Talât Uzunyaylalı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.