- 867 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
BAHAR 9
- Evet muhteşem bir eser
- Kimin imzası var?
- Mine Turaner
Bahar bir süre düşündü fakat hiç bir şey hatırlayamadı. Doktor Bahar a tablo hakkında bilgi vermeye devam etti.
-Bu tablo çok değerli , oldukça titiz bir çalışma yapılmış nadide eserlerden bir tanesi. Kenan beyin doğum gününde Kenan ın çok sevdiği arkadaşı Arkeolog Metin Kaanoğlu tarafından hediye edilmişti. Kenan ın o gün yüzünde ki mutluluğunu görmeliydin.
Bahar da tablonun yanına gelmiş dikkatli bir şekilde tabloyu inceliyordu. Metin ismini duyunca içine tuhaf bir ürperti girdi. Doktor dikkatle Bahar ı izliyordu. Bahar yüzünde garip bir ifadeyle
- Arkeolog mu demiştiniz?
- Evet güzel kızım Kenan ın çok iyi bir arkadaşı hatta arkadaşlarının içinde en güvenilir dostudur. Yoksa tanıyor musun?
Bahar hafızasını yokladı.
- Üzgünüm maalesef hatırlayamadım.
- Olsun, sıkma canını bak göreceksin her şey düzelecek. Zamana bırakalım.
- Haklısınız zaten de yapacak bir şey yok.
Bahar tekrar duvarda asılı tabloya dönüp
- Gerçekten güzel, ressam bir şaheser ortaya çıkarmış. Renklerin uyumuna bakar mısınız?
Bahar bilmeden kendi yaptığı tablo önünde tabloya yorum yapıyordu.
- Ressam çok iyi bir eğitim almış , ya da bazı ressamlar gibi tamamen Allah vergisi dedi dr.
Hizmetçi daldıkları rüyadan uyandırır gibi yanlarına gelip
" Dr. Nahit Bey Kenan Bey telefonda ", diye haber verince " dr. bir dakika Bahar kızım müsaadenle", deyip acele telefona cevap vermek için uzaklaştı.
Bahar tekrar pencere kenarındaki koltuğa oturdu. Pencereden görünen manzaranın görünüşü çok güzeldi. Bahçedeki cam ağaçlarının karla kaplanmış halini seyretmekten mutlu olmuş , yeşille beyaz rengin ne kadar uyumlu oluşuna hayranlıkla bakıyordu. Bir süre öylece dalıp gitti. İçini tarifsiz bir huzur kaplamıştı . Birden Doktor Nahit in neşeli ses tonuyla başını çevirdi. Doktor gözlüklerini burnunun üstüne düşürmüş,
-Hadi gözümüz aydın, Kenan akşam yemeğinde evde olacağını bildirdi. Amerika dan dönmüş, İstanbul dan aradı. bir kaç işim var onları halledeyim yemeğe yetişirim dedi.
Doktorun keyfine diyecek yoktu. Kenan ı öz oğlu gibi seviyordu.
Bahar hiç beklemediği bu haber karşısında gayri ihtiyari biraz telaşlanmıştı . Demek akşama Köşkün sahibiyle tanışacaktı. Üstüne biraz mahcubiyet, biraz korku sindi bir anda. Korku muydu çekingenlik miydi karmaşık duygular içine düşmüştü. Hiç tanımadığı birinin evinde bir aydır yeyip, içip yatıyor ve sağlığı ile ilgileniliyordu. İçinde minnettarlık duygusu vardı ama. Yine de tedirgindi.
Bahar Kenan Beyi merak etmesine ediyordu aslında. Nasıl biriydi Kenan Bey daha ne iş yaptığını bile öğrenememişti. Öyle ya böyle bir köşkün sahibinin kazancının çok iyi olması gerekiyordu. Toplumda saygın biri olduğu şüphe götürmezdi. Heyecanını yenmek için ellerini göğsüne bastırdı.
DEVAMI VAR