Kördüğüm Ekonomi
G20’lerde üstün körü değinilip geçiliyordu kriptoparalara, genelde karapara aklama, uyuşturucu ticareti için kullanıldığından bahsediliyordu.
Venezuella mıydı, bir ara Petro çıkaracaktı veya çıkarmıştı.
İran, Bitcoin kullanımını yasakladı, lakin üretimi serbest. Hem de camilere kurmuşlar üretici aletleri, elektrik bedava hesabı.galiba en helal para camiide üretilenler olmalı
Bu hafta da Trump efendi, Bitcoine verdi veriştirdi, Dünyadaki en geçerli para birimi abd dolarıdır, kapı gibi sağlamdır falan fişman dedi..
Lakin hiç değinmedi altın karşılıksız basılan dolarlardan..
Yine bir ABD’li yetkili facebokk’un çıkarmayı düşündüğü dijital para (Libra)’nın bazı kuralların dışına çıkmaması gerektiğini belirtti.
Rusya tam olarak ne yağacağı bilemiyor bu konuda, Hindistan yasaklama yönünde tavır alıyor, Çin bulabık bir siyaset, Japonya sıkı kurallar getirmeye çalışıyor gibi..
Avrupada bazı camilerde kriptopara ile bağışların kabul edileceği de duyurulmuştu.
Devletler bu piyasadan oldukça hem rahatsız hem de bir çıkış yolu gibi de görüyorlar, 2. dünya savaşından sonra kurulan ekonomik dayatmalardan kurtulma şansı gibi..
Bunun yanında danimarkalı bir prof. Avrupanın çevresine duvar inşaa edilmezse, Avrupa’nın mecburen Batı-Kuzey ve Güney olarak 3’e bölüneceğinden dem vuruyordu.
Bitcoin hakkında sosyal medya efsaneleri de çok..
Eskiden tepegöz, kurtadam, büyük ayak gibi efsaneleri hikayeleri anlatılırdı dünyada. Şimdi kriptopara hikayeleri anlatılıyor..
1980 yılları civarında bir ekonomi dergisinin 2018 i işaret ederek BİTCOİN den bahsettiği karikatür efsanedir.. Ve bitcoin 2018 de 19,5 BİN dolar gibi bir seviyede zirvesi gördü. . yani Dolar, 5 tl iken bir bitcoin 100 000 TL’ye yaklaşmış olabilir.
Şimdi 10 k civarında..10 BİN DOLAR yani.
Dünya ekonomik sisteminde bir haller olacak.. bizim nesil Y kuşağı bunu görecek ancak Z kuşağının alacağı riskler veya vereceği tepkiler yeni ekonomik sistemi belirleyecek..
LAKİN ÇOK AMA ÇOK dansöz bir piyasa çok hayat da karartabilir.
Bizde Lalesoğanı benzetmesi yapıldı..
Neyse bir kaçsoru ile bitirelim..
Maaş verilmese kaç tane öğretmen çalışmaya devam edebilir?
Kaç imam Arapçayı yüceleyerek camiilerdeki görevine devam eder.
Hangi doktor bedevaya muayene yapar..
Lakin bizler bedevaya şiir ve yazı yazıyorsunuz? Çok mu zenginiz efendim?
Bu edebiyatın kaymağını kim yiyor??
Neyse devam edelim biraz daha..
Son olarak altın sertifikaları verilmişti ülkemizde değil mi? Yani size gerçek altın değil, altın yerine kağıt parçası verilerek ve bunun da devlet korumasında olduğu söyleniyordu..
Demem o ki: ekonomik bir çöküşün ayak sesleri her yanda duyuluyor sanki.
Dünya değişecek, sistem değişecek, devletler değişecek,
İster buna dünya derin devlet projleri diyelim, ister siyon projeleri...
Bu değişimin önüne geçmek çok zor olacak..
Ekonomik risk göstergeleri zirvede dünya piyasasında..
Peki, ülkemizi bu yeni koşlullara kim hazırlayabilir?
İhtiyar parti liderleri mi? Tarikat cemaat şeyhleri mi? Koministler mi?
Cevap, yak bir sigara aç bir oyun havası..
YORUMLAR
Bazı yazılar sıkıyor yazan kişiden belki bilemiyorum ama cömert olmadıklarını tahmin edebiliyorum yine cömert bir yazı... Teşekkürlerimi sunuyorum...
Yinsani
aklınıza yatarsa ekstra dua ederler belki:)
saygılarımla..
Türk Kızı(Emine Sezek Akb
seksen yaşına kadar da hakla buluşunca olay ve olguların hak katında sınav mahiyetinde dönemsiz meçhul bilinmez bir ismin müdafasında yer alamam
Hak katında Ad ve sıfatımdan ötürü her ne doğru olay imtihanında bulunuyorsak da...! Dua edecekler tabi duasız dünya olmuyor ise inançsız insanda boş bir insandır çıplak uryan giyinecek nasıl?İmanı çıplak kılan Hak her halu karda bu şekilde kalemle çıplak kılmıştır.Durum mahiyetinde Felsefenin nasıl bilim öncesi bir evre olduğunu düşünüyorsakda insan simya dalında da bilim adına kimyada ilerlemiş bir mahiyet alamazdı. Allah'ın İzni İslam Tahakkuku ve şunu da söylemeden geçmek istemiyorum haramı helalle kapatamazsın aynı şekilde helali de haramla kapatamazsın.bu şekilde mahiyet gören bir toplum İslam düşmanlığının içinde bulunur.
Yinsani
tamam bir şey demedim sayın..
esenlikle..
Türk Kızı(Emine Sezek Akb
Cevap veriyorum
hemen bir teknolojik yazılım ar-ge partisi kuruyorum
ilk üye seni yazıyorum
sorumluluğun hayırlı
gazan Mübarek olsun
üye kayıtlarımız başlamıştır
saygılarımla
Yinsani
saygılarımla hocam.