15 Temmuz’un Bıraktığı İzler Hala Taze
O Cuma gecesini ürkülerek, dehşet içinde yaşadım. Sıcak Temmuz gecesi sıcaklığı ile sanki cehennemi andırıyordu… Sabaha kadar uyuyamadım. Vatanın bekası için dua ettim. Sela dinledim. Rabbim bir daha darbe yüzü görmeyi bize nasip etmesin. Amin.
O Cuma gecesi F16’lar uçuyordu semalarda. Bir Bayram günü değildi, üstelik geceyi gündüze çevirecek kadar ne olabilirdi…Şimşek çakmıyordu, neydi öyleyse bu korkutucu ses… O gece sanki düşman aniden saldırıya geçmiş, her yeri yerle bir etmeye azmetmişti.
Televizyonu bile açmaya cesaretim yoktu. Emniyet, Çevik kuvvet, hatta Meclis, MİT, Saray bombalanıyordu… O gece abdestini alan eşinden dostundan ayrılan helalilik alarak sokaklara dökülüyordu. Sanki ülkeyi savunmaya ama bir tane mermi bile almadan…
Sokaklarda tanklar önüne ne gelse eze eze ilerliyordu… Kaç tane arabayı ezdi bilinmez ama yine de insan seli tanka doğru ilerliyordu. Dur diyordu, Dur… İçindeki bizim asker, kınalı kuzulardı Çanakkale’de… Sakarya’da… Dumlupınarda… Kıbrıs’ta… Ama unutmuştu yönünü, Haşhaşiler gibi! Kim kandırmıştı, haniydi dilde ki tekbir! Hani Peygamber sünneti! hani Vatan sevgisi ki, halis imanın sebebi… Devletin halktan topladığı vergilerle alınan uçağı, tankı, makinelileri sivile çevirmişti. Kim bunu yaparsa cennete gideceğine inandırmıştı, ölürse şehit olursun demişti… Kim? Yolda ölümle pençeleşen Allah tanımaz bile olsa hayatını kurtarmayı tembih eden İslam, nasıl anlatılmıştı bu Haşhaşilere? Nasıl yıkamışlardı beyinlerini… Yememiş, içmemiş, nasıl vermişlerdi kazandıklarını…
Hani cahil desem, içinde profesörler var, içinde generaller var, içinde emniyet müdürleri var, içinde valiler var, gazeteciler var, medya var…. Ne yok ki! Demek ki cahillik üniversite okumakla, ilim yapmakla son bulmuyormuş… Bunu gördük, hem de ne acıyla…
İşin kaymağını yiyen, paraya para demeyen yönetici kısım, nasıl oldu da hemen yurtdışı yolunu tuttular… Her şeye hazırlıklı imişler meğer. Plan tutmasayı bile hesap etmişler. Hangi ülkeye, hangi eve gideceklerine kadar hesap etmişler. Gittikleri ülkelerde hemen bağırlarına bastılar. Su uyur düşman uyumaz derler ya… Düşmana ne kadar dostum desen, kurdu ne kadar yavrudan büyütsen, fıtratındakini yapar, vahşidir…
Ne çok projelerine kandık. Neymiş Türkçe olimpiyatları… Dünya Türkçeyi seviyor, Türkçe şiir okuyor, şarkı söylüyor diye! Ne sinsi bir oyunmuş… O perdenin arkasında planlar çok başkaymış. Hiç yedi düvel bir çıkarı olmasa sana bunu yapmaya izin verir mi? Yıllarca bu festival ile uyuttular ve her yılda daha da güçlendiler… Biz işin milliyetçiliğinde iken, o atı alıp Üsküdar’ı geçmiş oysa çoktan. Uyandık ama çok geçti, çok. Darbe yapacak kadar bir güç ile, üstelik aniden yaptılar bunu…
Öyle hale geldik ki, dost bildiklerimize bile şüpheyle bakar olduk… Acaba dedik… Üç sene geçti ama bu acabalar ile canımız da çok yandı. İlişkiler bozuldu, kardeşlikler bozuldu…Belki de arada masumlara kıyıldı… Düzenimiz allak bullak oldu. Hala bu cenah siyasetin içinde, hala içimizdeler, sırlarıyla… Kendilerini gizliyorlar, hemde nasıl… Oyun bol, yalan bol…
Yeniden güven tazelemek, yeniden birlik ve beraberliği tesis etmek gerekiyor. Yeniden vatan bilincini ve doğru İslamı yaşamayı sevdirmek ve yönlendirmek gerekiyor. İslam’ı Kur’andan ve sünnetten öğrenmenin teşvik edilmesi gerekiyor. Şefaatin Allah tarafından verileceğini anlatmak gerekiyor. Allah niçin aracı koysun ki, yoksa aciz mi, haşa…
Kardeşim cahillikten ve sömürülmekten kurtulmalısın artık. Müslüman gibi yaşayıp, Allah’ın nimet ve rahmetine kavuşmalısın. Bu davullu zurnalı bir bayram değil, bu bayram tefekkür etmenin, Kur’an okumanın, şükür namazı kılmanın zamanıdır, tıpkı Kandiller gibi…
Yeniden bir olalım, birlik olalım, kardeş olalım… İnşallah. Mevlam bu darbe sonucu şehit olan kardeşlerimize gani gani rahmet eylesin. Mekanlarını cennet eylesin… Gazilerimize de huzurlu bir yaşam eylesin, Amin.
Saffet Kuramaz
YORUMLAR
Hem şehit ve gazi yakınlarının
Hem de mağdurların acılarından besleniyorlar hala..
Tam sayı bilememekle birkikte 125 BİN küsür insanı mağdur edeceklerine, mecliste 100-150 vekile irtibat iltisak ne yse işte uygulansaydı ve bakanlıkların üst yönetime KÖKÜ KAZINIRDI...
bir şeyi olmayan yerde aramak, aramak değildir derler ya..
şu an yapılanlar mış gibi bir mücadele hocam..
Yazınızda bahsettiğiniz soruların çoğunun cevabı bende var..
"Yeniden güven tazelemek, yeniden birlik ve beraberliği tesis etmek gerekiyor."
bu konu gerçekten çok zor.. bir defa masum insanlara DEVLET OLARAK (HANGİ DEVLET) TERÖRİST dersen, vatan aşıklarına VATAN HAİNİ dersen O İPİN YENİDEN BAĞLANMASI İMKANSIZA YAKIN ZORDUR..
yine de umut kesmemek lazım.. zor başarılır, imkansız vakit alır demişler ya..
din-iman İSLAM meselesi bambaşka bir boyutu şahsen..
15 temmuz aslında AYDINLANMA BAYRAMI ilan edilmeli..
kimi acıyla, kimi gözyaşıyla, kimi de KAHIRLA aydınlanır..
kimi şerefsizler de koltuklarda ... büyüterek aydınlandık sanır...
benim 1 dava bitti ağır ceza beraat üst tarafları bekliyorum...
imkanım olursa 15 temmuz gecesinden sonuçlar ne zamana denk gelirse kitaplaştırma fikrim var..3 yıl içinde çıkartabilirmiyim öyle bir kitap bilemiyorum.. çalışmak lazım..
da yaşama ve yaşatma sevincinin yüreklere yeniden hakim olması gerekir bazı şeylerin gerçekleşmesi için de...
saf şiir
Yinsani
eğer bu fetö çok derin bir yapıysa, ki öyle olduğu aşikar...
milat denilerek çözümlenebilir mi??
ben o gece bulunduğum şehirde bir çatışma olsaydı ya şehit diyeceklerdi ya gazi..bu kadar açık ve net..
nedir bu ya her on on beş yılda bir askeri darbe...yeter demedi mi millet..
benim tırnaklarımla kazıdığım hayatımı benden çalmaya kalkanlar bir şekilde hesap verecek, neci olursa olsun..
ne seçilmişlerin ne de fethullahın kaçacak yeri yok..
zaten son demlerini yaşıyor çoğu.. namertliklerinde boğulup gidecekler..
gerçekten fethullahı almak isteselerdi alırlardı abd den..
diplomasi o kadar zor değildir..gerçekten almak istesinler yeter ki..
rahibi verdiler doğru mu karşılığında halkbanktan abd de tutuklu bir vatandaşımızı istediler ..gazetelerin satır aralarınd aben bunları okuyorum..
neden onun karşılığında fethullahı istemediler???
hangisi 15 temmuzun gerçek yüzünü açığa çıkartabilir??
eğer bu ülkede gerçek adalet ve hukuk varsa hani hep kul hakkı derler ya varsa hesap verecekler hepsi..
fetöden aldığın yurtları devlete khk ya bağlayacağına başka cemaatlere peşkeş çekmek mücadele değildir..
neyin ısrarını yapıyorum ben..
sadece gerçeğin ve doğrunun..
lakin işte işin içine Allah bir kaç kuran ayeti katmadığım için siz yanlış algılıyorsunuz..
suç bireyseldir...
örnek vereyim belki anlarsınız,
edebiyat defterinde biri bir diğerini öldürse;
komple tüm üyeler şairler vb katil midir??
sen , meclis kürsüsünde fethullaha methiye düzenlere irtibak iltisak kurmayacaksın, bankasyayı açanlara irtibak iltisak kurmayacaksın...
işçinin çiftçinin zor koşullarda okuttuğu hiç bir şaibeye bulaşmadan kazandığı sınavlarla aldığı ekmeğini elinden HEM DE TERÖRİST diyerek alacaksın...neymiş teröristmiş..
ben huzuru buldum
huzurlu olmazsam bu hengamede açık açık mal meydanda gibi yazar mıyım..
lakin iş bulamadım. bazıları da iş beğenmiyorlarmış diyorlar..
cahili gütmek kolaydır, akıllı okumuş insanı güdemezsiniz.. hakkını bir şekilde alır...
eğer dediğim gibi bu darbe girişimi..
derinlerde...
cumhuriyete karşı yapılmadıysa ...
herşeye güce yeten şuan alsın canımı..bu kadar netim.. ağlayan ağlasıni küfreden küfretsen arkamdan ..
bunları ben daha dertli toplu dilekçelerimde yazdım..
velhasılı kelam..
siyaset bugün şehit ve yakınlarını kullanarak siyaset yapıyor
yarın da mağdurları kullanarak siyaset yapacak..
herşeyden önce hocam..
siyasete dürüstlüğün bulaşması gerek..
şahsen
bir karınca fili kaldırıp yere çalar mı??
farklı şekilde inanadığımız yaratıcı kaldır çal yere izin verdim derse neden olmasın..
eğer gerçekten ne olduğunu anlamakm istiyorsanız..
ben yeni yeni takip ediyorum:
GERGERLİOĞLU'nu takip ediniz..
tüm gerçekleri mağdurlardan duyarsınız..
kimin yaratıcısı hangi duayı kabul ediyor bilemeyiz..
lakin dua ile kalınız hocam..
saygılarımla..
saf şiir
Yinsani
saygılar.
Müslüman gibi yaşayıp, Allah’ın nimet ve rahmetine kavuşmalısın.
Hayatın gizemi içimizde saklı ve içimizdeki kaos ve tüm sıkıntılar sadece inancın eşliğinde aşılacak.
O gece dün gibi aklımda, ağabeyim:
Kardeşimle hastaneden yeni dönmüşüz eve ve annemiz yoğun bakımda ve bihaber olup bitenden.
Issızlığımızı dualarla aştık yine ve sabah erkenden yola düşüp on dakikalık mesafeyi-ki hastane çok yakınındaydı evimizin-dört beş saatte aşabildik.
Güzel Allah'ım bizi, ulusumuzu, vatanımızı korusun hainlerden ve iki yüzlülerden.
Birbirimize sahip çıkmamız gerekiyor hem de her zamankinden daha fazla.
Mekanları cennet olsun İnşallah.
Yeniden güven tazelemek, yeniden birlik ve beraberliği tesis etmek gerekiyor.
Kesinlikle hocam.
Teşekkürler bu anlam yüklü yazınız adına.
Selam ve dua ile.