- 718 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BAHAR 8
Doktor Nahit Bahar a köşkün her yerini oda, oda gezdirirken Bahar her bir odayı dikkatli bir şekilde gözlemlemiş, gördüğü antika eşyalar hakkında sorular sormuştu. Köşkün odalarının durumuna göre antika eserler dizayn edilmişti. Çok eski zamanlardan kalma vazolar, tablolar, heykeller, biblolar gerçekten görülmeye değerdi. Dr. Nahit Bahar ın sorduğu soruları özenle yanıtlamıştı.
Bu köşk adeta bir tarih yuvasıydı. Bahar Dr.a esprili bir şekilde
- Burasının müze olmadığından emin misiniz, dedi.
Dr. bunun üzerine neşeli bir kahkaha attı.
. - Müze değil, sadece Kenan fazla tarihi eserlere meraklı. Nerde antika eser var Kenan´ı orada bulabilirsin. Onun için beni de çok sever , bende antika eser olmaya yaklaşmışım. Bahar bu cevap üzerine gülmekten kendini alamadi.
- Daha neler öyle yaşlı değilsiniz, dedi.
- Teşekkür ederim, bir laf var görünen köy kılavuz istemez yavaş yavaş sona doğru gidiyorum işte.
- Allah uzun ömür versin, dedi Bahar.
Bahar köşkü çok beğenmişti. Bir tek oda kalmıştı görülmeyen. Dr. Nahit kapının önüne gelince Bahar a bilgi verdi.
-Bahar kızım sana bu odayı da gezdirmek isterdim ama maalesef senelerdir bu köşke gelir giderim hatta bu köşkte benimde kendime ait bir yatak ve çalışma odam olduğu halde bu odanın içini bu güne kadar gören hiç kimse olmadı. Buranın temizliğini dışarıdan gelen biri belirli günlerde yapıp gidiyor. O temizlik görevlisinden başka kimsenin girmesine izin yok . Bunun için üzgünüm.
Bahar odanın neden yasaklandığına hiç bir mana verememişti. Yine de üstüne vazife olmadığı için soru sormamayı tercih ederek
" Önemli değil ", dedi.
Bu arada Kenan Beyin kim olduğunu içten içe merak etmeye başlamış fakat aklına gelen soruları geçiştiriyordu. Köşkü gezme işi bitince Dr. Bahar ı evin bütün çalışanlarıyla teker teker tanıştırdı. Ahçısı, bahçıvanı, hizmetçiler hepsi Bahar ı nazikçe selamlamışlardı.
Vakit çabuk geçmişti. Tekrar pencere kenarında bahçeye bakan koltuklara oturmuşlar ikinci kahvelerini yudumluyorlardı. Bahar arada bir karşı duvarda asılı tabloya bakıyor uzun uzun dalıp gidiyordu. Doktor
- Bahar kızım bir sey mi oldu ?
-Yoo sadece tablo çok güzel ve sanki daha önce görmüş gibiyim.
Doktor heyecanlanmıştı. Dikkatle Bahar ın yüzüne bakıyor bir şeyler hatırlayacak diye ümit ediyordu. Doktor ayağa kalkıp tablonun yanına gitti.
DEVAMI VAR