- 640 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
ÇOCUK KALABİLMEK
"Çocukken; Herşeyin sahibi olmak isterdik,
Büyüdük; Şimdi herşeyden uzaklaşmak için hep çocuk kalmak istiyoruz"
Paula Chello
Ne güzel demiş, çocukluğumuza nede çok hasret duyuyoruz. Çocuk kalan anılarımız akıyor çoğu zaman gözlerimizin önünden. Tıpkı çocukmuşuz gibi hayal ederiz işte. Ama bi bakarız ki kocaman olmuşuz. O büyümek için her gün isyan ettiğimiz anlara güleriz. Hatta anne babalarımızın eşyalarını kullanarak büyüdük zannederdik. Mesela annemizin giydiğimiz ayakkabısı takısı ne bileyim makyaj eşyasını kullanarak sanki genç bir kadın olduk zannetmek nede çok işimize gelirdi. Yada babamızın traş malzemelerini kullanınca onun gibi davranmaya çalışarak büyüdük zannetmek nede güzel anlardı. Şimdi ne değişti hayatımızda? Ne ara bu kadar güzel masum hayaller yerini gerçekle yer değiştirdi? Ne ara bu kadar kırık döküklerle çevrelendi o masum kalbimiz?
Halbuki biz büyüsekte, içimizdeki o çocuk bir yerlerde saklanıyordu. O saklanan çocuk kadar masum kalamazmışız? Hayallerimiz güzellikleri ile bize çocukluktan çıkıp gelse olmaz mı? Kendimizi ne ile harcadığımızı idrak etmek gerekiyor galiba. Sıkıldığımızda, bunaldığımızda, ne bileyim çaresiz kaldığımızda yapmayı unuttuğumuz tek şey o içimizde saklanan çocuğun masumluğuna bakmak. Kendi yetişkinliğimizden yine kendi çocukluğumuza el uzatmak gerekiyor. Onu yapamıyorsak, hiç tanımadığımız bir çocuğun gözlerinin derinliğinde bakmamız gerekir. Çünkü çocuklar öylesine şaşırtıcı öğretmenlik yaparki biz bile anlam veremeyiz. Onların gözlerinde bir zamanlar bizimde olduğu gibi, umut, heyecan, hüznün en temiz hali ve sevginin en masum yanını görürüz. Bazen göz yaşlarına gizlenmek gerektiğini,Bazen istediğimizi bağırarak çağırarak almak gerektiğini ve bazende susup sabretmek gerektiğini anlatır bize. Çocukluk nede güzel anılar biriktirir. Nede güzel öğretmenlik eder hayat içinde bize. Keşke hep çocuk kalsaydık lafı düşer aniden dilimize işte. Çocuk kalamasakta en azından çocuklardaki o masumiyeti içte yaşadığımız savaşa değiştirmemiz gerekiyor...
Yapabilirsek tabiki...
~ İP€K KA£KAN ~
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.