ZAT-I MUHTEREM GOOGLE AMCA VEYA YENGE HANIM
Son günlerde fazla olmaya başladınız. Ayıp oluyor ama artık değil mi? Yani bu bir gerçek ki herkesin eşini kendi eşlerinden daha iyi tanıdığınız garanti. Hizmet çok iyi, bir harfinizin ucunuzu yakalasam tebrik etmek isterdim de, hayalet gibisiniz aynı. Bizler bir yerde gezerken Google Amca veya Yenge hemen hissediyor, hassas yürekli ya canımın içi.
Yakınlarda arkadaşlarımla bir AVM’nin kafesinde oturup yemek yerken telefonuma bir mesaj geldi.
- Çilekli Triliçe tatlımızı denemek ister misiniz? ...... Kafe!
Bu da nedir, birisi şaka yapıyor herhalde. Dedim. Başımı kaldırdım baktım, tam karşımda ...... Kafe! Allah Allah bunlar benim telefon numaramı nereden biliyor? Kafama takılmadı desem yalan olur ama ortamı bozmamak için sustum. Aradan zaman geçti kardeşim kullandığı bir makyaj ürününden bahsetti, hiç kullanmadığımı söyledim. Bahsi geçen üründen enteresan bir yaklaşımla mesaj geldi yine.
-Deneyin, memnun kalacaksınız.
Ve son defa bu yazıyı yazmama sebep olan olay şu meşhur piliç hikayesidir.
Bayat piliçle, taze piliçin farkını konuşuyorduk o gün. Nereden aklımıza geldiyse geldi bilmiyorum. Antalya’nın Bademağacı Köyündeydik, küçücük bir yayla köyü. İnsanlar Antalya’nın sıcağından kaçıp, kendilerine tek katlı evler yapmışlar, bahçelerinin çoğunda vişne ve badem ağacı dikmişler, keçi otlatan huzurlu insanlara imrenerek bakıyorlar. Vişne ağacının altında oturuyoruz, açık havada çayın tadı bir başka güzel.
Galiba o arada tavukların gıdaklamasıyla konu açılıyor.
-Dikkatli olun eğer piliçlerin paketleri yazı ve resimle kaplıysa almayın. Diye konuya girdi arkadaşımız. Neden diye sorduğumuz zaman şunları söyledi.
-Çünkü piliç en çabuk bayatlayan et ürünlerinden biridir. Bayatladığını anlamak için üstündeki küçük morartılara bakmanız gerekir. Bunları görmek içinde şeffaf poşetle kaplı olması gerekir.
Derken...
Hoopp yine bizim Zat-I Muhteremden resimli bir piliç mesajı.
’’-Neşe piliç, her zaman taze.’’
Vişne ağacına tırmanmak vardı ya ama düşmekte vardı.
Olsun...
Nasılsa Zat-I Muhterem duyardı.
-Mesaj, ’’ Hastanemiz mükemmeldir.’’
Davi. 06.07. 2019
YORUMLAR
Ah canım benim
Geçen gün Facebook'tan hatırını sormuştum.
Şimdi Defterde görünce mutlu oldum.
Ben aramasam kimsenin arayıp sorduğu yok.
Bazen ağır konuşuyorum.
Elinizdeki telefonlarla yayıp kalkıyorsunuz.
Klozetin üstündeyken bile bir dakikanızı ayırıp
"Nasılsın her şey yolunda mı?"
Demeniz yeterli oysa..
Neyse benim dostluğum ve yakınlığım münnecim başı Facebook'la..
Dürüst samimi anlayışlı içinizi dışınızı bilen Ancak zerrece dedikodu yapmayan çok özel bir ne...?
Neyse ne!
Arkadaşlıktan çıkardığınız kişiyi (ben çıkarmadım ) bile biliyor ama merak etmeyin bizden laf çıkmaz diyorlar.
Ben böyle candan içten gönül bilen vefalı duyarlı asil ruhlu insanların hayranıyım.
Yine Çok güzeldi benim ' yorum sihirbazım'
Mucuklarrrrt
Davidoff
"Yorum Sihirbazlığı." :)
Aslında güzel bir nick name olabilir. Tabi yazı ve şiirleri kopyalayıp yapıştırmamak, okumak hatta yaşamak gerekir.
Ben okuduğum her satırı yaşarım.
Biliyorsun uzun zamandır deftere giremememin sebebini. Bir ay içinde iki vefat verdi ailem. Çok zor günler geçirdik, her şeye yetişen Google Amca ya da Yenge taziye mesajı atmayı düşünemedi.
Teşekkür ederim güzel yorumun için.
Aslında mitle ortak çalışıyor diye düşünüyorum, saklı gizli bir şeyimiz kalmadı, defterdeki reklamlar bile kişiye özel neye ilgi duyuyorsanız o reklam karşınızda. Hoş bir paylaşımdı sevgiler arkadaşım.
Davidoff
Ben tam tersine zat-ı muhterimin en çok da mit çalışanlarına mesaj yolladığını düşünüyorum Afet Ablam.
Yoksa iletişim bilgilerinden nasıl haber alacaklar?
Dedikodu üst seviyede bu Amca veya Yengede :)
Sevgiyle Ablam.
vergi no ile başladı
kimlik no oldu, plakalar, sgk numaları vb
en son dijital kimlik dediler, e nabız uygulaması dediler..
sırada hastanelerde doğan bebeklere cip konulmalı... gidiş öyle gözüküyor...
mesela en son 2010 güncellemesinden gelecek güncellemede ofis programlarına girmek için oturum açmak gerekecek...
başladım yazı yazmaya yarısına geldi kaydettim kapattım,..
bir zaman sonra tekrar sayfayı açtım -- bir bildirim tekrar hoşgeldiniz, kaldığınız yerden devem edebilirsiniz gibi bir karşılama...:)
bunun sonu yapay zeka denetleme, yapay zeka savcılığı, yapay ceza hakimliği...
başladınız yazmaya sistemin hoşuna gitmeyen cümleler ardı ardına klavyenizden ekrana dökülüyor, kaptırdınız gidiyorsunuz yani...
pat zil çaldı...
kim o- poliss...
en son yazdığınız yazıda suç unsuru tespit edildi..
hangi yazı o..
şu saat şu saniye de kapattığınız şu programdaki yazınız...
???
yeni nesil yapay zekayı devre dışı bırakmanın yollarını bulmuştur herhalde:)
Davidoff
Sn. Akbunar, diyorum ki hiç uğraşmasak da e-çocuk mu yapsak acaba?
Söz dinler, mama masrafı yok, aşı- kaşı derdi yok, geceleri ağlamaz kerata, okul derdi yok, büyüdüğü zaman düğün müğün istemez, gelin- damat derdi yok, çeyizden de kurtuluruz.
Vallahi bu iş benim aklıma yattı.
Google Amca veya Yenge kendi ipini kendi elleriyle çekmeye başladı garibim haberi yok :)
Saygıyla Efendim.
Google amca her şeyi biliyor bilmesine de, düşünüyorum bu bir avantaj mı ? İlk aklıma gelen öğrencilerin çok hazırcı olması mesela. Google amcaya konu başlığını yaz istenilen cevaplara bir tık ile ulaşabiliyorsun. Öğrencilerin kütüphane kültürü, bizim zamanımızda kalmış. Kitap okuma, araştırma maalesef yok artık. Zaten kitap okuyan bir toplum değiliz,ayrıca Google amca değil, teyze bence. Çünkü özel kutlama günlerinde süsleniyor. :))
Tebrikler canım benim çok güzel yazı okudum sevgilerimle.
Davidoff
Canımın içi arkadaşım, güzel kalem dostum.
Ya sen ne akıllısın. Bugüne kadar hep Amca dediğimiz Google'ın teyze olabileceği kimsenin aklına gelmedi sahiden de. Yoksa o kadar güzel süslemeleri sanmıyorum beyler hazırlayabilsin. (Kızmayın beyler, arada bir çok zevkli beyler çıkıyor aranızdan onlara sözüm yok.)
Bu arada bir tıkla ders yapan çocuklar...
Bizde çocukken kopya çekerdik, hemde kopyanın alasını çekerdik ama kopyaları hazırlayana kadar konuyu ezberlerdik. Şimdi ne oluyor? Parayla satın alıyorlar konuları. Yapmasınlar, yazık. Atamızın "Geleceğin Efendileri." Dediği gençler bunlar mı?
Sevgiyle.
Nuray Çakmak
Google Amca bu her bir şeyi biliyor bilmesine de duygu yok işte bir asker şehit oldu mu ne hüzünlenir ağlar ya da birinin başına güzel bir şey geldi mi mutluluktan havalara uçar... Anca hafızasında ki bilgileri bir tuşla sana bana açar...
Davidoff
İşte asıl düşünce burada!
Neden yaralı bir askere AB Gurubu RH + kana ihtiyaç vardır demiyor?
Ya da küçük bir çocuk kayboldu diye herkese fotoğraf yollamıyor?
Teşekkür ederim.
Davidoff
Trafiğin içine çoktan girdik bile.
Babama bakıyorum yani artık yazıları çift gözlükle bile okuyamıyor. Bırak elinden şu telefonu diyorum.
-Aaa diyor. Olur mu öyle şey?
Olmaz tabi, adam sosyal. Neredeyse öteki tarafa giderken de yanında götürecek. Bir de aklı fikri şarjında. Aman bitmesin.
Ah gençlik diyeceğim de , yok canım. Ah 60 lar, 70 ler, 80 ler. 100 leri bulacak bu gidişle bu telefonlar. Ömürler mi uzuyor ne? Şaka tabi.
Teşekkür ederim.