- 403 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Rotamızı Bulduk
Lefkoşa Hamitköy’de “Rota Reklam Firması” Sahibi Sevgili Dostum Sayın Suat Bora Durdu’yu iş yerinde ziyaret ettim.
Suat Bora Durdu, her zamanki güler yüzüyle kapıda karşıladı beni. Kendisini uzun zamandır görmüyordum. Mağusa’dan Lefkoşa’ya taşındıktan sonra, eskisi gibi, sık sık görüşemez olduk. Oysa Mağusa’da iken neredeyse her gün görüşüyor ve uzun sohbetler ediyorduk.
Kendisi o zamanlar siyasetle de uğraşıyordu. Bir siyasi partinin Mağusa İlçe Başkanlığını yapmıştı. Şimdi ise siyasetten tamamen uzak duruyor ve bütün zamanını işine ve ailesine ayırıyor.
Rota Reklam Ajansı’na girer girmez, rengârenk panolar, çerçevelerle birlikte Güleryüzler karşılıyor beni. Suat Durdu, ağabeyi Abdullah ve oğlu Mehmet.
Duvarlar iş olarak çıkan çerçevelerle donatılmış. Ayaklı panolar yanlara dizilmiş. Adeta bir sanat galerisi gibi olmuş burası. Bir renk cümbüşü hakim salonda. Salon diyorum, çünkü çok büyük ve geniş bir mekân burası. Birkaç kat ve bölüm bölüm.
Çalışanların masaları içeriye düzenli bir şekilde yerleştirilmiş. Her masada bir bayan oturuyor ve işlerini titizlikle ve tam bir ciddiyet içinde yapıyorlar. Diğer çalışanlar öbür katlarda bulunuyor. Hepsi de güler yüzlü…
Suat Bora Durdu, bir çalışana kahvelerimizi söylüyor. Kahvelerimiz çok gecikmeden geliyor. Kahveleri yudumlarken başlıyoruz sohbete. Ben soruyorum, O cevaplıyor. Öncelikle burasını merak ediyorum. Ne tür işler yapıldığını soruyorum. Anlatıyor: “Burası bir reklam firması. Bir reklam firmasında yapılan her işi yapıyoruz. KKTC genelinde çok geniş bir makine parkurüne sahibiz. Dijital baskı sektöründe hizmet veriyoruz. Geniş imkânlara sahibiz. Geniş ve büyük bir makinamız var. Bu parkurda kumaş, deri, cam üzerine bütün baskıları yapıyoruz. Bunun için modern bir tekniğe sahibiz.” diyor.
Yapılan işler arasında yelken plaj bayrakları, Ülke gönder bayrakları, kırlangıç bayraklar, gönder bayrakları, takdim ve süsleme bayrakları, bina üzeri büyük bez afişler, masa ve makam bayrakları, saten veya brand baskılı roll up, şerit bariyer, park dubası işleri de yapıldığını öğreniyorum. Suat Bora Durdu, nasıl yapıldıklarını ve neden yapıldıklarını bana anlatıyor. Makinaları gösteriyor.
Suat Bora Durdu, reklam sektöründe birçok yeniliği takip ettiklerini, teknolojiden son derece yararlandıklarını belirtiyor: “Ada genelinde birçok reklam ajansıyla çalışıyoruz. Bayrak imalatında güçlü bir firmayız. Bu işleri yapan herkesle dirsek temasındayız. Bize müracaat eden her müşteriye en iyi hizmeti vermeye çalışıyoruz. Bizim için önemli olan müşteri memnuniyetidir. Müşteri memnuniyeti önceliğimizdir. Müşteri, yaptığımız işten memnun kalmışsa biz de mutlu oluyoruz. Dijital baskıda da reklam ajanslarımıza hizmet veriyoruz. Aynı zamanda kendi müşteri kitlemize hizmet veriyoruz.” diyor…
Müşterilerinin arasında birçok firmaların bulunduğunu, Türkiye kökenli olup adada hizmet veren bazı firmalarla da işbirliği içinde olduklarını belirtiyor. Reklam malzemeleri sattıklarını, diskplay ürünler, pirinç bariyerler, ayaklı panolar, park dubaları gibi işler yaptıklarını söylüyor. İşlerinden memnun olduklarını, müşterilerinin de kendilerinden memnun olduğunu gördüklerini dile getiriyor.
“Vatandaşa kaliteli hizmet vermeyi hedefliyoruz. Genel anlamda fiyatlarımız Türkiye fiyatlarına yakındır. Bu da halkımıza daha uygun geliyor. Kalite ile birleşince de bizi tercih ediyorlar.” diyor.
Mağusa’dan Lefkoşa’ya taşınmanın farkını soruyorum. İçtenlikle cevaplıyor: “Lefkoşa, daha merkezi bir bölge olduğu için, buraya taşınmamız ada genelinde daha çok büyümemize ve gelişmemize neden oldu. Bu sayede bütün adaya hizmet verme şansı yakaladık. Girne’den de, Güzelyurt’tan da, Mağusa ve İskele’den de gelen müşterilerimiz oluyor. Mağusa’da iken sadece bölgesel iş yapabiliyorduk. Buraya taşınmak firmamızın daha da büyümesine neden oldu. Şu an firmamızda 15 kişi çalışıyor. Bunlar kendi alanlarında çok iyi yetişmiş uzman kişiler. İşlerini titizlikle ve en iyi şekilde yapıyorlar. Bu da müşteri memnuniyetini artırıyor.” diyor.
Özel bir soru soruyorum. Siyasetin içinde bulunduğunu, tekrar siyasete dönmeyi düşünüp düşünmediğini merak ediyorum. Gülümsüyor: “Siyasetin içinde bulunmuştum. Üzerime düşen görevi en iyi şekilde yapmaya çalıştım. Siyasetin bir bayrak yarışı olduğuna inanıyorum. Biz de, vaktimiz geldiğinde bayrağı gençlere teslim ettik. Bunların da en iyi şekilde hizmet vereceğine inanıyorum. Bundan sonra kendimi tamamen işime ve aileme adadım. Şu an çok mutluyum. İşimize dört elle sarıldık. Canla başla işimizi yapıyoruz. Siyasete dönme gibi bir düşüncem yok. O günleri tatlı ve güzel günler olarak anıyorum. İyisiyle, kötüsüyle yaşanması gerekiyormuş. Yaşadık. Partinin verdiği görevleri de en iyi şekilde yaptık. Artık görevi gençlere bıraktık. Dolayısı ile o günleri güzel hatıralar olarak yâd ediyorum” diyor.
Son sözleri şöyle oluyor: “Çalışırken doğruluğumuzdan, dürüstlüğümüzden, kalitemizden asla taviz vermiyoruz. Özellikle şunu belirtmek istiyorum. ‘Bu adada bir şey olmaz’ diye düşünenler var. Ben, bunun doğru bir görüş olmadığını düşünüyorum. İstenilince adada çok güzel işler yapılacağını iddia ediyorum. Böyle olumsuz düşünenler önce gelip firmamızı görsünler. İşimizi takip etsinler. Güleryüz, samimiyet, temizlik ve kalite başarıyı kendiliğinden getiriyor.” diyor…
Suat Bora Durdu, mütevazı biri olduğundan yapılan işi pek ön plana çıkarmak istemiyor. Ama “Görünen köy kılavuz istemez” demiş atalarımız. Gördüğümüz kadarıyla bu alanda, adada yapılan en iyi iş burada yapılıyor. Tabii bu, bizim düşüncemiz. Adada bir ilki gerçekleştirmişler. Bana göre sadece KKTC’de değil. Türkiye şartlarında bile en üst seviyeye ulaşmışlar. Diyebilirim ki Rota Reklam, Türkiye’de bile ilk üç arasına girebilecek bir kapasiteye sahip olan bir firma olmuş. Profesyonelce üretim yapıyorlar…
Dostumuz Suat Bora Durdu’yu, oğlu Mehmet’i ve ağabeyi Abdullah Durdu’yu, bu titiz çalışmaları ve başarılarından dolayı kutluyoruz.
Kendilerine başarılar diliyoruz…
Hakan Yozcu
03.07.2019
Hakikat Gazetesi- Lefkoşa
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.