- 616 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
VEFANIN GÜZELLİĞİ
Vefanın güzelliği
Sabah erkenden kalkıp başlandı hazırlıklar,kahvaltı hazırlanacak ve babamın üç dostu ağırlanacaktı.
Dört yüz kilometre yol gelip hasta ve yaşlı olmalarına rağmen vefat eden dostlarının kabrini ziyaret etmek nasıl bir dostlukmuş nasıl bir vefaymış dedirtiyor insana.
Babamı zor dönemlerinde tanımışlar ve eşine az rastlanır bir dostluk kurmuşlar.
Yıllarca iyilik yaptığın insanların ihaneti yüzünden gurbete çıkacaksın gittiğin gurbette hiç tanımadığın insanların dostluğunu kazanacaksın ve hiç bir menfaat beklemeden kucaklarını açan bu insanların bu vefalarına şahit olacaksın.
Bu hayat ne kadarda ilginç degilmi;kime iyilik ettiysen ondan koru kendini diye boşuna dememişler.
Elli yıllık dostluklar sekiz aylık dostlukların yanında ne kadarda yalancı kaldı bunu gördüm bugün.
Babam aramızdaymış hissine öyle kapıldımki kokusunu tüm benliğimde hissettim.
Sofrada onun yerini boş bıraktım.Sofradaymış gerçeğine öyle inanmışım ki önüne tabağını ve suyunu bile bırakmışım.
Vefa,insanlara ne çok yakışıyormuş bugün bir kez daha anladım.
Saatlerce babamı konuştuk,sadece sekiz ay onunla dostluk kurmu,geç bulduklarını tez yitirmişligin acısını yüreklerinde taşıdıklarını görebiliyorum,dillerinde ve gözlerinde,Babamın gerçek dostlarının dilinden öyle övgüler duydum ki babama dair.
Babama bir kez daha aşık oldum.
Hayatını bir toplumun huzuruna adamış ve yıllarca bu uğurda çabalamış olan babamın ihanete uğraması ve dost görünen çevresindeki yığının onu zor günlerinde yalnız bırakmasına içerlenmedim değil.
Olsun be babam sen rahat uyu mezarında biliyorum ki insanları seveni Allahta sever ve sen menfaat gözetmeden sevdin.
Allahtan seni seviyor...
Mustafa YILDIZTEKİN