Dünyevinin Aldanışı
Artık misyonerler, kendi dinlerini anlatmıyorlar, imanı satın almak için para dağıtmıyorlar… Artık Allah’ın varlığını ispat edin demiyorlar. Dinimizi kötülüyorlar, bunu da sahte dinsel örgütler meydana getirerek, Kur’ana dayanmayan ve kendilerine özgü din anlayışını hakim kılarak yapıyorlar. Baksan namaz kılıyor, baksan oruç tutuyor, sadaka veriyor, kurban kesiyor… Ama bunu neden yaptığını bilmiyor. Namaz da okuduğu surenin manasını anlamıyor. Hafız sadece arapça Kur’an ezberliyor. O okuduğu Kur’anın manasını bilmiyor. Sahte şeyhler üretiyorlar, eğer onlara tabi olmazlarsa şefaat etmeyeceğine inandırılıyorlar. Kur’anla amel etmeyen, onun helal ve haramlarını bilmeyen bir Müslüman kimliği ortaya çıkardılar. Ezan okunuyor ama onları camiye davet edemiyor. Davet edilip gelense, o camiye gelmekten başka çaresi olmayan kişiler, yaşlılar oluyor. Kişi harama gidemeyecek hale gelince sofi oluyor, hacca gidiyor, maalesef. Bu dediklerime uyan dünyevi kişiler üretilmeye başladı çevremizde. Azıcık ayağına bassak, falan videoyu ispatlamamızı bekliyor, falan safsataya bakarak yalanlarına açıklama getiriyor. Sahte dine dayandırarak, İslam dininin çürüdüğünü, haşa tahrif edildiğine kadar ileri gidebiliyorlar.
Kur’an değişmez ki sahibi Allah
Bundan başkasını diyene yallah
Yusuf İslam ne diyor, Eğer ben İslamı Kur’andan öğrenmeyip, insanlardan öğrenseydim Müslüman olamazdım. Kur’anı okumak, anlamak ve hakkıyla yaşamak çok önemli...
Aldanmak; ondan bundan duyma, bozuk bir din anlayışı ile eğitilen kişiler, büyüyor ve maddeye dayalı dünyayı keşfettiklerinde bu din değil diyorlar. Buraya kadar haklılar ama … İleri gidip, Kur’an değişmiş, onun değişmeyeceği safsata demez mi! Elbette bu öğreti ile Kur’anı tanıyan kişiler onunda değiştiğine inanır. Öğretileri içinde kötülük namına, çıkar namına ne yok ki… Bozulmuş işte din anlayışı…. Açmamış yüce kitabın sayfalarını, hani açsa, dokunsa, okusa akrep sokacak, ölüm şuracık da işte!
Eli kalem ehli, yaşadıklarını yazıyor, paylaşıyor… İnandığını yazıyor, bana böyle öğretildi ve ne kadar safmışım inandım diyecektir işte! Şimdi onu inkar ediyorum. Hiç rahatsız da değilim. Tek derdim yazacak fazla konu bulamıyorum işte…
Yer arıyor Kur’an nereye inmiş
Mekke’yi bırakıp Petra’ya sinmiş
Mekke’miz Suud’ta Petra Ürdün’de
Cahil konuşursun sanki gördün de!
Aldanmak…İslam hangi beldede inmiş ki diyebilmek. Ona başka bir belde aramak… Bir buçuk km kanyondan geçerek vadiye çıkılan, Hz İsa zamanında yaşanmış medeniyetten başka bir yaşanmışlık izi olmayan yerde, Dünyanın yedi harikasından biri olan Petra’da İslam’ı aramak… Buraya indi Kur’an demek! Petra’yı görmeden, yani Kur’anı okumamak gibi… İslam tarihini katletmek, tarihçilerinin ilmini kabul etmemek!
Mesele cehalet okuyun Kur’anı
Her gördüğün değil kanser çıbanı
Çocuktur ne bilir uydurur işte
Aş artığı arar ağrıyan dişte!
Ne ekersen onu biçersin. her canlı gibi boynunu büker kara toprağa girersin. İnkarın doğru değilmiş görürsün ama geri de dönemezsin. Elin, kolun bağlanmış, eline yaşadığın hayatını-amelini kapsayan kitabı vermişler. Her görüntü, unutmuş olsan da gerçek, sorgu öncesi bakıyorsun… İnkar edemiyorsun, haydi bu kitapta ki yaptıklarımı ispat et diyeceğin kimse de yok. O kitap okunabiliyor sadece, üzerinde tahrifat yapamıyorsun asla! O sorguya o kitapla giriyorsun. O ömrünün tezi, ya vereceksin ya da kaybedeceksin! Hani diyecek yaratan, ben size Kur’an göndermedim mi, neden okumadın dese sorguda verecek cevabın yok… Bunları yapmadım desen, uzuvların dilleniyor şahitlik yapıyor yaptığına dair. Son hamle Ya Rabbi bana dünyaya dönmek için bir şans ver ve seni istediğin gibi yaşayım diyorsun. Yaratıcıyı kandırmak mümkün mü? Sen dünyaya dönsen yine isyan edeceksin diyor. Mayan bu, ben seni böyle yarattım … Seni tanıyorum, hem de senden daha iyi…
Karşı çıktığımda ispat et diyor
Kokuta kokuta domuzu yiyor
Yediğin içtiğin senin tercihin
Kabul ettiğin de senin talihin
Ben Mekke’ye de Petra’ya da gittim ... ne alaka ki… Sen bunu ispat edemezsin. Allah’a da zarar vermezsin, haddine mi? Senin kazandığın amelinle Allah’a bir fayda sunmuyorsun… Faydayı sen umuyorsun. Sonsuz hayat için bütün bunlar gerekiyor ama kumar oynamayı seviyor dünyevi, her şeyini veriyor kumar masasında ve iflas ediyor oyun bittiğinde…
Aldanmak, o kadar kolay ki… Senin aldandığını ben niye ispat edeyim ki? Ya bu dine inanır teslim olursun Kur’ana göre yaşarsın ya da inkar ederek yaşarsın şeytani yolda! Bunu sen tercih ediyorsun ben değil… Ben Kur’an okuyorum ve ona göre yaşamaya gayret ediyorum. Eksikliklerimle Rabbimin rahmetine sığınıyorum. Sende benim bu yaptığıma karışamazsın. Tıpkı, tesettürlü kadın hakim olur mu isyanı gibi bu! Olur… Sen o hakimin tercihine de karışamazsın!
Her can, kendi amelinden asılır. Sonuna da kendi katlanır. Gelin yazık etmeyin kendinize dünyeviler kendinize…
Saffet Kuramaz
YORUMLAR
saf şiir
Den(iz)
Gülüm Çamlısoy
Mesela, sevgili Efendimiz ilk sırada ve örnek alacağımız Peygamber ahlakı.
Allah var gam yok.
Selam ve dua ile.
üstad bunu yapma dedim sana:)
anlamadın. yalvardım dinlemedin.
hakikatleri ve bunun dışındaki yalanlarınızı bir bir çocuğa anlatır gibi büyüklü küçüklü, sıfır noktasından ayrılan bir açının ileride büyüdüğü gibi hepinize alemler kadar büyük gönlümü açarak anlatacağım.. yavaş yavaş, bölüm bölüm, tane tane....
birazdan yazım hakkı düşer sayfama:))
ve asla saygısızlık göremeyeceksiniz benden..
sizlerin seviyesine asla inmeyeceğim.
saf şiir
Yinsani
nasıl tahrif ettiğinizi de tane tane mümkün olduğunca anlatacağım..uzun bir süreç sizde hakaret etmeden karşılık verirseniz insanlık kazanacaktır.
kutsal denilenlerin kendi içindeki çelişkileri, ayetlerin birbirlerini nasıl yalanladığını, sünneti seniyyedeki barbarlık ve ahlaksızlıkları... tek tek anlatacağım ömrüm yeterse..mümkün olduğunca..
güç sizlerin elinde, çoğunluksunuz.
zaten göstereceğiniz ve sığındığınız yer ölüm sonrası, bilinmeyen bir tarafla, bilinen, gittikçe daha çok bilinen tarafı avucunuza alıp sömürüyorsunuz..
bu sömürüye süb....haneke diye camilerde başlıyorlar.. bu kültürde camiden azat yetilenlerin sayısı fazla değil.. onları da susturmayı, öldürmeyi, yakmayı başarmışsınız..
lakin gençlik sizlerin nasıl iki yüzlü davrandığınız anlayacaktır.. tek umut gençlik..
gerçkeleri anlatanları arabaların bombalayıp, mekanlarında yakıyorsunuz hizmet ettiğiniz din bu..
paçayı sıyırdım kurtardım bu dinden zor mu, zor elbet..
imkansız değil lakin..
ana gayemiz gerçeğin ortaya çıkması olacaktır.
saf şiir
Yinsani
zaten bu yolla başlıyor ilk vahşilikler..
anadolu kültür müslümanlığına kims ebir şey demez, diyemez, çünkü onlarındaki saf duru bir inançtır..
lakin sizler gibi islamı savunuyorum diye yola çıkanların yolun sonunu nasıl bitireceklerini göstermek acısından bir numune teşkil edeceğe benziyorsunuz..
insanların ilmiyle de dalga geçmeyi bırakın. diplomalarımızda şaibemiz yoktur, ysk ya şikayet edilse bile aslı astarı sağlamdır yani..
ancak aöf işte 2 bölüm, örgün eğitim gibi olmaz.. osmanlıca okuma belgesi almama da az kalmıştı lakin 1 ay daha dişimi sıkamamıştım.. sorun değil öğrenmek, 1 ayı doldururum ancak osmancılanın faydası olmaz artık.. gerek yok..
küçük görmeyin, aşağılamayı girmeyin, horlamayın, hakaret etmeyin..
sizin ilmi birkiminiz öğrenebilir miyim? torpille falan bir yerlere gelen müslümanlardan değilsiniz umarım..
nedir düzeyiniz öğretmen, müftü, imam,??
yoksa siz de tanrınız gibi insanlara eşşek diyenlerden misiniz, hiç akletmiyor musunuz? medeniyet nedir diye..
kitabında hakaret olanın dilinde de edebinde de kaleminde de medeniyet görmek, insani gelişmişlik görmek imaknsız olsa da...
islama dayandırarak yaptığınız her türlü hakaretenizi okuyanlar görecek, sorgulayacak ve evet onlar da uyanacaklar ilk başta genç beyinler benim gibi..
kurandan gireceğiz, sünneti seniyyedeki çarpıklıklara deyineceğiz, islamın tarihindeki vahşiliklere göz atacağız,
lakin bugün deneme asacaktım, vazgeçtim, lakin size daha önce de uyarmıştım zorla makale yazdıracaksınız diye, o yüzden sabırla hoşgörüyle , edeple bekleyelim..
beden ibadetinden yeni döndüm yani spor salonunda.. yorgunum üstadım..
ben insanım sizin de kitabınızın da itham ettiklerinden beriyim, dürüstüm, dorğu sözlüyüm, bunu siz de göreceksiniz..
kibrin ne olduğu herkes bilir, dincilerden kibir akar, çünkü tiyneti, tini budur dinlerin özü.. bu islam ile sınırlı değildir efendim, hinduların müslümanlara zulmetmesi de kibirleri yüzündendir.
ya hu oruçlu ğç beş müslümana iftarınızda inek eti yiyorsanız diye tekme tokat dalmak neyle açıklanabilir?
Yazımızın ismi "KISA YAZDIM MEHMET" olacak..sonundaki şiir başlığı, şiirin kaburgası tamam, bir iki durak hatası ve demlenmesi gerek...
yani asil meselemi sayenizde buldum:) teşekkür ederim. zindandan mehmed mektup yazmıştır ya...ona ithafen...
her ne kadar mehmetler büyümüş belki de torun tombalak sahibi olsalar da belki yanlışlarından vazgeçerler..
üstad olsaydı elinde bugünkü bilgiler olaydı fikri ve ilmi planda dere tepe düz giderdi araplara ve arapların peşine düşmüşlere ya.. sanırım o görev bizlere düşecek..
ne demişti son nefesini verirken: demek ki böyle ölünürmüş...
öleceğiz, lakin insanlığımızı 1500-2000 ve 3000 vb yıl önceki insanları kontrol etmek için uydurulmuş kitaplar ile kaybeyelim üstadım. sizden tek istirhamım bu olacak..
başörütlü hakim meselesine de değiniriz sonradan, başörtüsü sorunu kalmasa da ülkemizde, ki bu sorunu tekrar dile getirenlere önce dinlere inanmayan insanlar karşı çıkacak artık.. insanları kadın üzerinden sömürülmesine izin verilmemeli..
bir yönetmelikle dini simgelerini belli eden kamu görevlilerin ki bunu özele indirgeyip yargı hizmetindeki ( devletin devlet olarak kalmasındaki en önemli saç ayaklarındandır) insanların hangi davalara bakamayacağı belirlenir olay kapanır..
mesela biri "islamın kadına bakışı" diye bir makale yazsa ve siz de bunu şikayet etseniz başötürlü veya türbanlı bir hakime hanımın bu davayı bakması, tarafsız ve yargısız hakim ilkesini ayaklar altına almak olmayacak mıdır?
bazı özelliklerini inanışlarını belli eden bunun içinde top sakal da dahil edilebir ve kişilerin her davayı bakması ilime psikolojiye, sosyolojiye ve bağımsız ve tarafsız hakim ilkesine aykırıdır..
neyse
lakin nfk sevdiğim adam: ne diyordu: bir olayı vardı, hazır cevaplılığı...
özetle: bütün bitkiler allaha secde etmiş üstadım lakin tütün etmemiş,
getir o kafiri yakalım! böyle bir anekdottu...
yakmak zulmetmek işlemiş dinlerin her yerine..
güzelleştireyim yok sanırım..
yakacaksa bırakın ahirette Allah yaksın, sizler insanları yakmayın yeter ki dünyada olur mu?
neyse değerli insan...
saygılarım, sevgilerim ve hürmetlerimle..
Bizler Müslüman olarak namaz kılıyoruz ancak namazda okuduğumuz Fatihanın anlamını bir çoklarımız bilmiyoruz, öğrenmek içinde çaba sarf etmiyoruz. Oysa ki bir çok ayette hayatımızı düzenleyen emirler, yasaklar ve yapılmasında bir sakınca olmayan makbul görülen davranış kalıpları var. Bir de şunun tespitini iyi yapalım. Radikal İslam ya da Ilımlı İslam diye bir İslam yok. Allah'ın bizlere, bütün insanlara Sevgili Peygamberi Hazreti Muhammed sav. vasıtası ile tebliğ ettiği dinin adı İslam. Merak eden alsın bir meal, alsın hadis kitaplarını okusun, öğrensin. Televizyonlardan seyrederek öğrenilmez Dini İslam. Orta Doğu Coğrafyasında adı İslam olan bir dolu terör örgütünün kurucusu da aslında Amerikan ve İsrail Gizli Servisleridir bunu da akıldan çıkartmayalım. Neden, çünkü dünyanın en büyük silah şirketleri onların elindedir ve savaş olmadı mı onlar batarlar. Bu kadar basittir açıklaması... Kendimiz iyi öğreneceğiz, çocuklarımıza da belleteceğiz belli yaşlarda, haram nedir, helal nedir, namaz, abdest, oruç, anlatacağız... Hangi ayet faizi yasaklamış, hangi ayette zina yasağı var, niçin var bu yasak, olmasa ne olur, anlatmalıyız... Fitne ki ayette adam öldürmekten daha kötü olduğu belirtilir anlatmalıyız yakınlarımıza illaki...İsra Suresinin 13. Ayetinde de öyle buyuruyor Rahman ve Rahim olan Allah ''Her insanın boynuna kaderini taktık. Kıyamet günü de onun için, önünde açılmış olarak bulacağı bir kitap çıkartırız:'' Onun için konuşurken de çok dikkatli konuşmak ve kadere feleğe ki bir adı da kaderdir feleğin ''Kahpe Felek'' gibi söylemlerden de şiddet ile kaçınmak gerekir... Güzel aydınlatıcı bir yazıydı kutlarım Saffet Kardeş...
saf şiir
İnancın ışığı yolumuz da değil tek aydınlanan ve her daim karanlığın bize uzak durduğu.
Tınısında huzurun saklı güzellikler ve iyi ki uzağımızda münafık heceler.
Var olun çok değerli ağabeyim.
Huzur.
Sevgi.
Umut.
Elbette maneviyatın sunumu iken serpilen düşler ve gerçekleri bize sunan.
Selam ve dua ile ağabeyim.
saf şiir
Bilenle bilmeyen bir değildir ikisi aynı kefeye konmaz ... O yüzden her ibadetin hak katında tecellisi farklıdır. Bunda öfkelenecek itiraz durumunu yaratacak bir süreçte asla yoktur sayın dünyevi kardeşte aklı aklın aklına gelsin..Birde bunun araştırmasını yapalım Arap ülkeleriyle bağdaşmayan ve diğer Cumhuriyet ülkelerinin durumlarının analizi Müslümanlığın onur verici bir din olduğunu aklınızdan çıkarmamak kaydı ile... Alim diye bir şey de kalmadı bu arada Felsefe var oda giderse gıbta edilecek bir geri kalmış ülke olacağız nazm ederseniz?Profların çoğu itirazda çünkü O yüzden ülkede gelişmişlik analizi yapın en profu dünkü çocuk ... Yazık çok yazık... Öldürülüyoruz yinede dinimiz diyoruz zor bir kefede kefende yok vel hasıl ...
saf şiir
"Kur’an değişmez ki sahibi Allah"
https://sorularlaislamiyet.com/kuranda-kac-ayet-var-6666-ayet-var-midir
"Bu farklı sayımın bir sonucu olarak; İbn-i Abbas 6.616, Nafi, 6.217, Şeybe, 6.214, Mısır âlimleri 6.226, Zemahşeri, İbn-i Huzeyme, Şeyhulislam İbn-i Kemal ve Bediüzzaman Said Nursi ise 6.666 âyet olduğunu söyler.
Bugün elimizde olan ve dünyanın her tarafında bulunan Mushafların nizamı, Küfî ekolü âlimlerinin Hz. Ali’den rivâyetle Peygamberimiz (a.s.m)’e dayandırdıkları bir tertiptir. Bu Kur’an’daki mevcut âyet sayısı, 6.236’dır. Bu, bizim de bizzat âyetleri sayarak elde ettiğimiz bir sayıdır."
Yukarıda verdiğim bilgiler islami bir sitede Kur'an hakkındaki sayısal bilgilerdir.
Kaç ayet değişmiş üstad? Veya bu farklılıklar niye?
Zemahşeri, İbn-i Huzeyme, Şeyhulislam İbn-i Kemal ve Bediüzzaman Said Nursi ise 6.666 âyet
- (eksi)
Bugün elimizde olan ve dünyanın her tarafında bulunan Mushafların nizamı, Küfî ekolü âlimlerinin Hz. Ali’den rivâyetle Peygamberimiz (a.s.m)’e dayandırdıkları bir tertiptir. Bu Kur’an’daki mevcut âyet sayısı, 6.236’dır. Bu, bizim de bizzat âyetleri sayarak elde ettiğimiz bir sayıdır.
eşittir: 6666-6236:430 adet.
diğer verilen sayıları da birbiriyle kıyaslarsak farklı sayıda farklılıklar çıkıyor.
Nerede bu ayetler, bu farklılıklar nedir?
her türlü islami siteyi inceleyin, soruların cevaplarına bakın.
insanları etkileme veya bilgi aktarmada tutarlı veya tutarsızlar mı bildiğinizle bilginizle şerh edin tutarlı ise devam edin...değilse zaten ne diyelim..
"Kokuta kokuta domuzu yiyor"
devamlı alışveriş yaptığım markete bu konuda özellikle sormuştum, etleriniz nereden geliyor, nasıl kesiliyor diye tatmin edici bir cevap vermişti, gidip görmedim mezbahenelerini ve üreticileri....güvendim.. özellikle domuz eti konusunu sorgulamıştım çünkü...
yok burada anlatmak istediğiniz mecaz ise, yani bile bile haram işliyor, haram yiyor ise ne diyeyim; sizin kendi çıkarımınız..
ben bundan beriyim..
ve size özellikle belirttim;
öfkeliyseniz, bir gün bekleyin,
ve özellikle belirttim benim son 1 yıl 6 aydaki şiirlerim yazılarım sizin arkadaşlığınıza uymaz..inançınızı sorgulamya iter..
eğer saf duru bir inanç iman sahibi iseniz yeni benden uzak durun çünkü aldatılmışlık hissini kandırılmışlık hissine karşı tarih ile dinler ile bilek güreşine tutuştum...
yenilirim veya yenerim, benim meselem; doğru nerede, kim yalan söylüyor, deliler nedir?
inançta imanda deli sorgulamalar girdi eski benin fikrine zikrine dedim..
ve yine belirttim ki;
aklımda kaldığınca
;
sizi ve sevdiklerinizi inandığınız en güzele emanet ediyorum
ve eski benin bildiği en güzel duaları gönderiyorum dedim..
bir insan olarak daha ne diyebilirim???
deruni düşünen bir müslüman bir günde kaç defa islamdan çıktım, kaç defa tövbe ettim..
anın hesabını tutar...
şimdi neyi inkar ediyorsam edeyim:
aklıma gelen nedir biliyor musun?
bir dağ- tepe başında buz gibi akan bir pınarda, suda abdest alıp 40 rekat namaz kılmak..
belirtiğiniz üzere okuduğu arapça sürelerin anlamı konusunda uzun uzun düşünerek...
mümkün mü değil, lakin insan hayal ettiğince yaşar..
saygı sevgi ve hürmet ile kalın azizim..
doğruluk şiiarınız, iyilik kaderiniz olsun.
güvendiğiniz en kutsal varlık karşınıza hep iyi insanları çıkarsın..
saf şiir
Yinsani
aynı sayılar diyanet işleri başkanlığı kuran bilgilerinde de veriliyor.
ama bahane her yanda.hep bir bahane..
yalan söyleniyor bize.. bunu anlamamak için diretmek sadece inançla açıklanabilir..
ya da çıkarı olanlar o şekilde anlar.
çıkardan maksat hem maddi çıkar, hem manevi çıkar..
dua edersin huzur bulursun, oruç tutarsın sıhhatli olacağını düşünürsün, zekat verirsin bir görevini yapmanın rahatlığıyla işine daha sıkı sarılırsın manevi çıkardır bunlar da vb
inança da kimse bir şey diyemez bireysel bazda..
lakin toplumsal bazda artık bahaneler, yalanlar, mezhepler, meşrepler, ihtilaflar, onun camisi, benim camim o tarikat, bu tarikat... sanırım gençlik bunları kabul etmez, etmemesi için de hem kuran hem islam tarihi ve uygulamarı bazında bir çok bahaneleri olacak..
çağ dönüşüm vakitlerindeyiz..
artık bu çağda dinlere pek rağbet olmayacak. benim düşüncem bu şekilde..
sinsilikten falan bahşetmişsiniz de...
ne sinsiliği üstad...
resmen diyorum ki size; yalanlara inandırılmışız...teyyyy yahuidlerin hikayelerinde itibarfen, arapların masallarına hristiyanların siyasetine vb vb vb
ölüm diyorlar, hesap diyorlar...
ben herhangi bir dine mensup herkesten daha çok eminim (şimdiki yaşantıma kadar)
(belki yarın büyük bir insanlık ayıbı işlerim derim ki yandı keten helva, artık kurtulamam hesaptan...) şimdilik öyle bir şey yok.. varsa hemen gelsin münker nekir, azraili, sur borusu din günü.. güle oynaya giderim...
beni yakıp yakacaksa zaten ben adaletliyim diyemez.. o güçün sahibi...
yatarıcı iyiye zulmedemez, zulmediyorsa da , zulmedecekse de kendine zulmeder...kendini yalanlar..
herkes huzurlu ve saygılı yaşasın da gerisi bireysel bazda kalsın..
uzatmayalım üstad..
yani ben sizin rumuzunu alıp ne hiciv yazıp kelimelerimi bozmak isterim, ne de kendi huzurumla birlikte sizin veya dostların huzurunuzu kaçırmak isterim..
dinden kurtulunca daha bir insan oldum...garip bir duygu...sanki öfkem çekildi..
şeytan uğraşmıyor demek kii, baktı ben bunu yoldan çıkaramam..
hayırlısı
saygı selam hürmetlerimle..
Hocam ne bu şiddet bu celal
Gavur icadı deyip kelle almaktan
Gavur icadı mercedeslerle gezenlere kadar geldik.
Peygamber sünnetidir diyerek DEVELERLE GEZENE hiç rast geldin mi?
Her eleştiriye saygılı olmak gerek
hiç bir şey eleştirilemez değildir
başka türlü karanlıklardan aydınlıklara çıkamayız
EVRENLERİ YARATAN ALLAH IN VEDE KİTABI KURANIN
SAVUNULMASI KULA KALMIŞSA ÇOK KOMİK
ÇÜNKÜ ALLAH İNSANLARA ŞAH DAMARINDAN DA YAKIN
NAÇİZANE DÜŞÜNCEM
NİCE SAYGILARIMLA