- 1496 Okunma
- 24 Yorum
- 0 Beğeni
HIRS
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bazı hayvanlar ot, bazıları da et yer. İstisnaları olsa da ot yiyen et yemez. Et yiyen de ot. İnsanoğlu öyle midir? O hepçildir. Hem et yer hem ot. Bu beslenme şekli bekli de daha uzun yaşamanın bir hırsıdır. Hırslarıyla yaratılmıştır canlılar.
Canlıların en hırslısı olan insanoğlunun önüne geçilemeyen bir de kazanma hırsı vardır. Hep “Ben kazanayım ya da benim tuttuğum kazansın” ister. Aklını kullanabilen tek canlı olan insanlar düşünmüş, hırsı olan hayvanları keşfetmiştir. Horoz dövüşü, deve güreşi, boğa güreşi, at yarışı bunlardan bazılarıdır. Tolstoy un:
“Acı duyuyorsan canlısın. Başkalarının acısını duyuyorsan insansın.” Başka bir söylemle:
“Acı duyuyorsan canlısın. Acıyorsan insansın” söyleminden habersizdirler. Bu hayvanların yaralanmalarına, yorulmalarına hatta ölmelerine bigâne kalırlar. Onlar için o an aldıkları kazanma hırslarının tatminidir önemli olan…
İnsan hırslarının en masumu spor karşılaşmalarıdır. Ancak İnsanlar işi daha da ileriye götürmüş, boksu, daha da acımasız olan kick boksu spor olarak kabul etmiş, iki insanın kıyasıya dövüşünden zevk almışlardır.
Dün gece şampiyon belirlendi. Ve bitti. Survivor’dan bahsediyorum. Haftada en az üç gün kendi kanalında yayınlandı bu yarışma. İki takımın yarışmacıları belli kurallara göre atlıyorlar, zıplıyorlar, atıyorlar, atamıyorlar. Sonunda bir yarışmacı takımına puan kazandırıyor. Aşağı yukarı altı ay sürdü bu yarışma. Onlar birer kobay. Düzenin zavallı çocukları. Altı ay insanlar onları izledi. Başka kanallardaki tartışma, kültür programlarına bakmadı. Onları seyredenler altı ay düşünmediler. Fikir üretemediler.(ben de dâhil) Yarışmacı insanlar vaad edilen yüklü bir paranın umuduyla aç bırakıldılar. Onlardan önlerine konulan engelleri aşmaları istendi.
Hele bir görüntü vardı ki; hala düşündükçe acı acı gülüyorum. Kazanan yarışmacının saçı sakalı birbirine karışmış. Ağzını açabildiğince açmış, bed sesiyle rakibine bağırıyor.
“Ahhhhhhgghhh.”
Rakibi sinirden saçlarını yoluyor. Düz asfaltta kendisine it saldırmış gibi yerlerde taş arıyor. Yerler kum. Hem taş olsa da atmak yasak.
İş mi yani şimdi bu?
Bence bu yarışma insan hırsının, insanları getirdiği en acınası nokta.
Daha önce de seyrediyordum. Dün gece de sonuna kadar seyrettim. Dört saatlik bir yayının en az bir saati reklamlara ayrılmış.
Kitaplar reklamı:
“Bir mala ya da hizmete ilişkin mesajı sözlü ya da görüntülü olarak pazar birimlerine sunmak için yapılan eylemlerdir. Televizyon reklamları hem kulağa hem de göze yönelik olduğundan
çok etkili bir araçtır.” Şeklinde tanımlıyor.
1200 kişi yer almış bu projede. Burası iyi onlarda ekmeklerini bulmuşlar. Ancak bütün televizyon kanallarının ana gayesi reklamları izletmek.
Bizler ne yapıyoruz?
Yapılan reklamdan etkilenip ürün ya da hizmeti satın alıyoruz. Reklam veren kâr ediyor. Kârından bir bölümünü reklamını yayınlayan televizyon kuruluşuna veriyor. O televizyon kuruluşları reklamlarını izletecek yeni programlar yapıyor. Yeni reklamlar yayınlıyor. Kapitalizmin bu fasit çarkı dönüp duruyor.
“Alavere dalavere Kürt Mehmet nöbete” misali. Olan sana, bana, O na, paramıza oluyor.
Peki, ne yapmak lazım?
Yapılacak bir şey yok.
Sahi Survivor bir daha ne zaman başlayacak? Şubat’ta mı? Ohooo daha çok var.
Şubata kadar ne yapsak acaba!!!
YORUMLAR
Biraz ağır mı olmuş ne Bedri Ağabey.
Şimdi ben her zaman olaylara tarafsız bakan biriyimdir. Acun'a bir yönden kızmadım değil, o da şu: Sen madem ki televizyon sahibisin o halde tarafsızlığını belirtmeliydin. Ulu orta çıkıp da hadi seyirciler Fenerbahçeye para toplayalım dememeliydi. Bu büyük bir yanlıştı. Madem böyle bir şey yapacaktı, adam zengin, elin cebine soksun çıkarsın parayı koysaydı ortaya. Milleti neden adeta kendine düşman etti. İşte asıl hırs burada.
Sonra Acun bir zamanlar dere tepe gezer program yapardı.
Nasıl buralara geldi? İşte en büyük hırs bu.
Bizler kar kış demeden çalışıyoruz bırakın televizyon kanalı sahibi olmayı, iyi bir televizyonu ancak alabiliyoruz.
Survivor'a gelince, izlemesinler ağabey.
Benim neden evimde bu saçma program diyemeyeceğim, insanlara eziyet edilen ve adına hiç bir şey diyemediğim renkler izlenmiyor da Kemal Sunal'ın Hababam Sınıfı izlenip gülünüyor. Daha çok şey yazmak isterdim.
Saygıyla.
Bedri Tokul
Sen ne dersen de başım gözüm üstüne.
Ben düşüncelerimi yazdım. İllaki benim dediğim doğru diye bir şey yok.
Selamlarımla canım Bacım.
Var olunuz, değerli Bedri Hocam.
Size bir detay vereyim mi?
Acun ile aynı dönem aynı okulda okuduk.
Bir adama bakın bir de bana.
Hey gidi hey.
Saygılarımla ağabeyim.
Yerine yakışan bir yazıydı.
Bedri Tokul
İlginç bir tesadüf.
Ama siz ondan daha şanslısınız.
Sizin insanlığınız, yüreğiniz,gururunuz var.
Bu hasletlere de paha biçilmez.
Selam ve Saygıyla...
Bedri Tokul
Sağ olun.
Evet.
Candan doğru söylüyor.
Bedri Tokul
Ne güzel anlatmışsınız.
Selam ve Sevgiyle.
Hırs ve tamah çoğu insanın vazgeçemediği bir duygu yoğunluğu, ara sıra yazılarıma malzeme olsun diye izlerin o Survivör denen saçmalığı... Zaten bizde de çıkmış bir yarışma değil kim icat etti ise onlara da dünya kadar telif ödüyor o televizyon sahipleri... Bir sürü de dedikodular çıktı adada ki durumlar hakkında, zaten oraya yarışmak için gidenlerin derdi de kazanmaktan ziyade sonrasında meşhur olup televizyonlara sıçrama yapıp rol kapmak. Yazık ediyorlar diyorum gerçekten kendilerine bu tipler. Kimse de kimseyi beğenmez. İnsan metabolizmasını zorlayan bu tip yarışmalar seyredenlere bilgi ve kültür yönünden hiç bir şey katmadığı gibi zamanımızın da içine ediyor. Daha aklı başında programlar yapsın televizyoncular... Faydalı bir yazı kutlarım Abim...
Bedri Tokul
Teşekkürler.
Selamlar.
Bedri Tokul
En güzel cevap.
Selam ve Teşekkürler Kardeşim.
Çok yerinde tespitlerin yapıldığı,okuyanın derin düşüncelere kapıldığı,bu güzel ve bir o kadar faydalı görüşlerinizi severek okudum.....tebrikler üstadım...
Bedri Tokul
Öperim gözlerinden.
Bir yazının altında sizin imzanızı gördüğümde, dolu dolu satırlarla karşılaşacağımdan hiç kuşku duymuyorum artık.
Hataya, kusura, tersliğe... ancak sizin kadar incelikli parmak basılabilir.
Hak ettiğiniz yerde görmek güzel!
Tebrik ve saygıyla...
Bedri Tokul
Teşekkür ediyor selam ve Saygılarımı gönderiyorum.
Sağ olun...
ben televizyonda sadece İsmail Küçükkaya ve Fatih Portakal'ın haberlerini bir de tatile girmeden önce Müge Anlı'yı izliyordum. geri kalan zamanda sadece müzik kanallarını açarım pek de dinlemem ama ses olsun evde diye gece gündüz açık durur zira yalnızlıktan korkuyorum. Televizyondaki o tür yarışmalar hırsı göz önüne seriyor, şiddeti masum gösteriyor ama asıl hırs bizden çok uzakta bizleri idare edenlerde ve etmeye talip olanlarda. Hırsı öfkeyi insanoğluna yakıştıramıyorum ben sevgi insanıyım .
ben televizyonda sadece İsmail Küçükkaya ve Fatih Portakal'ın haberlerini bir de tatile girmeden önce Müge Anlı'yı izliyordum. geri kalan zamanda sadece müzik kanallarını açarım pek de dinlemem ama ses olsun evde diye gece gündüz açık durur zira yalnızlıktan korkuyorum. Televizyondaki o tür yarışmalar hırsı göz önüne seriyor, şiddeti masum gösteriyor ama asıl hırs bizden çok uzakta bizleri idare edenlerde ve etmeye talip olanlarda. Hırsı öfkeyi insanoğluna yakıştıramıyorum ben sevgi insanıyım .
Bedri Tokul
ne zaman neyi nasıl yapacağını en iyi bilendir.
Selam ve Saygıyla...
Abi o kadar şey yazdıktan sonra finaldeki hayıflanman beni iyi güldürdü :)
Ben asla dizi izlemem. Asla yarışma izlemem. Suat'ın dediği gibi gece gündüz belgesel izliyorum. Neredeyse yarı Dr. yarı mühendis, yarı meteoroloji uzmanı, yarı veteriner oldum :) Orada da ufak tefek reklam oluyor ama reklam da izlemediğim için kapitalizm beni kıllı kollarına alamadı henüz :)
Zaten yine Suat'ın dediği gibi başka kanal alternatifleri de kalmadı. Nereyi açsan aynı sima !
Abi sen belgesele geç belgesele... :)
Sevgi ve saygılar...
Suat Zobu
Ben diyorum belgesele geç diye.. Ahmet Kardeşim de aynı şeyi söylüyor. Her gün aynı şeyleri görmezsin böylece. Bizler belgesel uzmanı olduk, master yapıyoruz hem de..
Bu arada bu güzel yazının güne gelmesi beni çok mutlu etti.
Tebrik ederim CAN DOST.
Selamlar..
Bedri Tokul
Öyle yaparım ben de lafı mı olur.,
Öptüm ikinizi de...
HIRS kanaat etmemek beğenmemek oooooo neler anlatılır neler .... İyilik için kullanırsan iyi kötülük için kullanırsan kötü her daim niyet sağlam olacak ...Her daim her şey yine senin elinde.Mutluluk hırsı mesela ,yaşama hırsı mesela kimini öldürür kimini yaşatır iyi bir konu yüreğinize sağlık saygı ve selamlar...
Hırs!...
Ne kadar önemli bir konuya değinmişsiniz Bedri Bey. İnsanlık bu duyguyu edindiğinden beri mutlu olma hakkını elinden kaçırdı.
Hırs, elde etmekle ilgili bir duygu olduğu için, hem her konuyu da içerir hem de sınırları ortadan kaldırır. İnsani ilişkilerden, aşklardan, iş yaşamından, mal edinimine kadar hırs duygusundan sonra insanoğlu yetinme duygusunu kaybetti... ve tabii huzurunu da.
Günümüzdeki önü alınamaz hastalıkların çoğunun hırsın yarattığı stresten olduğunu açıklayan bir yazıda bunun en büyük nedeninin 'göz' olduğunu ve görme engellilerdeki kanser oranının azlığının bununla açıklandığını okumuştum.
Ne dersiniz?... İnsanlık olarak gönül gözümüzü açma zamanı gelmedi mi?
Verdiğiniz örnekler de genellikle gözle yapılan işlevler olduğu için aklıma geldi ben de paylaşmak istedim.
Kaleminize sağlık Bedri Bey.
Saygılarımla
Serap IRKÖRÜCÜ tarafından 7/3/2019 3:04:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bedri Tokul
Değerli ve bilgilendirici yorumunuz için...
Saygılarımla.
Gönül gözünüz hep açık olsun.
Çoktandır televizyon izlediğim yok abi.
Eleşrilerinde yerden göğe kadar haklısın ama o sektör de reklamlarla ayakta duruyor. Kendi reklamımızı yapamadık kitaplarımız elimizde patladı. Bazen bedava dağıtıyom sokakda yine de almıyorlar bu adam sivil polismidir nedir diye çekiniyorlar.
Yukarı tükürsen bıyık aşağı tükürsen sakal misali!..
Selamlar.
Bedri Tokul
Boş ver Edebiyat dünyası kıymetini bilmedi.
Ama yedinci sanatta kendini ıspatlıyacaksın.
Kim bilir Holivota kadar uzanırsan o zaman bizleri tanımazsın.
Teşekkürler.
Öperim gözlerinden.
Bedri Tokul
Ama at kişnedi.Ön ayakları üstüne kalktı.
Bu sefer at terli "yemezler" dedi.
Sevgilerimle Sultan...
Belgesele, belgesele gel. CAN DOST biz de hep izlerdik ama bu sene işin içinde Yunanlılar olduğundan mıdır bilmem pek ilgimizi çekmedi. Biz de belgesele yöneldik. Seregeti'deki aslan popülasyonunu, kutup AYUlarının avlanma yöntemlerini falan ezbere biliyoruz artık.
Belgesele, belgesele geç..
Başka kanalları izlersen saçbaş yolarsın diyeceğim ama benim gibi o da yok..
O gülen yüzün hiç solmasın CAN DOST.
Saygımla o güzel yüreğinden ve ellerinden öptüm..
Suat Zobu tarafından 7/3/2019 12:39:36 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bedri Tokul
Yok...Yok... Belgeselle falan işim olmaz.
Seda Sayan'ın yemek programı başlayacakmış.
Ondan daha iyi program mı olur?
Haa.. Bir de ALİŞAN bir program hazırlığındaymış.
Ne yapacağım belgeseli?
Bilipte ne olacak sanki!!!
Hasretle muhabbetle öperim DOST gözlerinden.
GARDAŞIM BENİM:::