- 983 Okunma
- 11 Yorum
- 2 Beğeni
Şu Evlilik Dedikleri
bana göre "ŞU EVLİLİK DEDİKLERİ"
İki kişinin aile olmak birlikte yaşamak isteklerini kanun önünde gerçekleşmesine evlilik deniyor.
Ne kadar realist bir ifade şekli. İki imza atılmasıyla birlikte yaşama geçişin ifadesi...
Halbuki hayat zor birlikte yaşamak zor hayatı paylaşmak daha da zor.
Herşey başında pırıl pırıl damat mutlu gelin mutlu aileler mutlu eş dost arkadaşlar yani herkes mutlu.
Yeni evliler için özlemler bitmiş yeni bir hayat başlamıştır.
Oysa ki; evlilik girift bir yaşam tarzı sadece aşk yani duygular bana göre yeterli değil.
Evliliği mutlu yürütmek için en önemli şeyler:
Saygı+Sevgi+Fedakarlık+Akıldır
Saygıyla beslenen taze tutulan sevgi fedakarlık ve akılla harmanlanırsa bu bana mutlu evliliğin formülü olabilir gibi geliyor.
Eşler arasında saygının olmadığı bir evlilikte mutluluk biter. Eşlerin birbirlerine değer vermeleri, ezici ve üzücü davranmamaları güven duygusunu sarsmamaları gerekir. birbirlerinin zevklerine fikirlerine kişiliklerine saygılı olmak sevgiden daha önemlidir.
Bence saygının olmadığı birlikteliklerde sevgi yıpranır ve biter.
Sevgi yani duygular yani aşk.
Evliliğin başlarında duygular daha yoğundur. Evliliğin olgunlaşma döneminda ilk heyecanlar durulur evlilik arkadaşlığa dönüşür. Dönüşemeyen evlilikler yılların yıpratmasına dayanamazlar veya zorlanıp dururlar.
Yine bana göre hayatı paylaşabilmek için benlikten bizliğe geçiş en büyük fedakarlıktır. Bu kavramların dozunun ayarlanması da akıl işidir.
Bunlardan birinin tek taraflı veya fazla veya az olması dengeyi bozar. O zaman evliliikler çatırdar işkence olur azap olur cehennem olur. Bu durumda ya boşanılır evlilik biter ya da genellikle kadının imkansızlığı ile (maddi yönden çocuklarına yetememek)
belki de çocuklarını babasız bırakmamak (manevi yönden) amacıyla devam eder. Ben buna şirketleşen evlilikler diyorum. Allah herkesi böyle evliliklerden korusun.
Buna sebep de belki erken yaşta yapılan evlilikler belki de eşlerin ruhsal yapılarının olgunlaşmamasının rolü olabilir.
Yine de her evlilik farklıdır, özeldir. Yürütme tarzı kendine hastır.
Mutlu evlilik sevginin gücüyle daha da güzelleşen geçen yıllarla olgunlaşan yeryüzünde cenneti yaşatan bir birlikteliktir. Hayatın her dönemini paylaşmaktır.
Yeryüzündeki cenneti sırt sırta vererek aile olarak yaşamaktır.
YORUMLAR
Yürüyen evliliği dört kelimenin içine koymuşsunuz Canan Hanım: Saygı+Sevgi+Fedakarlık+Akıl. Fakat bu dört kelimenin arkasında olması gereken paradigmanın ne olduğunu net bir şekilde vurgulamamışsınız. Saydığınız dört kelimenin dördü de manevidir. Madem maddi bir yapının işlemesi maneviyatla mümkündür o halde o maneviyatı öğrenmek ve öğretmek gerekiyor ki, maddi hayatta yansımaları ortaya çıksın. Teşekkür ederim.
Evliliğe aday genç bayan ve baylarınların okuması gereken mükemmel bir yazı....
Halen evli olanların da kendilerine çeki düzen vermesi için okuması gereken mükemmel bir yazı...
Tebriklerimle
Yaşar Akdaş
Yorumunuz ve beğeniniz için teşekkür ederim
Sevgiler
Her insan mutlu olmayı hak etmeli ve hedeflemelidir
yalnızlık ALLAHA mahsus bir olaydır bence
Evliliklerin bitmesinin en büyük nedeni ekonomik nedenlerdir
maddiyatın sevgi ve saygının önüne geçmesidir.
yazınızda da belirttiğiniz gibi fedakarlık yapmak için iyi bir kalp taşımak gerekir
bunun için se insani eğitim şart
normal eğitim cahilliği gideriyor
güzel bir konu ve harika bir anlatım tarzıyla aslında konuyu anlatmışsınız Canan HNM
KUTLAR TEBRİKLERİMİ SUNARIM
SAYGILARIMLA
Kompozisyon tadında olmuş. Evlilik insan doğasına aykırı en saçma kurumdur. Atılan imza, bir çok büyülü duyguyu mantıksal çerçeveye oturturmaya çalışır durur. Sonra saygı ve fedakarlık aldatmasıyla, altmış, yetmiş yaşına gelince ahhh dersiniz, ahhh...
Aile olabilmek için evli olmak gerekmez. Neyse toplum bunu da bir gün öğrenir. Saygılar.
Bir atasözümüzün bu konuyu çok iyi aydınlattığını düşünmüşümdür hep:
-Evlenmek bir alaca kuş,evliliği sürdürmek bora ile kış!
Kuşu tutmak güzel ama kışı geçmek nasıl ki?
sabri ayçiçek tarafından 7/2/2019 1:55:57 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yaşar Akdaş
Yorumunuz için teşekkür ederim.
Sevgilerimle.....
Güzeldir evlilik eğer ki insan mutluluğu yakalamışsa yok tersi doğruysa da hata zindan olacaktır. Antik Çağ Filozoflarında Sokrates ''Mutlaka Evlenin Eşiniz İyi Çıkarsa Mutlu Olursunuz Kötü Çıkarsa Filozof.'' demiştir... En önemlisi de evlilik haramlardan da korur insanı, bu da çok önemli...
Yaşar Akdaş
İlginiz ve yorumunuz için teşekkür ederim.
Selam ve sevgiler