- 357 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ayete muhalefet ederek mü’min kalabilir miyiz?
“…Yoksa kitabın bir kısmına inanıyor, bir kısmına inanmıyor musunuz?” (Bakara 85)
Yahudi soyunun dinle imtihanında en sık rastlanılan sorunlardan biri budur: İşine gelen ayetlere inanmak, işine gelmeyen ayetleri ya doğrudan yalanlamak, ya tevil etmek veya tahrif ederek arzu ettiği şekle sokmaya çalışmak.
Bu çelişkili durum bugünde devam etmektedir: ‘Şu âyetler iyi, ama faiz, birden fazla kadınla nikâh aktı, mirasın kadın ve erkek arasındaki dağılımı, kısas ve had cezaları, cihat vb. konulardaki âyetler, bugün nasıl geçerli olabilir?’ denilebilmektedir.
Kitabın bir kısmına inanmak bir kısmına inanmamak, inanmamak demektir. İnanç, bir küldür, parçalara ayrılıp şu kısmına inanırız, şu kısmına inanmayız denildiğinde o artık gerçek bir iman olmaktan uzak bir inanma biçimidir; değersizdir.
Sonuç: Nefse hoş gelmeyen ayetlere muhalefet bizi nereye götürür? Allah Teâlâ bu tür bir imana değer verir mi? diye baktığımızda, hayr, bu tür bir inanma reddedilir. Âyetin devamında, ‘İçinizde bunları yapanların kazancı, dünya hayatında ancak horluktan ibaret, kıyamet günüde ise onlar daha çetin bir azaba atılır. Allah, yaptıklarınızdan gafil değildir’ denilerek, bu riyakârca davranışın değersizliği gözler önüne serilir.
M.Talât Uzunyaylalı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.