GÖNÜL BAĞI
Kan bağında olsa gönül bağın olmadıkça o bağdan bahçe olmaz sana"
Sözü okuduğumda öyle hoşuma gitti ki önce gönül bağı ne demekmiş onu araştırdım. Güçlü bir sevgi, gönülden gönüle uzanan bir yol, iki kişiyi birbirine bağlayan ayrılmaz bir bağ demekmiş.
Kardeşler arasında, anne ile bebeği arasında, çok iyi iki dost arasında, eşler arasında olan bağlar buna örnekmiş.
Gönül bağı olması güzelde önemli olan gönül bağının temellerini sağlam zemine oturtmakta yatıyor sanırım.
Nice kopmaz dediğin bağlar gün geliyor bir bakıyorsun kopmuş gitmiş.
Kopmaması için insanların birbirine kıymet vermesi, güven vermesi, samimi olması, vefâlı olması, dürüst olması gerekir. Dünyalık olan şeylerin sevgilerinin önüne geçmesine izin verilmemesi gerekir.
İçinde bulunduğumuz bir zamanda bu çok zor ama başka nasıl gönül bağını sağlamlaştırabilir, nasıl sürdürebiliriz ki o zaman?
Bir iyiliği yaparken yada birini mutlu ederken Allah rızasını gözetmezsek onun adı zaten iyilik olmaz ki bencillik olur, üstelik bize iyilik yapmayı bile nasip eden Rabbimiz iken.
Birini sevdiğimiz zamanda hüznünde de sevincinde de ben seninleyim dediğimiz, aynı yöne baktığımız, aynı duyguları paylaştığımız, aynı dili konuşabilirim dediğimiz kişiyle gönül bağını kurmamız lazım yoksa bunlar olmadığı sürece her gönül bağının illa ki bir gün kopacağı kaçınılmaz bir gerçektir.
Birde bu bağdan ölene kadar sorumluymuşuz o zaman gönül bağını kuracağımız da iyice düşünmeli evet bu benim dostum olabilir yada bu benim eşim, hayat arkadaşım olabilir dediğimiz kişiyle bu bağı kurmalıyız.
Bizde yine duaya sığınıp Allah tan dileyelim o zaman; Gönül bağımızın kopmayacağı hayırlı insanları ömrümüze vermesi için.
Amin.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.