- 967 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SABIR ÜZERİNE
Sabır Üzerine
Şiir sayfama sabır isimli şiirimi ekleyince aynı içerikte bir makale veyahut deneme de yayınlayayım diye düşündüm.
Daha önceden yazdığım yazılarıma baktığımda sabır ile ilgili bir yazımı bulamadım. Bunun üzerine irticalen bu yazıyı yazmak durumunda kaldım.
Konu sabır olunca çağımızın insanının durumunu analiz etme gereği ortaya çıkmaktadır. Günümüz İnsanı daha emeklemeye başlamadın büyümek yürümek istiyor. Etrafındaki eşyaya ulaşmak, hükmetmek istiyor. Gencimiz bir an önce zengin olup hayatını yaşamak istiyor, teknolojinin her aletinden yararlanmak, nefsinin hoşuna gidecek her türlü keyfi yaşamak, denemek istiyor. Acelemiz var.
Yeni Memurluğa başladığımızda günlerin çabucak geçip maaş gününün gelmesini isterdik. Maaş günü gelip çattığında elimizdekini dağıtınca üzüntümüz başlardı. Her ay sonunu iple çekerdik lakin ömür günlerimizi tükettiğimizi akledemezdik.
Sermayemiz olan ömür günlerimiz tükendikçe geriye hüzünle bakıyoruz şimdi.
Günümüz hayatı bir koşturma bir keşmekeş ve acelecilikle geçmektedir. Gençlere tavsiyem her konuda sabırlı olmalıdırlar. Zamanlarının kıymetini bilmeli ve gelecekleri adına bugün yapmaları gerekenleri bugün yapmaları, atmaları gereken adımlarını sabır ile atmaları gerekmektedir.
Teknoloji denen sektör Hayatımızı kolaylaştıran ürünlerden ziyade zamanımızı tüketen ürünler üretiyor artık. Sabır ile teknolojinin ne alakası var diyebilirsiniz. Bugün İnternet ve içerikleri cep telefonu ve programları gençlerimizin zamanını korkunç derecede tüketiyor. Her gün bağımlılık yapan yeni oyunlar programlar üretiliyor.
Bugün teknolojinin nefsin hoşuna giden zevk ve keyif veren sayfalarını kapatıp, uzak durma sabrını gösteren, geleceği için düşünüp eyleme geçen gençlerimiz kazanacak ve sabrının mükafatını alacaktır.
Hayatımızı kolaylaştıran teknoloji bizleri esir almamalı, İnsan olarak bizlere bahşedilen insanlık potansiyelini lütfen kendimiz ailemiz ve insanlık adına faydalı faaliyetlerde kullanalım. Sabır ile esaretten kurtulalım. Sabrın en çok ihtiyaç duyulduğu an başımıza bir felaketin geldiği andır. Bugün sınavlara hazırlanan gençlerimizin başarısızlığını İnternet ve teknolojiden uzaklaşma sabrını gösterememelerinde aramalıyız.
Ailesinden tepki alacağını bilen gencecik çocuklarımız merdiven başlarında dünyadan kopuk cep telefonlarının ekranında boğularak, bakarak esaretlerini sergiliyorlar. Otobüsteki anne bir yaşındaki çocuğuna ağladı dile cep telefonu vermemeli ve vermeme sabrını göstermeli.
Faydasız işlerden sabır desteği ile uzaklaşmayı bilmeliyiz, Başımızı kaldırıp biri birimizin yüzüne bakmalıyız, Gözümüzü etrafımızda dolaştırıp Rabbimizin sanatlarını seyir etmeliyiz. Evlerimizden imkan ölçüsünde çıkıp yakınımızdaki güzelliklere bir bakış atmalıyız. Sabır ile olayları tefekkür etmeliyiz,
Sabır ile iç alemimize yönelip bir iç muhasebe yapmalıyız.
Aksi takdirde önce zamanımızı tüketenler bununla yetinmeyip sağlığımızı ve geleceğimizi de ellerimizden alacaktır.
Belaya ve musibet geldiğinde sabır.
İbadetleri yapmada yerine getirmede sabır.
Günaha karşı durmada sabır.
Bunlar dinimizin bize öğütlediği harika prensiplerdir.
Nerede sabır etmemiz gerektiğini en iyi biz biliriz.
Dersini çalışmada sabır.
İnternet ve tuzaklarından uzak durma sabrı.
Zamanımızı iyi değerlendirme sabrı.
Araştırma ve çalışmalarımızda sabır.
Elbetteki bu konuda yanı sabır konusunda tarin ibretlik hadiseler ile doludur.
Sabrın En Etkileyici örneklerinden biriside. "Yusuf sabır ile vardı mısıra". dizelerinde özetlenen ibretlik hayat hikayesi ve gerçeğidir.
Sağlık ve mutluluk dileklerimle sabır nimetinin farkında olmayı niyaz ve temenni ederim.
20 Haziran 2019
Atila Yalçınkaya
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.