- 1492 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
kısa,öz,çok ibretli sözler
KISA,ÖZ VE ÇOK İBRETLİ SÖZLERİ
Dün cemaatten iki kardeşimizin ibretli konuşmalarına şahit oldum.Hasan kardeş,arkadaşına maşaallah bu günlerde namazlarını camide kılmaya daha dikkatli sin.nasıl Dikkatli olmayayım her gün komşularımızdan birer ikişer Ahiret yolculuğu olan son yolculuğa çıkıyorlar.Hem gözümü yumdummu her şey burada kalacak... o yolculuk da güzel Amelimiz Allahın izniyle yol arkadaşımız olacak...
yine sabah namazına Hızlı adımlarla giden mehmet arkadaşına selamdan sonra,camide namaza dikkatlisin kardeşim,buna senin hesabına buna çok seviniyorum.arkadaşının mehmede verdiği cevap çok güzeldi...Elimiz ayağımız tutuyorken, gücümüz kuvvetimiz yerindeyken camide kılarsak,camiye gidemediğimiz namazların ecrini yine 27 derece fazla ihsan eder ve kılmış gibi sevap verir. inşaallah Allah yar ve yardımcımız olur.ölüm, genç yaşlı zengin fakir tanımıyor,bir gün kapıya geliyor...ünlü bir çok zenginlerimiz göçtü hiç bir şey götüremedi,bizde bu dünyadan sadece güzel Amelimizle göçeceğiz,hiç bir şey de götüremeyeceğiz..
bu konuşmalardan sonra aklıma şu misal geldi.Gözü yummak,Ahiret yolculuğuna, başka bir Aleme göçmek demektir.Bu konuda akılda kalacak güzel bir misal de şöyle.
Bir gün torunu Dedesine,Dedeciğim şu gözünü bir yum ne olursun diye ısrar etmiş.niye ki,yavrum diyen torununun cevabı çok düşündürücüdür.annem,babam,keşke deden bir gözünü yumsa biz çok zengin olacağız diyorlar da..
Yunus Emremiz de bu duruma ( Ballar balını buldum kovanım yağma olsun,) diyerek çok güzel açıklama getiriyor.inşaallah Hepimiz inşaallah.Ballar balını bulanlardan oluruz...Allahımızın melekleri ile cenneti ve cemaliyle Rahmetiyle mükaafatlandırdıkların dan,Sevgili Habibinin şefaatini nasip ettiklerinden oluruz..inşaallah,inşaallah.
ABDULKERİM KAYA.EMMEKLİ VAİZ.16.06.2019.ANKARA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.