- 1677 Okunma
- 11 Yorum
- 2 Beğeni
Baba'ma özlem
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Babam dünyaya mavi bakardı
Yine gelgitlerdeyim...
Çekiliyorum derinlerine gecenin. Babamın gözleri maviydi diyorum kendi kendime. Babam dünyaya mavi bakardı!
Gölgesi, Ağrıydı, ağırdı; konuşurken karşısında ezilip büzülürdük. Onunla hiç sarmaş dolaş olmadık mı ve dizine koyup okşamadı mı saçlarımızı. Anımsamıyorum.
Dar’alıyorum.
Bizi terkedeli onyedi yıl olmus, göçeli ebediyete.
Bakın yine gözlerim dolu, dolu...O, gideli hep aynı iklimdeyim.
Kısa konuşurdu ve öğüttü her sözü; "adam olmak zordur, eşek olmak cok kolay! Önünüzde yol siz seçeceksiniz." Biz onunla iki arkadaş gibi konuşamasak da; söylediği her sözü beynimizin bir köşesine yerleştirirdik. En çok da ben! Korktuğumuzdan değil onun herşeyin iyisini bildiğine emindik. Ve hep başımız önde, çıt çıkarmadan, pür dikkat kesilerek dinler, sonrasında uzun bir sessizliğe gömülürdük...
Çevresinde saygı duyulan, otoriter biriydi. Çekinildiği kadar da sevilirdi.
Onun sert görünüşü altındaki sıcacık yüreğine sığınıyorum bu gece her karanlıkta boğulduğum zamanlardaki gibi.
Her hayal kırıklığı sonrası kendimi odama kapadığımda, annemle yüksek sesle konuşur, teselliler yollardı baş ucuma. Dünyanın bittiğini sanıp gözyaşlarına boğulduğum o anda beni yaşlarından kurtarıp gülücükler bırakırdı gamzeli yanaklarıma. Kendi kendime "bu babam var ya" der derin bir uykuya dalardım huzur içinde.
Bizim bilmedigimiz ne çok şeyi bilirdi ve biz bunları hep sonradan anlardık, çok bilmişliğimizi bir kenara fırlatarak.
Utanırdık, babamın mavi gözlerine uzun uzun bakamazdık, derindi çok! Karşısında konuşmak saygısızlık gibi gelirdi ve hep bir sınır vardı aramızda. Konuşulması gerektiği zamanlarda konuşmak ne zor gelirdi bize ne çok zor.
Hüzün uyurdu gözlerinin derinlerinde ve çok bedeller ödemişti hayatla mücadelesinde. Çok şey kazanmış çok şeyi de kaybetmişti.
Babam olduğu için söylemiyorum; onun için her şeyin önünde onuru dimdik duruyordu ve para hiçbirşeydi her zaman için. Çok kazanıp zengin kalamaması bundandı.
Elinde olanları ihtiyacı olanlar için düşünmeden harcardı ve onun yüreği bu kadar büyük sevgiyi nasıl da taşırmadan taşıdı anlamıyorum, şimdilerde bile...
İnanın babam diye söylemiyorum; o mükemmel bir insandı. Bir insan hem bu kadar sert görünüp hem de bu kadar çok sevilebiliirmiş, en zoru başarmıştı.
O bana " boş şeyler için güzel kafanı yorma" derdi hep. Biliyor mu acaba o güzel kızı hala boş şeylere kafa patlatıyor. İster miydim bilmesini... Belki rüyama girer beni gülümsetecek bir şeyler söylerdi yüksek sesle anneme.
Yüreği koca acıları öğütmüş ve bu tecrübeler onu daha da mükemmel bir insan yapmıştı. Benim haksızlıklar karşısında kırılganlığım ve gözyaşlarına boğulup odama kapanmam, mavi umut yüklü bir hikayeyi yüksek sesle anneme anlatarak baş ucuma yolladığı kulağa küpe mesajiyla son bulurdu. Yüzümde bir gülümseme "aman baba sen de" derdim içimden yüzüne söyleme cesaretini hiç kendimde bulamadığım, sonsuzlukta asılı kalan cesaretimle dalardım uykuya güven içinde. Iyiki de varsın iyiki de babamsın...
Mavi gözlerinde mavi umut saklı babacığım seni onyedi yıl önce bu zamanlarda kaybetmiştik. Bak yine ağlıyor güzel kızın, yine kulağıma küpe olacak bir hikaye yollasana seslenerek gül yürekli gülizar anneme. Seni çok seviyorum rahat uyu Sufi babam. Bak şimdi ben de uyuyacağım yakıştırarak gamzelerime gözyaşlarımı.
Yine, medcezirlerde yüreğim. Deniz, bana babamın mavi gözlerini getiriyor. Babamın gözlerinde görüyorum derinlikleri!
Sude Nur Haylazca
dipnot: daha önce defterde yayınladım mı hatırlamıyorum. Baktiım ama bulamadım. Babalar Günü, yazımı yeniden okuma ihtiyacı hissettim ve yeniden düzenleyerek sizinle paylaşıyorum. Özel babalara ve kızlarına itafen, babalar günü kutlu olsun.
YORUMLAR
Kutlamak istedim ve yeniden okumak aslında ötesinde...
Sevgilerimi ve iyi dileklerimi bırakmak istedim.
Günümüz dünyasında sevgi o kadar kıt bir duygu ki sevgili Sude Hanım, seven insanlar yadırganıyor hele ki bir şeye sevgi ile bağlı olmak bile suç unsuru lakin sevgiyi yüreğinde taşıyan bir insan hor görülse bile asla sevmekten ve inanmaktan vazgeçmeyecektir.
Bu, böyle biline.
Sevgi yüce Rabbimizin bizlere bahşettiği bir duygu ve bu duyguyu korumak her nedense insanlara itici geliyor.
Misal...
Sizlerle yaklaşık 7 yıldır bir aradayım ve yedi yıldır da yazdıklarımı paylaşıyorum.
Ama ötesi yok işte.
Üstelik insan sevilmeden de sevebilir.
Tüm sevgimle.
-Sude Nur Haylazca-
Sevgi insani bir duygu, sevmek de sevilmekte ihtiyaç, insanın doğasına has birşey... Yadırgayan varsa insanlığını sorgulamalı derim...
Siz içinizden geldiği gibi davranmaya devam edin, kime ne...
Sevgiler
Teşekkürler
Gülüm Çamlısoy
Asıl asıl ben teşekkür ederim.
Sevgimlesiniz.
'Doğduğumuz gün ölmeye başlıyoruz.' diyen bir bilge.
'Benim ölüm günüm doğum günümdür' diyen Mevlana...
Bütün bu bilincimize rağmen yakınlarımızın yokluğunu kabul etmek hiç kolay değildir. Tam kıymet bilinecek olgunluğa erişildiğinde, paylaşılacakların keyfine varılacak dinginlikler yakalandığında... 'Bu düzen, iyi düzen de gelmese bir bozan' sözünün göndermesi çıkıverir karşımıza...
Bize de onları yüreğimizde yaşatmak, anılarını sonsuza kadar saklamak kalıyor.
Babanızın mekanı cennet olsun.
Günün Yazısı taltifinizi kutlarım. Saygılarımla.
-Sude Nur Haylazca-
Amin.
İnsan işte sıkışıp kalıyor hasretler ile keşkeler arasında...
Teşekkürler
Selamlar, sevgiler
Yazınızı okuduktan sonra uzun süre klavye başında durakladım. Parmaklarım ne çok şey yazmak istedi ama gözlerim izin vermedi sustum.
Sevginin günü olmaz elbette hele hele baba acısı değmiş yüreklerin özlemini öyle bir güne sıkıştıramazsınız. Deli fırtınalarla boğuşup med cezirlerde kaybolmuşturlar.
Her kapı çalışıyla umutlanır, özlem gidermek için garajda duran eski arabasında saatlerce kıpırdamadan oturabilirler.
Acınız aşina gelince ben de kendimi kaptırdım:( Rabbim sabır versin size değerli şairemiz. Babanıza da sonsuz rahmet dilerim. Allah yardımcımız olsun...
-Sude Nur Haylazca-
Günü geldiğinde hepimiz bir avuç toprak...
Teşekkürler
Bu duygu, bu yaşanmışlık bana çok tanıdık geldi..
Film şeridi gibi geçti gözlerimin önünden geçmişim..
Ve dokundu...
Yüreğinize sağlık..
Rahmet onlara...
Sevgiler..
-Sude Nur Haylazca-
Amin.
Tekkerürden ibaret yaşamlar, birbirine dokunması ondan...
Teşekkürler
Sevgiler
Göz rengi,17 yılı da dahil olmak üzere ben yazdım sandım. Teşekkür ve tebriklerimle...
-Sude Nur Haylazca-
Ben teşekkür ederim
Selamlar
Hasan Çavuş ya da Doktor Hasan.
Benim babamdı.Yıllar oldu terki dünya edeli.
Ölümler kırık acısı gibiymiş;"sıcaklığı" geçince "acısı" daha çok dokunmaktaymış insana.
Acınızı ve hangi yaşta olursa olsun hem öksüz hem de yetim kalanların acılarını paylaşıyorum!
BİR BAKIŞTI GÖZLERİNDEN DÖKÜLENLER YÜREĞİNDEN
BİRİCİK KIZININ KALEMİNDEN
ALLAH RAHMET EYLESİN TÜM GÖÇENLERE
BABALAR GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN
SAYGILARIMLA
-Sude Nur Haylazca-
Babalar Gününüz kutlu olsun