MAYIN TARLASI
MAYIN TARLASI
Verimli mahsulü bol bir araziden toplanan her mahsul besin kaynağıdır. Şairleri mahsulü verimli kalemlere, şiirlerine yapılan eleştirileri de bu arazinin mayınlarına benzetelim mayınların üzerine basınca şairde şiir de ölebilir.. Oysa ki şairin ve şiirin yaşaması faydalı mahsul alabilmek atına eleştiri mayınları temizlemek yerine mayınlı bölgeye giriş yapan adımlarına dikkat ederek tehlikeli bölgeye giriş yapmalı ki topladığı mahsulün alın terinin anlamını dahi iyi anlasın.
Edebiyata hizmet veren siteler de mayınlı tarlaya benzer ki eleştiri yapan kalemler sevilmez. Oysaki yapılan eleştiriler şairin sahsına değil şiir gibi duygu düşüncenin yoğun yaşandığı alanlardır yapılan her olumsuz eleştiri şaire değil şiirin gelişmesinedir.. her eleştirmen şiiri eleştirirken basılacak mayınların yerini iyi bilmektedir.. Hiçbir başarı eleştirisiz olmaz avuçlayarak kopartılan gülde diken eksik olmadığı gibi şiir tarlasında da mayın eksik olmaz...
Vakti zamanında bu mayın tarlasında kaç kez öldüm sayısını bilmem, her eleştiri bizi tehlikeli bölgeden uzaklaştırmak yerine daha dikkatli adım atmamızı sağladı. Bu verimli arazide topladığım mahsulün faydalı olmasına katkı sağlayan usta eleştirmenlere teşekkür ederim…
Söyle bir geçmişe gidelim . Tarih sayfalarında nice şairler birbirlerini yazdıkları şiirler için eleştirmişlerdir, dostlukları baki kalmış. Tek davaları şiirdir.
Oysa günümüzde yazılan bir şiiri eleştirdiğimizde düşman kesiliyoruz.
Meyve ağacından toplanan ham ve çürük meyveyi de toplayıp aynı kasaya koyarsan o kasa içinde ki bütün meyveler çürür, İşte burada çürük meyveleri ayıklayan eleştirmen, kasası boşalan bağcı veya pazarcı tarafından da sevilmez…
Bu mayın tarlalarından biri de Edebiyatdefteri yani bu sitedir. Son bir yılı aşkın belki de iki yıldır nice değerli şairler bir daha girmemek adına şiir asmamak adına çekip gittiler. Şiir yazmıyorlar mı yazıyorlar. Bu iki yıl içinde burada yayınlamadığı şiirlerle kitap çıkardıklarını da biliyorum. Gitmelerinin sebebi eleştiriye maruz kaldıklarından dolayı değil, eleştirdikleri şiirlerin sairleri tarafından kanlı bıçaklı olduklarından ve kelek kavunu olmamış ham meyveyi ‘’GÜNÜN MENÜSÜ’’ diye taktim edildiğini görünce yaptıkları bütün uyarılara rağmen Sitenin aşçısı, şefi, garsonu vs vs tarafından dikkate alınmamasıdır..
Hamuru iyi yoğrulmamış hamurdan yapılan her börek çörek ağız tadını bozduğu gibi mideye de zarar veriyor.
En azında bu mayınlı tarlada kalan üç-beş usta eleştirmenlerin değerli kalemlerin şiir adına verdikleri hizmetler adına biraz değil sil baştan dikkatli olmak gerekiyor…
Eleştiri yaptığımız şiir yaptığımız eleştiri yazısını siliyor kendini temizlenmiş mayın tarlasında buldu. topladığı börtü böcekle baş başa bırakarak SEKİZ yıldır üyesi olduğum bu MAYIN tarlasına elveda değil VEDA ediyorum
Saygılarımla
Osman Onuktav
Kafkasi
11/06/2019
YORUMLAR
Kıymetli Osman Abim gayet net ifadelerle kaleme aldığınız güzel yazınızı keyifle okuyordum ki, son paragrafa geldiğimde maalesef bütün keyfim kaçtı.
Umarım ve dilerim bizlere ve deftere olan bu veda kısa süreli olur ve yeniden keyifli paylaşımlarda buluşuruz.
En içten saygı ve sevgilerimle.
Kibarca betimlemişsiniz durumu, hakkınız var. Eleştiri insanı daha güzeline teşvik etmeli, maalesef edebiyat ve sanat alınganlığı taşıyamayan alanlar. Bir dönem sizin gibi düşünüp veda ettiğim bu tarlaya kısa süre önce geri döndüm. Ancak görüyorum ki herşey daha kötü olmuş. Bence insanlar okumuyorlar. Şiirler pratik geldiğinden denemelere yanaşmıyorlar bile. Sanırım okumak ve yorumlamak artık milletimize zor geliyor. Okumayan yazabilir mi? Elbette yazıların kalitesi de düşüyor. Silkelenmek gerek hep birlikte. Hoşkalın.
Kıymetli Ustam Mayın tarlası yazınızı okudum öncelikle çok yerinde çok gerçek tespit ve değerlendirmenizi
güzel bir teşbihle kaleme almışsınız. Sizde taktir edersiniz ki edebiyatın özellikle şiir sanatının kaide kural, geleneksel şiirinden habersiz, bilgisiz bir zümrenin elinde hırpalandığı gerçeğine şahitlik etmekteyiz.
Sizin gibi ustaların eleştirilerine cevap yazamayanların eleştirel yorumunuzu saygısızca silme kahramanlığını
göstermelerini kınıyorum.Eğer herkese açık yerlerde şiir ve yazılarınızı paylaşıyor iseniz her türlü şartlara açık olmanız icap eder.
Kıymetli ustam beni bu gibi sitelerle tanıştıran malumunuz sizsiniz. Size çok teşekkür ederim fakat bu sayfaya veda etmeniz benim gibi çok arkadaşımızı derinden etkileyeceğini bilmeniz isterim. Elbet karar sizin saygı duyuyorum. Bu sayfanın idari kadrosunun sizin gibi usta bir şairi ve heykeltıraş bir sanatçıyı kayıp etmesi sayfa için büyük kayıp umarım sayfa yönetimi böylesi bir kaybın farkına varıp bir çare düşünür.
Ustam sizinle bağımız site sayfa üzerinden değildi öylede olmayacak.
Saygı selam ve dua ile size tekrar çok teşekkür ediyorum.
Ayhan Sağır