- 481 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KADER ../.. ALIN YAZISI
KADER.. ALIN YAZISI
Kader, bütün olayların önceden ve değişmeyecek biçimde düzenlediğine inanılan ezeli takdir.
Alın yazısı, Yazgı veya Mukadderat olarak da anılır.
Kader kavramı birçok farklı din ve felsefi akımda önemli bir yer tutar.
Kader Allah’tan başka kimsenin silemediği, silmek için bile cesaret edemediği razı olmak.
Kabullenmek..
Hayatı kendi akışına bırakmaktır.
Bir dere misali, akar gider engin denizlere dökülür.
Kader bazen suyun yerden fışkırması, yere düşmesi ve bir yol bulup kendisini hayatın karanlık sokaklarına bırakmasıdır.
Kader tevekküldür.
İnanmak ve boyun eğmektir.
Kader alna yazılan derin çizgiler oluşturan hayatın girdabıdır.
Bazen boğulursun içinde bazen isyan edersin bu isyanlarını sığdıramazsın, kahrolursun yaptığın hatalar aklına gelir sakinleşirken, öfkenin verdiği şiddetle kendini paralarsın fakat bunların bir kader olduğunu unutursun.
Alna kazılan derin çizgilerde saklanır, senin geçmişin.. Hayatın yorgunluğu, canın acır ara sıra....
Kader bazen arkana bakmadan bir kavmin yok oluşudur.
Tüm sevdiklerin, annen baban kardeşlerin çocukların akrabaların dostların ve arkadaşların seni terk ettiği, hızlı bir şekilde hayattan kopma, acılar, çığlıklar, üzerine atılan topraktır.
Kader bir ezanla başlayan bir sela ile sona eren yok oluştur.İki kapılı bir handır.
İlk kapıdan girdiğinde herkesin sevindiği hatta yerinde bile duramadığı doğumdur.
İkinci kapı ise çıkış kapısı dönüşü olmayan bir yoldur. Hesap vermeye gidilen yerdir.
Kimsenin kimseyi tanımadığı herkesin kendi derdine düştüğü bir rüyanın bir bekleyişin bitiği son duraktır.
Kader, yalnızlığın, çaresizliğin, sana yapılanların ve yapılmışların planıdır. Senin sabır taşının ölçüsüdür. İnsanlığın sonudur. Hazmetmektir. Tüm yanlışları kabullenmek, yanlışlara bayrak açmanın sonudur.
Kader artık bir sınavdır. Tevekkülün sabrın selametin ve geleceğin ince ince işlendiği bir kilim desenidir. İlmek ilmek dokunur, fazla yük yüklenmez insan oğluna, çaresiz dert verilmez. Her yanlışın bir doğrusu, her derdin bir çaredir.
Kader bazen hiç suçsuz olduğu halde hapislerde yatmak, mahkumlara hayatı anlatmak rüya yorumu yapmaktır. Bazen kardeşleri tarafından kuyuya atılmak, Hiç tanımadığınız bir kişi tarafından kuyudan çıkarılmaktır. Bir balığın karnında yaşamaktır.
kader, bir istek, çırpınıştır. İstek dışında, boğazına bıçak dayamasıdır. Kesmeyen bıçağa isyandır. Kurbandır.
Kader iki kardeşin kavgası birinin hayattan kopuşu, diğerinin sırtında saatlerce taşımasıdır.
Kader kuşun kavgası bir yaşamın toprakla bütünleşmesi ve toprağa verilmesi sonucunda başında beklemesi hayatın ziyaretidir.
Kader dün büğün yarının yazılmış çizilmiş planlanmış hayat basamaklarıdır. doğumla başlayıp ölümle sonuçlanan yaşamın kalp atış çizgilerin bıraktığı inişli çıkışlı yoldur.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.