- 676 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Aslan olmak mı..!
.
Belgesel izleye, belgesel izleye, belgesel uzmanı !! olduk ya; aslında çok da faydası var. Bazı şeyler öğreniyoruz.
Serengeti’deki hangi filin hangi fille baskın erkeğin neslini devam ettirmesi mücadelesinde hangi dişinin kırıldığını ezbere biliyoruz. Hangi aslanın hangi baskınlık savaşında aldığı ölümcül bir pençeyle sol gözünün pörtlediğini de defalarca izleyerek ezberledik artık.
Belgeselleri bir belgesel uzmanı !! olarak, laf olsun diye izlemiyorum. Dikkatle kendimi vererek izliyorum. Kendimce dersler de çıkarıyorum..
Ne ilginç şeyler var doğada.
Aslanlar azimli ve uzun mücadeleler sonucu büyük bir yaban mandasını avladı. 8-10 tanesi birden hayvanın çevresine dizilip iştahla yemeye başladılar. Hepsi de güçlü kuvvetli aslan gibi aslan.. Derken 8-10 tane sırtlan çıkageliyor, topu topu aslanların sayısı kadar. Onlar da sırtlan gibi sırtlan işte. Bir aslan sıksa tümünün birden suyunu çıkarır.
Sırtlanlar çirkin yüzleriyle hırlayarak sofra başındaki aslanların etrafında birkaç tur atıyor. Sonra hepsi birden gözlerine kestirdikleri bir aslana saldırıyor. Diğer aslanlar yemek yemeye devam. Hemen yanındaki aslan belki kardeşi, belki anası babası. Yanında yemek yemekte olan ailesinden birinin, bir aslanın, yumruk kadar sırtlanların saldırısına uğraması hiçbirinin umurunda değil. Saldırıya uğrayan aslan ne olduğunu şaşırıp kendini korumaya çalışıyor. Sırtlanlar koskoca aslanın karşı saldırıya geçmesini umursamıyor. Aslanı yavaş yavaş yemek sofrasından uzaklaştırıyorlar. Toplu olarak yükleniyor sırtlanlar, "hiç ara vermeden tek aslana saldırı sürekliliği".. Kimi sağından, kimi solundan kimi önünden yada ardından. Isırdıkları falan da yok ama ısıracaklarmış gibi yoğun saldırı. Tırstıkları için aslana fazla yaklaşamıyorlar bile. Ama aslan kaçıyor, sırtlanlar toplu olarak kovalıyorlar onu 50-100 metre kadar.
Diğer aslana geliyor sıra. Aynı yöntemle onu da kaçırıyorlar. Kaçan aslan bir daha dönüp gel/e/miyor.. En son bir aslan kalıyor onun hala umurunda değil, höpür höpür yeme derdinde. Ve olan o son aslana oluyor. “Diğerlerini umursamama”nın acısını o son aslandan çıkarıyor sırtlanlar. Onu o kadar çok hırpalıyorlar ki aslan aslanlığından utanır..
8-10 tane aslanın elinden aldıkları büyük avlarını 8-10 tane sırtlan oturup afiyetle yiyor sonuçta..
THE END
Kıssadan hisse; aslan olsan ne yazar, birlik olmazsa..
Fazla söze gerek var mı..?
Suat Zobu
***
Ramazan Bayramımız size, ailenize ve Yüce Türk Milletine sağlık, huzur, bereket ve mutluluk getirsin inşallah. Tüm sevdiklerinizle nice bayramlara erişmenizi dilerim.
***