- 655 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİZDE MİSAFİRİZ PARAMIZDA
Bizde misafiriz paramızda,
Para kazanmak,suç değildir,günah değildir,ayıp değildir,,,,Ta ki;
Suç,günah ve ayıp yollardan kazanıncaya kadar,,
Helal ve yasal yollardan kazananlara gıpta bile edilebilir.Para kazanmak beraberinde bir çok sorumluluk getirir.Yasal ve helal yoldan kazanılan paranın aynı şekilde harcanması gerekmektedir.
Parayı bir misafire benzetebiliriz,bir kanun kaçağını,bir hırsızı,bir sarhoşu,bir ahlaksızı kimse evinde barındırmak istemez,,,Olur ki misafir edersiniz beraberinde bir çok belayı kapıya getirmiş olursunuz.Haram parada böyledir. tabi bunları kapıdan çıkarmakta bir o kadar belalı bir süreçtir.
Oysa ki bir dostumuzu ağırlamak öylemi,öyle güzel ve faydalı bir şekilde geçerki zaman çok mutlu oluruz,Helal para baş yormaz....
Haram gelmişse,huzur getirmez o para.Huzur getirdiği zannedilir sadece...
Biz zaten misafiriz bu dünyada,Para,mal ve mülk ise bize misafir,,ne biz kalıcıyız ne bizdekiler,Bize kalan kalpteki ve sözdekiler....
Hoş bir sada bırakmak gerekir gittiğimizde ardımızda ve zulüm edenlerin hiç biri güzel yâd edilmemiştir bu güne kadar,Sadece kendini ve cebini doldurmayı düşünenler;Cepsiz gideceklerini unutanlar;gittiklerinde,iyiki gitti dedirteceklerdir insanlara....
Gitmesi gecikti şunun dedirtmek yerine ya giderse biz ne yaparız onsuz dedirtmektir marifet....
Parayla anılmakta sıkıntı yok ama nerden kazanıp nereye harcadığını utanmadan diyebilmektedir marifet....
Evinin reisi olmakta sıkıntı yok,Fakir fukara babası olabilmektedir marifet....
Hesaplı yaşamakta sıkıntı yok,öbür tarafı hesap edebilmektedir marifet....
Mustafa YILDIZTEKİN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.