- 589 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İSMAİL KARAOSMANOĞLU İLE SÖYLEŞİ
[ kalin ]ROPÖRTAJ/İSMAİL KARAOSMANOĞLU
SORU: Toplumların değiştiğini düşünüyor musunuz ?
1-Toplumlar sürekli değişiyor. Değişen teknoloji ile beraber çok hızlı değişimler oluyor. İletişim araçları ve görsel medya toplumu sürati değişime zorluyor, gerek toplumumuzda, gerekse dünya milletlerinde korkunç değişimler yaşanıyor.
Bu değişimler geleneklerin yozlaşması, günlük hayatın hızlanması, sanal dünyanın insanı kuşatması, yiyeceklerin bozulması, insan ilişkilerinin başkalaşması olarak zikredilebilir
SORU : Bu değişikliği nasıl yorumluyorsunuz?
2-Bu değişim hem olumlu, hem olumsuz yönler barındırıyor. İyilik ve kötülüğün yarışması bu değişimle birlikte hızlanıyor. İyilik ve kötülük son sürat çarpışıyor.
SORU: İnsanların değiştiğini kabul ediyor musunuz?
3-İnsanların beklentileri de bu değişime paralel olarak tüm toplumlarda değişime uğruyor. Sanal dünyanın etkisiyle insanlar daha fazla hedonist, hazcı oluyor. Her şeyi zevk almaya yönelik yorumluyor. Zevk almadığı şeyi terk ediyor, hatta düşman oluyor.
SORU: Geçim sıkıntısı eskiye oranla ne durumda?
4- Geçim sıkıntısı insan isteklerinin artmasıyla birlikte arttı. Kanaatkârlık ortadan kalkınca, doyumsuzluk baş gösterdi. Her isteği hemen karşılanan nesiller tatminsiz insanlar haline geldi.
SORU: Toplumsal değişikliğin önüne geçilebilir mi?
5-Bu toplumsal değişikliğin önüne geçilemez. Ancak bu değişim iyiye, güzele doğru yönlendirilebilir.
SORU: Mahalle yaşantısında değişiklikler oldu mu?
6-Mahallemizde komşuluk ilişkileri azaldı veya tümden yok oldu. Özellikle apartman ve site yaşantısı büyük rol oynadı bunda. Sanal âlem de tuz biber ekti.
SORU: Akrabalık bağları öncesi ve sonrası açısından değerlendirir misiniz?
7-Akrabalık bağları gevşedi, sıla-i rahim azaldı. Akraba ziyaretleri en aza indi. Medya ve sanal dünya gerçek dünyanın yerini aldı. Akrabalar birbirini arayıp sormaktan vazgeçti , yardımlaşmaktan uzaklaştı.
SORU: Gelenek ve göreneklerin sürdüğünü düşünüyor musunuz, bu alanda nasıl bir değişim yaşandı?
8-Gelenek ve görenekler asgari düzeyde, yok olmaya yüz tuttu. Yerini yeni adetler almaya başladı. Beş çayları, doğum günleri kutlamaları, anneler günü babalar günü kadınlar günü gibi yeni gelenekler oluşmaya başladı. Düğünler modernleşti. Ölü evinde yemek verilmeye başlandı.
SORU: Aile büyükleri eskisi gibi ziyaret ediliyor mu?
9-Aile büyükleri unutulmaya, bayramlar tatil yerlerinde kutlanmaya, yaşlılar huzur evlerine bırakılmaya başlandı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.