- 635 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BABA NASİHATIDIR
Vay be ne dostlar edinmişim veya edindiğimi sanmışım,ya ben nasıl safmışım,evimi,gönlümü,Soframı,sırlarımı açmışım,Zor durumda kalınca bir başıma kalmışım,Yıllarca kimler için usanmadan çalışmışım,Yanılmışım ama bunu anlamakta geç kalmışım....
Bir insanın en önemli kazanımlarındandır gerçek bir dost,düşmene izin vermez,hasbelkader düştün diyelim bırakıp gitmez,sen kalkmadan rahat etmez,uyku uyumaz buda yetmez;cansiperane olur sana gelecek zarar önce onu bulur,Senden mi sorulur dediklerinde evet benden sorulur,ne bıkar ne yorulur,İşte gerçek dostluk böyle kurulur......
Baba nasihatıdır;
evlat!dostunu iyi seç,parasıyla seni ezenden,yada senden yiyip gezenden geç,,,Seni kimse kandırmasın,yalanlarına inandırmasın,kafanı bulandırmasın,açığını görünce dolandırmasın,,,
Şakayı dozunda bırak ileriye taşıma,Kolay gelmedim ben bu yaşıma,her ne geldiyse benim başıma,Ya gençlik dolduruşu ya akrabanın sırttan vuruşu,yada dünyalık kuruşu yüzünden geldi....
Gücünün yetiğini affet,kaybetmezsin,Gücün yetmiyorsa savaş;ölsende boşa gitmezsin.ne kimseyi ez nede ezil,Dinlersen kazanırsın,dinlemezsen;olursun rezil....
İşte böyle bir babam vardı,ne dediyse çıktı,gönlüde,kapısıda açıktı,nasıl kıydınız demiyorum,çünkü sizi insan olarak görmüyorum.Ne sizi nede hareketinizi sevmiyorum,Şu Yaptığınız İslamdansa ben imana gelmiyorum...
Ama şu bir gerçekki Allah görür,bilir,işitir,Her insan farklı bir çeşittir,İslamın şartı beştir,Çekmeyin farklı yöne,Şu zulüm edenler neden;geçiyorlar en öne....
Demem şu ki dostunu iyi tart ve herkese;olur olmaz güvenme,Baba lafını dinle,kendi kendine söylenme.Düşürdüler ve seyre dalıp dalıp durdular,Menfaatler bitince it gibi kudurdular.Düşenlerden öğrenin düşüşün zorluğunu.bakın ilk önce kimin arkadan vurduğunu........
Mustafa YILDIZTEKİN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.