Biyolojik mi, teknolojik mi?
Gelişim sürdükçe her dönemde farklı tartışma alanları açılıyor insanların karşısına?
www.diken.com.tr/abdli-arastirmacidan-tartisma-yaratan-aciklama-tup-bebek-yapanlar-en-zeki-embriyoyu-secebilir/
Bir araştırmacının tabiri caizse, gündeme atom bombası gibi düşmesi gereken bir açıklaması..
Tüm hukuki ve inançsal düşünce sistemleri yeniden yazmayı gerektirecek kadar
büyük sözler etmiş değil mi?7
Sperm ve yumurtanın biyolojik olarak değil, teknolojik olarak seçilmesinden bahsediyor..
Beyinsel aktiveler üzerinden bir söz etse de devamının düşünülmesinde;
a-) bebeğin; bir insana ait özel özelliklerin belirlenebilmesi ( saç şekli ve rengi, göz rengi,
belki parmak izsiz bir insan
b-) Parası olanın teknoloji marifetiyle daha iyi, sağlam, akıllı, güzel çocuklara sahip olabilmesi,
parası az olanların biyolojik olarak nesillerini devam ettirmesi sonucu ortaya çıkacak sosyal ilişkiler.
c-) Hasta olmayacak, engelli olmayacak, bedeni organların daha da geliştirilmiş yeni insanlar.
Aslında genetik üzerine yapılan çalışmalarda;
Koyun ile keçi
At ile zebra
Bizon ile boğa
Aslan ile Kaplan
Köpek ile kurt... gibi bir çok hayvanın melezlenmesi zaten yapılmış son 50-60 yılda. İnternetten araştırınca görürsünüz..
Zaten yine gündeme geliyor ki gdo’lu besinler..
Yeni bir çağ başlıyor, başlamış bile..
Yapay zeka geliştirmeleri ise son sürat devam ediyor.
Aslında sinema severler bu konulara hazırlıklıdırlar..
Senaristler toplumlardan çok ve çok ileride..
Gayriresmi olarak insanlığın gelecek haritasını çiziyorlar..
Düşünsenize herhangi bir devleti, yapay zekalı insansı robotların temsil ettiğini..
Hakimlerin robot olmasını?
Ameliyatları bir tüpün içinde aletlerin kendiliğinden yapmasını
İnsanlar yerine insanların yapacaklarını yapacaklar..
Bebeklerin doğumdan sonra, incelenerek toplumsal sınıfların oluşturulmasını...
Çiftçiler-bilginler-askerler-yöneticiler-hizmetkar gibi sınıfların oluşturulmasını..
lakin gelecekte din insanlarına ihtiyaç olacağını düşünen veya gösterime sokulmuş bir film izleyemedim daha..
Yani dinleri çizgi dışında bırakmış senaristler..
Bu konularda gösterime girmiş bir çok film var..
Saygılarımla..
YORUMLAR
Yinsani
uzaylı tanrılar, niburu gezegeninde bahsediliyor belgesellerinde, sümer tabletlerinde...
film olarak genelde uzayda da iyi kötü savaşıp duruyor..
bir filmi ilk izlediğinizde bayılıyorsunuz.
ikinci defa izlediğinizde bir kaç ayrıntı gözünüze çarpıyor..
3-4-5 derken; ya hu diyorsunuz bu kadar mantıksız bir senaryoyu nasıl yazdınız:)
teşekkürler hocam..