- 597 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KAN EMİCİLİK MESLEK OLMUŞ
Tefecilik,Haksız para kazanmak suretiyle faiz ile borç vermeye denir.Kanunda suçtur,şeriatta günah,halk arasında çok ayıp olan ve nice ailelerin ocaklarının yıkılmasına sebep olan bu illetin nasıl oluyorda kökü kazınamamaktadır..
Ellerini kollarını sallayarak dolaşan bu kan emiciler,kendilerini her gücün üstünde nasıl görebiliyorlar.
Emlakçı,Oto Galerici,Kuyumcu,Zahireci ve daha bir çok meslek grubundanmış süsü vererek.Kendilerini Meşru dairede gösterebilen,Hac’a giden,Namaz kılan ve gayet muhafazakar takılabilme manevrasına sahip bu kan emiciler herkes tarafından bilinmesine rağmen,Adalet kurumlarının x-ray cihazlarından rahatlıkla geçebilmektedirler....
Faizcilikte doruk noktaya ulaşmış olanları olduğu gibi bu işe yeni yeni girenleride mevcuttur.bunlar tefeci babalarından aldıkları az bir sermayeyle bu işe başlar ve kısa zamanda Emin adımlarla babalarının izinden yürümeyi başarırlar.
Aşiret düğününde geline kilolarca altın takıldı denir ha,işte onlarda Damat beye hatırı sayılır bir faiz sermayesi olabiliyor çoğu zaman.....
Birde memur kesimi vardır bu kan emicilerin,av arayan sırtlanlara benzerler,koku alma duyusu çok kuvvetli olan bu vahşiler avlarını gözüne kestirdikten sonra gizli ve saklı olarak bu işi yürütürler,Gözlerini para hırsı bürüyen bu grup,Makam ve ünvanlarını unutabiliyorlar,mesela görevi tefeci yakalatmak olan bir savcı bir bakmışsınız ki kamuflajlı bir tefeciye dönüşmüştür.
İnsanları kandırmayı başaran bu yaratıkların,Allahı kandırmaya çalışması ise en tuhaf ve bir o kadar komik olanıdır....
Şimdi gelelim bu faiz paralarının en önemli kısmı olan tahsilat kısmına...
Önce borçludan,borçlusu yetmezse babasından,o’da yetmezse kardeşlerinden,o’da yetmezse ve böyle sürüp gider,Faiz verirken şahit tutmayan bu kan emiciler,tahsilat sırasında bir çok yeminli şahit bulabiliyorlar.ayrıca Kuran’a el basmaktan zerre çekinmeyen bu güruh ben faiz vermedim ki deyip bu sefer ahlaksızlıklarını meşru hale getirmenin bir yolunu arar dururlar bu şekilde..
Her yolu mübah görür her şiddete başvurmaya meyil eder,Allah ve Peygamberine savaş açmaları yetmiyormuş gibi Devleti ve toplumuda hiçe sayma ğafletine düşebiliyorlar çoğu zaman..
Mağrurlukları,yaşattıkları mağduriyetleri görmelerine engel olur...
Kanunda suç olan bu fiil,Bey efendilerin hatırı sayılır dostları ve hatırı sayılır paraları sayesinde suç olmaktan çıkıyor,
Halk arasında ayıp olmasına rağmen zenginlikleri,bu ayıplarını örtüyor,şeriatta günah olan bir suçun cezası mahşere kalıyor şeriat olmadığı için...
Halk tavrını koyacak,devlet otoritesini,,,,yoksa başka türlü bu güruhun vicdanlı olmasını beklemek en büyük ğaflettir....
Hukuk devletiyiz ona sözüm yok,benim itirazım neden adalet yok ben onun derdindeyim.
Geç gelen adalet,adalet değildir sadece özür dilemedir......
Mustafa YILDIZTEKİN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.