- 565 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Ramazan
Ramazan
Ra- Ma- Zan
Ram olmak
Mana alemi
Zanlardan kurtulmak
Ram olmak, neye
Kendine
Kendi dünyandaki kendi içindeki seninle beraber olan seni yaşatan içinden sana seslenene, hani yanlış yaptığımız zaman yapma, doğru yaptığımız zaman bu yaptığın doğrudur devam et diyene
Mana alemine dalmak, onu anlayıpta yaşamak
Zan,lardan kurtulmak, hani zan en büyük günahlardandır diyene uymak
Zannettimki acaba öylemi böylemi hastalığından kurtulmak
Ramazanı şerif, İnsanı şerif o değerli insan, o büyük dünya o gövdenin içindeki büyük kainat, kendindeki o büyük dünyaya hakimiyet kurmak hani bazen deriz ya, benim dünyam benim alemim, iç dünyamızdaki basitliklere gem vurmak, kötülükleri barındırmamak, bizimle ve her şeyle bir olan yaşatanımızın gücüyle kendi derinliklerimizde yaşamak, kötülüklere yer vermemek, yalancılık, riya, dedikodu, çekememe, hakka hukuka tecavüz daha çoğaltabiliriz, o dağınık sağda solda gezen aklımızı başımıza getirmek beraber haberli yaşamak, ramazan ayında iç dünyamızdaki güzellikleri biraz daha keşfederek devam üzere yaşamak dileklerimle.
YORUMLAR
Ramazan oruçla hem bedeni hem ruha hem kalbe deva aslında..
Maneviyatını güçlendirirken merhamet ve sabır duygusunu pekiştirmekte..
Yoksa açların halinden nasıl anlardılar..
Yurt dışında yaşıyorum bazı hastalara inanın siz müminsiniz oruç tutun daha tez şifasını bulursunuz denmekte..
Bir hastaya tercümanlığa gitmiştim doktordan namaz kılanda asla eklem kireçleme olmaz namaz kıl dediğini duydum.
O ise yabancı doktordu..
Kalp san ki güneş diğer organlar gezegenler hepsi pervane misali kalp etrafında hal diliyle zikirde..
Devamlı tok aşırı yemekle insanlar hem tembelleşiyor hemde istenmeyen kilolarda cabası..
On bir ay daima çalışan beden dinlenmiş sağlık yönünden dinçleşmişte oluyor..Şeker benzeri hasta olup tutamayanlara da Rabbimiz şifa versin inşaallah..Hayırlı ramazanlar Selam ve dua ile.
Halil Yılgör
Ramazan iyiliğe güzelliklere çağırıyor duyanlardan olmak lazım, sonrasında da tabi ki... Kutlarım...