- 520 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Muhasebe Etmek - Akıl Ve İmtihan
Akıl Ve İmtihan
Düşünmek akıl ile mümkündür. Şimdi kendimize dönelim ve düşünerek kendi muhasebemizi yapalım. Acaba biz karda mıyız, zararda mı? hayatı öylesine yaşayan ve düşünemeyenlerden miyiz? Bu soruyu herkes kendisine sorsun, mutlaka bulunduğu durumu görecektir. Durumu iyi ise durumunu korumalı ve daha iyi olmak için çalışmalı. Fakat durumu kotu ve zararda ise halini düzeltmeli ve düzeltmek için çözümler aramalı. Peki çözümler için başvuracağımız kaynaklar hangileridir? Bütün hayatımız boyunca kendimizi hayatın her alanında eğitip dururuz okullarda veya toplumsal bir çok alanda ama en yararlı ve düzgün eğitimi okullarda alırız. Akıl bize yol gösterir. Onunla doğru ile yanlışın, gerçek ile yalanın ayırımını yaparız. Aklı kullanarak bir konuda düşünce yürütür, konuşur, tartışır, analiz yapar ve sonuç çıkarırız. Aklın gıdası, başkalarının tecrübelerinden yararlanmak, okumak, bilgi edinmektir.
Akıl insanlar arasındaki iletişim ve anlaşmanın tek nesnel yoludur ve düşünce sürecini yöneten, ışık tutan kavramlar ve bilgiler vasıtasıyla çalışan yetenektir. Akıl, her bilgiyi alan, gelişmek için var edilmiş en kıymetli özelliğimizdir. Düşünmesini bilen bir akıla sahip olmak büyük bir lütuftur. İnsanlık için yaşamı kolaylaştıran en hayırlı şeyleri “Düşünenler” bulmuşlardır. Önündeki engeller ise öfke, kin, bencillik gibi olumsuz insani özelliklerdir. En önemli tuzak egodur. Egosunu yenen, düşüncelerini kontrol eden, aklını ve gönlünü bir edenler çoğaldıkça toplumun huzuru, uyumu, dengesi de sağlanmış demektir. Maddi ve manevi gelişme de toplumsal mutluluğun anahtarıdır. Aklında bilgi coşkusu ve çalışma prensiplerini benimseyenler toplumda fark yaratırlar. Sabahın dingin sessizliğinde ya da bir doğa manzarasının sarhoş edici güzelliği karşısında insanın gönülden şükretmesi olağanüstü bir duygudur.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.