- 862 Okunma
- 7 Yorum
- 1 Beğeni
NEDEN!!!
Atatürk’ü andığımız bu günlerde
Hüzünlere boğuluyorum....
Çünkü: O dünyaya yetecek derecede bir !! GÜNEŞKEN!!
Bizler neden mum ışığına razı edilmekteyiz???
YORUMLAR
İşte böyle...
Böyle anlamlı bir soru sorulup adamı
kıçının üzerine zınk diye oturturlar....
SAĞ OL MÜSLÜM.
MÜSLÜM BAYRAM
SÜPERSİNİZ
ELLERİNDEN ÖPÜYORUM
SEVGİ VE SAYGILARIMLA
Can kardeşim kara bulutlar gelip geçicidir
Güneşi ışığından yoksun edecek bir karanlık yoktur.
Umutsuzluk yakışır mı güneşin çocuklarına..
Her şey güzel olacak.. Çünkü mumun miadı vardır güneşin sonsuzdur ışığı..
Sevgiler can kardeşime.
MÜSLÜM BAYRAM
HER DAİM BAŞ TACISIN
SEVGİLERİMLE
Sorduğum soruya net bir cevap alamadım ama neyse. Sizin ve Deniz hanımın mühim bir noktaya temas ettiğinizi belirteyim. Soru sormak, sorgulamak, evet. Fikrin ortaya çıkmasını, gelişmesini ve olgunlaşmasını sağlayan zihinsel eylem. İnsanız ve dolayısı ile cevap ve çözüm bulabilmek adına gerçekçi bir boyutta sorulacak sorulara mutlak surette ihtiyacımız var.
Malumunuz üzere sorgulama zamana, mekâna, topluma ve kişiye göre değişiklik göstermekle birlikte, bir ömrü kapsayan bir süreç. Düşündüğümüz sürece az ya da çok, derinlikçi yada yüzeysel olarak sorgulama eylemi ile iç içeyiz.
Müsaadenizle bunları belirttikten sonra yazınıza ve yorumuma verilen cevaplara istinaden birkaç soru sormak istiyorum.
Sizin belirttiğiniz gibi bir sorgulama sürecine girdik, diyelim. Bu süreç mutlak surette Atatürke ve Atatürkçülüğe ya da onun savunduğu değerlere mi çıkacaktır?
Sorgulamak neticesinde farklı bir kapıya çıkmak gibi bir lüksümüz yok mu?
Müslümanlara bakıp İslamdan nefret eden insanlar tanıyorum. Bu ülkede Atatürkten nefret eden cenahlar oluşmasında, kendisini Atatürkçü olarak tanımlayanların katkısı ne orandadır?
Atatürkü haddinden fazla yücelterek ve hatta daha ileri gidip onu peygamberleştirerek, ilahlaştırarak insanlığını elinden alanlar, böylece Atatürkten nefret eden bir kitle oluşmasına zemin hazırladıklarının ve bu kitlenin eline kullanılmaya müsait, ciddi bir argüman verdiklerinin farkında mıdırlar?
İslamî bir disiplinle yetişmiş birçok birey belirttiğiniz sorgulama sürecine girdikten sonra İslamdan uzaklaşmaya başlayabilmekte, hatta zaman zaman Ateistliğe varan bir hayat görüşüne meyledebilmektedir. Bunu bir örnek olarak verdim. Atatürkçülüğe uyarlanmış halini şöyle sorayım: Ben hayata bir Atatürkçü olarak başlayıp, ufkumun genişlemesi farklı kaynaklara yönelmem ve sorgulama sürecimi detaylandırmamla birlikte; Atatürkçülüğün diğer ideolojiler gibi sığ ve sıradan bir ideoloji olduğunu, Atatürkün ise sadece tarihe mal olmuş bir kişilik; zaafları, hataları, arzuları ve egosu olan, sizin benim gibi bir insan olduğunu düşünmeye başlasam ve bunu çeşitli mecralarda ifade etsem siz Atatürkçüler ne tür bir tepki verirsiniz? Yobaz ve gerici diye etiketlenir miyim mesela?
Soruyu bir de şu şekilde sorayım: Hayata dindar bir ailede, en azından görünüşte dindar bir kişi olarak başlasam fakat sorgulama sürecimi detaylandırmamla, farklı kaynakları araştırmaya başlamamla ya da Atatürkçülüğün etkisindeki eğitim sisteminin etkisinde kalarak gitgide Atatürkçü bir hale gelsem, Atatürk sevgisini abartarak onu haddinden fazla yüceltici bir üslup benimser hâle gelsem; şu sizin karşı cenahın; yani kendini dindar olarak tanımlayanların gözünde adım ne olur? Hain mi, putperest mi, dinsiz mi...
MÜSLÜM BAYRAM
ATATÜRK ÜN '' YURTTA BARIŞ DÜNYADA BARIŞ!! FELSEFESİNİ DAHİ KAVRASAN BÜYÜK İLERLEMEDİR
Çünkü müslümanlar öldürülüyor hemde tecavüz edilerek
fazlasına gerek varmı
ATATÜRKÜ ANLAMAK GEREK DEMEMDEKİ KASTI SİZ NE ANLAMA ÇEKTİNİZ Kİ
Sizi anlamak isterdim üzgünüm
saygılarımla
Demircioğlu
MÜSLÜM BAYRAM
Konumuz ATATÜRKÜN vefatından önce bu millet uçak fabrikasında harıl harıl uçak imalatı ve ihracatı yapar iken ve de dünyada süper devlet olma sürecinde hızla yol alırken bu yoldan çıkarılmamızın günahlarını bu coğrafya ağır bedellerle ödemekte
lütfen konuyu din eksenine sokmayalım
saygılarımla
mirim
Ama önce ben bir kaç soru sorayım.
Siz hiç bugüne kadar Anıtkabir'e doğru seccade serip tapınan, Anıtkabir duvarlarına mumlar yakıp bahçesindeki ağaçlara çaput bağlayan, Atatürk'ten çocuk, eşe, evlada iş, hastalığına çare, para pul isteyen gördünüz mü ? Siz hiç, peygamber de hata yaptı ama Atatürk yada Atatürkçüler hata yapmadı diyen, haşa Atatürk'ün Allah'ın vasıflarını taşıdığını iddia eden, Atatürk'e dokunmanın ibadet olduğunu iddia eden bir Atatürkçü gördünüz mü ? Atatürkçülüğü istismar ederek zengin olan, evinde Atatürk heykeli olan cennete gider, kurduğu partiye oy verenin cennete yeri garantidir, Nutuk'u okuyan Sırat Köprüsü'nden sorgusuz sualsiz geçer gibi zırvalar duydunuz mu ? Soruların cevabı elbette hayır olacaktır. O zaman putlaştırma falan filan gibi saçma iddialarla Atatürk'e olan büyük sevgi ve saygıyı törpüleme çabalarının dayanağı ne ? Atatürk'ü dini bir kimliğin önderi gibi algılatıp İslam'ın adeta alternatifi gibi dayatma gayretinin amacı ne ?
Tarih boyunca en az Atatürk kadar itibar görüp sevilen bir sürü kahraman olmuştur. Atatürk de bu ülkeyi, keşke "Yunan galip gelseydi" zihniyetini temsil eden naylon müslümanların galip gelmesini temenni ettiği ve taraftar bulduğu kitlenin, galip gelmesini arzu ettikleri yunanı denize dökerek, evire çevire yenerek Türk Milletinin gönlünü, sınırsız sevgisini ve minnettarlığını kazanmış kahraman bir şahsiyettir. Bu kadar !
Atatürk'e olan kinini muhtemelen "keşke yunan galip gelseydi" zihniyetinin bilinç altı dürtüsüyle kibarca soranlarla hakaret edenler arasında da hiçbir fark yoktur !
Aslı astarı olmayan, sadece inanmaya hazır olan karacahil ve yobazların havada kaptığı bu ithamlar Atatürkçülerin üzerinde durmaz.
İlla zaafları üzerinden sıradanlaştıracaksanız ben size günümüzde tapınılan şahsiyetlerin zaaflarıyla kıyaslamanızı tavsiye ederim. Elinde kendisini padişah, halife ilan etme fırsatı varken bunu elinin tersiyle itip insan fıtratına en uygun, en adil, istismardan en uzak yönetimin milletin elinde olduğu cumhuriyeti kurmazdı. Aslında yazılacak daha çok şey var ama pusuda yatan bazı gammazlara bayram ettirme niyetinde değilim.
Çok sevdiğim ve durumumu özetleyen bir söz var. Söyleyecek çok şey var da, ne zaman ağzımı açsam su doluyor.
Demircioğlu
Bir önceki cevabınızda Yurtta barış, dünyada barış, sözünü anlamanın bile büyük ilerleme kaydettireceğini ifade etmişsiniz. Dünyada barış kısmı devletlerarası bir mesele. Ben, Yurtta barış, ifadesine değinmek istiyorum. Nasıl sağlanabilir yurtta barış? Devlet eliyle mi, hükümetler eliyle mi, liderler eliyle mi?
Üçünün de ülke barışına kısmi katkı sağlayabileceğini biliyorum. Fakat benim asıl belirtmek istediğim her ferdin, her vatandaşın kendi iç barışını sağlaması ile tam mânâda ülke barışının sağlanabileceğidir. Dış dünyanın verileri ışığında kendi içine merdiven dayayıp inememiş bireylerden oluşan bir toplum sadece devlet, hükümet ve liderler eli ile düzeltilemez gibi geliyor bana.
Bireylerin kişilikleri düşünce, duygu, söylem ve davranış alışkanlıklarının bir bütünüdür. Toplumların alışkanlıkları da fertlerinin alışkanlıkları paralelinde oluşur. Biz toplum olarak (dini, mezhebi, ideolijisi hiç farketmez) ana hatlarıyla aynı türden alışkanlıklara sahibiz. Ve genel itibariyle, işittiklerimizin, gördüklerimizin ve yaşadıklarımızın bir tezahüründen olsa gerek; korku ve kaygı oranı yüksek bir toplumuz. Bir çeşit toplumsal anksiyete ve depresyon hali. Duygusal yanımız hep ağır basıyor ve düşüncelerimiz genelde duygularımızın içine karışmış halde ortaya dökülüyor. İç çatışmalarımızın, iletişimde yaşadığımız sorunların; öfkemizin, tahammülsüzlüğümüzün, kırılganlığımızın ve önemlisi ataletimizin temel nedeni bu. Hangi ideolojiye sahip olursak olalım, hangi dine inanırsak inanalım, hangi yönetim biçimiyle yönetilirsek yönetilelim; bir taraftan kendimizi olduğumuz gibi kabul ederken, diğer taraftan gelişim, değişim ve yenilenmeye bireysel ve toplumsal bilinçaltımızı açmadığımız müddetçe gelişemeyeceğiz. Tabi bu değişim, gelişim ve yenilenme düşüncesi, düşünceden inanca, inançtan harekete evrilmeli. Hatta daha ileri bir seviyede birbiri içine sindirilerek en başta bireyler eliyle günlük hayata tatbik edilmeli. Ve bunu ilk başta ben yapmalıyım zira ben düzelmeden, bilirim ülke düzelmeyecek.
Değişim toplumdan ferde yayılabildiği gibi fertten de topluma yayılabilir. Biz sıradan vatandaşların toplumu doğrudan değiştirebilme ihtimali düşük. Fakat dolaylı yoldan, yani kendimizi değiştirerek toplumun değişimine katkıda bulunabiliriz diye düşünüyorum.
Yurtta barışın tesis edilebilmesi için söylediklerimizi ve yaptıklarımızı törpülememiz gerekir gibi geliyor bana. Şahısları ve değerleri yersiz ve gereksiz yüceltmeler yahut alçaltmalar onlara asıl değerini kaybettirmekle kalmıyor, karşı tarafın kendi değerini ya da kıymet atfettiği kişiyi daha bir ateşli savunmasına neden oluyor. Sonra onun söz ve davranışları ilkinin yeni ve ateşli söz ve davranışlarının tetiklenmesine neden oluyor. Önlenemez bir kısır döngü yani.
Şunu da belirtmek isterim. Bu ülkede genellikle değer atfedilen şeyler ve kişiler çok yüzeysel algılanıyor. Fikirler, ideolojiler, dinler, siyasi görüşler, yaşam tarzları, tarihi şahsiyetler vs. Bir konunun psikolojik ve sosyolojik boyutları pek irdelenmiyor. Dolayısı ile bu durum toplumun ilmî ve fikri derinlik algısının zayıflamasına neden oluyor diye düşünüyorum.
Yazdığım sorulara verilecek cevapları üç aşağı beş yukarı ben de kestirebiliyordum. Ahmet bey de öngördüğüm türden cevaplar vermiş zaten.
Saygılarımla.
MÜSLÜM BAYRAM
HER DEVRİN LİDERLERİ EKSİSİ ARTISIYLA BAŞIMIZIN TACIDIR
BU DEMEK DEĞİLDİR Kİ ELEŞTRİLEMEZLER
HZ MUHAMMED AS EFENDİMİZ ÇAĞININ EN BÜYÜK DEVRİMCİSİDİR VE DE GÜNEŞİ
VE DE İSLAM PEYGAMBERİ...
ATATÜRK İSE ŞU ANKİ ÇAĞDA TAKİB EDİLMESİ GEREKEN TEK GÜNEŞTİR.
ÇÜNKÜ DERKİ! EĞER ÇAĞIN GERİSİNDE BİLİMDEN GERİ KALMIŞSA FİKİR VE DÜŞÜNCELERİM
BİLİMDEN YANA OLUNUZ. DER
ÇOK NET VE AÇIK DEĞİLMİDİR
NİCE SAYGILARIMLA
Her söylediği doğru çıkan olağanüstü insanın şu sözüne güvenerek umutluyum.Cumhuriyet ilelebet payidar kalacaktır.
MÜSLÜM BAYRAM
saygılarımla
Dünya ''Z''kuşağına hazırlanırken bizim ülkemizdeki ''Türk tipi Z Kuaşağı'' memur olmak istiyor, Sanat,Edebiyat, bilim, araştırma, kendi işinin patronu veya CEO olmak değil sadece memur olmak istiyor. Atatürk bizi izledikçe kahroluyordur
Sevgilerimle...
MÜSLÜM BAYRAM
istifa ettiğimde
müdür şaşkın şaşkın oğlum eminmisin diye sordu
eminim müdürüm
peki iş buldun mu diye yineledi
hayır efendim deyince tam bir şoktaydı... gerisi roman
saygılarımla
MÜSLÜM BAYRAM
YOKSA SUYA HASRETİ KURBAĞANIN MİSALİ;)) OLMASINDA... SAYGILARIMLA
Merhaba. Tam olarak ne yapılabilir?
MÜSLÜM BAYRAM
SORGULAMANIN GÜCÜNE İNANIRIM
SAYGILARIMLA TEŞEKKÜRLER