- 989 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
NİYET ETMEYE DEĞER
İnsanın değeri arayışı ile doğru orantılıdır ...Aradığın ne ise değerin odur.
En çok zihnimizi meşgul eden, üzerine düştüğümüz, dert edinip çaba sarf ettiğimiz ve sözlü fiili eylemimiz ; işte bizim değerimiz.
Bu düşünce bana şu sözleri hatırlattı :
"Kim için,ne için yaşadıysan ödülünü de ondan isteyeceksin" !
İrkildim!
Niyetimi, niyetim akabinde eyleme geçen düşüncelerimi düşündüm ...Düşünmeye ,çaba sarf etmeye değer miydi? İçimde ki ses cevap verdi .İçimin sesini ifşa etmeyeceğim de lakin şunu belirtmeliyim...
Niyet , düşünce,söylem , eylem ... İşte bizi biz eden, değerimizi belirleyen istikametimiz ne?
Hakikatimizi yansıtıyor muyuz?
Bu gibi deli sorular zihni silkelerken niyeti de tekrar tekrar vicdan süzgecinden süzedursun ...
En iyisi "Halis Niyet etmek , niyeti de akabinde eyleme geçirmek "
Madem henüz ölü değil ölümlüyüz, ona göre çeki düzen verip süreklilik arz etmek .
İşte buna niyet etneye değer , değerimiz ve akıbetimiz için .
Tunay BULUT
YORUMLAR
Aslında niyetimiz inanç alışkanlığımız ne ise o doğrultuda açığa çıkar. İnanç alışkanlıklarımız ağırlıklı olarak çocukluk çağımızda yaptığımız gözlemler ve edindiğimiz deneyimlere bağlı olarak oluşur. Gözlem ve deneyimlerin üstbilinç ortamında işlenmesi, duygulara yansıması, sözlere ve davranışlara dökülmesi neticesinde, tekrar edile edile bilinçaltında inanç kalıpları oluşur. Bu inanç kalıpları başa döner ve her defasında yeniden düşünce, duygu, söylem ve davranışlarımızı tetikleyerek bize kişiliğimizi kazandırır.
Söylediğimiz her sözde, ortaya koyduğumuz her eylemde alışkanlıklarımız doğrultusunda ve genellikle birden çok niyet besleriz. Mühim olan hangi niyeti besleyip büyüteceğimizdir. Bu kolay iş değildir.