- 613 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GENÇLER NEDEN ÇALIŞMIYOR?
Gençler çalışmama nedenlerinden en büyüğü iş beğenmemeden kaynaklanmaktadır. neden iş beğenmiyor? Önemli olan bu sorunun cevabını bulmak....
Çünkü gençlerimizi, aşkım bebeğim gibi söylemlerle büyüterek kendimize arkadaş edindik. onlara anne ve babanın otoritesini göstermedik. Aile kavramını saygıyı sevgiyi öğretmedik. Oturmayı kalkmayı öğretmedik. Hep nazik yetiştirdik. Öksürünce doktora götürdük. Resmen ilaca boyadık. Antibiyotikle bağışıklık sistemini çökerttik. Doktorlara hap ilaç yazmasını bekledik. Hatta başka hekimlere götürdük. Biz hasta olmayanı hasta yaptık. Çocuk gitmek istemese de zorla götürdük. Röntgen çektirdik. Çok ama çok nazik yetiştirdik.
Çocuklarımız ortaokul ve lise çağında, okulda okuturken yaz tatillerinde kurslara göndermedik. Çıraklık, ustalık kalfalık nedir öğretmedik. Meslek sahibi olmasına bir şeyler öğrenmesine izin vermedik. Üzeri batar, kirlenir, üzülür, küçülür diye onlara gereğinden fazla değerler verdik. Hangi yaşta ne öğrenebileceğini düşünemedik. ’’Ağaç yaş iken eğilir’’ atasözünü hatırlayamadık.
Arkadaş seçerken bile arkadaş çevresine karıştık, Arkadaşının maddi durumunu sorguladık, öğrenmeye çalıştık. Arkadaş ortamına karıştık, hep birlikte bir bütün olmalarına izin vermedik. Bizim giymediğimiz giysileri ayakkabıları elbiseleri çocuklarımıza aldık. Hep marka takıldık. Onlara büyük alışveriş merkezlerinden giysiler alırken, kendimiz pazardan arastadan giyindik. Hep çocukları düşündük, kendimizi düşünmedik. Çocuğumuza ’’ marka takılma yavrum, bizim maddi durumumuz belli, onu alamayız’’ demek yerine, Taksit yaptırıp, kredi kartını çektirip çocuğumuzun yere bakmasını önlemeye çalıştık. Ama hata yaptık.
Üniversite kazanamayınca, üzülme dedik, üzmedik. Yıllar geçti kazamadık. Sonunda işe başlayamadık. İşi beğenmedik. Hem okul okuyup, liyakat sahibi olmadık. Hem de masa başında iş sahibi olmaya çalıştık. İkisinin birden olmayacağını hiç düşünmedik. Yarın ne olacak diye düşünemedik. Nere gönderdiysek çalışmadı gençlerimiz. Çalışamazdı, markalı ürünleri aldık, pofpofladık, tabiri caizse yere bastırmadık hep el üstünde tuttuk. Bunları başkası yapmadı, biz yaptık....
Çünkü onlara hayatı biz kolay öğrettik. Kolay varken zoru kim ister?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.