- 517 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
YOLCULUK
Bu akşam yapacağı zorunlu tren yolculuğu onu mütemadiyen tedirgin ediyordu.Gitmesinin bir yararı olmayacağını günlerdir anlatmıştı da,dinleyen,haklısın diyen çıkmamıştı.İşte,sonunda Ankara’ya gidecek olan trenin vagonlarından birindeydi.Hava kararmaya yüz tutmuş,koşuşan insan manzaraları görünmez olmuştu.Yolculuğunun rahat geçmesini ümit ediyordu.Lakin bugün yeterince hırpalanmıştı.Tren kalkmadan uyumayı düşünüyordu ki,canlı bir ses tonuyla irkildi.
-İyi akşamlar.Hayırlı yolculuklar efendim.
Canı sıkılmıştı.İsteksizce cevap verdi.
-Teşekkür ederim.
-Yolculuk nereye?
-Tren nereye gidiyorsa.
-Tren Ankara’ya gidiyor.
-O zaman Ankara’ya.
-Hani ne bileyim,yolda bir istasyonda inebileceğiniz aklıma geldi.
-Hayır aklınıza gelmesin efendim.Siz bir istasyonda iner misiniz bilmeme ama bu ekspres tren.
-Nasıl yani?
-Bayağı ekspres.Buradan kalkıyor Ankara’da duruyor.
-Demek yolda hiç durmuyor.
Hele şükür anladı diyerek başını penceren yana döndü.Ben şimdi bu adamı nasıl idare edeceğim.Keşke yanıma uyku ilacımı alsaydım.
-Efendim.Duyamadım,ne dediniz?
-Yanıma bir uyku ilacı alsaydım dedim.
-Neden;uykuyla ilgili bir sorununuz mu var?
-Hayır.
-Peki neden uyku ilacına ihtiyaç duyuyorsunuz?
-Yolculukta midem bulanır da.
-Ah.Siz hiç dert etmeyin.Benim tren tutmalarına karşı mükemmel bir ilacım var.Sevgili eczacı dostum Vahap bey seneler önce tavsiye edip vermişti.
-Seneler önce mi?
-Siz şimdi şundan bir tane alın,kararınızı Ankara’da verirsiniz.
Aman yarabbi,başıma gelene bakın.
-Buyurun,açın avucunuzu.Şu şişeden de size bir yudum su vereyim.Ama daha fazla içmeyin bulantıyı arttırır.
-Beyefendi bu su bulanık.Hem görmüyor musunuz içinde tuhaf şeyler var.Ben bunu içemem.
-Olsun efendim,olsun.Bu okunmuş su.Ta yüce efendimizin ayak bastığı kutsal topraklardan getirildi.Şifa niyetine deyin.Yalnız içerken kıbleye doğru dönün.
-Kıble ne tarafta ki,be adam.
-Bakın,benim durduğum gibi durun ve bir dikişte şifa niyetine.
İçmesiyle birlikte bulantısı hızla arttı.Çantasını kaptığı gibi vagondan dışarıya zor attı kendini.Fakat o canlı ses yetişti arkasından.
-Beyefendi nereye gidiyorsunuz?Tren hareket etmek üzere.
-Evde çok önemli bir evrak unuttuğumu hatırladım.Size iyi yolculuklar.
Ö.D.D.