- 597 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AYDINLIK GELECEĞİN ANAHTARI TASARRUFLU YAŞAMAK GENÇKEN TUTUMLU OL / YAŞLANINCA MUTLU OL
Değerli okuyucular tutumlu olmak bir meziyettir. Tutumlu olmak insanlara küçük yaştayken öğretilir. Cebindeki paradan kumbaraya atıp biriktirmek daha sonra çoğaltıp
değerlendirmek bunlar ailenin anne ve babanın çocuklarına alıştırması gereken önemli kurallardandır.
Bu para olur, döviz olur, altın olur, hisse senedi olur….vs.
tasarrufun küçüğü büyüğü olmaz.
Nihayetinde “Damlaya damlaya göl olur” atasözü gerçek ve yaşanmıştır.
Bugün zengin ve varlıklı insanlar tutumluluk ve israf ekonomisini iyi yönettikleri için varlıklı olmuşlardır.
Çocuklarımıza israf etmemeyi ve tutumlu olmayı öğretelim.
Birikimlerimiz devamlı çoğalsın büyüsün.
Üniversitelerde iktisat ve çalışma ekonomisi bölümleri var.
Ama tasarruf etme ve tutumluluk bölümü yok.
Aslında bu bölümler ilkokullarda ve anaokullarında öğretilmelidir. Nasıl tasarruflu lamba alıyorsak kullanıyorsak az yakıyorsa insanlarda her şeyden tasarruf edebilir.
İyi araştırılıp malın iyisini ve ucuzunu alabilir tasarruf yapabiliriz.
Tasarruf bir aylık maaşın %30 dur. Senede eline 10.000 TL geçiyor ise bu kurallara uyarsak 3.000 TL tasarruf yapabiliriz. Nasılmı?
Birinci olarak iletişim cep telefonu kullanırken en asgari limitlerde haber verme, haber alma konusunda fazla uzatmadan konuşarak, elektrik tüketimi, akıllı tasarruflu sayaç bağlatarak, ütü, çamaşır, ızgara, tost makinesi, elektrik süpürgesi kullanırken ucuz tarifeli saatlerde kullanmaya dikkat etmek.
Evdeki lambaları tasarruflu lambalara çevirerek kullanalım.
Doğalgaz kullanımında binamız dairemiz ısı kaçırıyorsa mantoloma yaptırıp daha az doğalgaz parası ödeyelim. Su kullanımında israf çok fazla.
Traş olurken, diş fırçalarken, bulaşık yıkarken, banyo yaparken suyumuzu boşa akıtmayalım.
İsraf etmeyelim. Dışarıdan yemek yeme alışkanlıklarımızı azaltalım.
Daha çok evde ailece yemeğe özen gösterelim.
Tekstil giyim alacaksak araştıralım indirimlerden sezon sonu mallardan alalım. Aşırıya lükse kaçmayalım.
Yeme içme gıda sebze için halk pazarlarının ve marketlerin özel indirim günlerini takip edelim.
Bir atasözü derki; “Düşmanına lüks yaşamayı öğretirsen o kendi kendini imha eder,
kendini bitirir”
Geleceğimizi bitirmemek ve geleceğimizi harcamamak için elinizden geldiğince faizli kredi kullanmadan, israf ve lüksten kaçınarak, tasarruflarınızı çoğaltarak
tasarrufu hayatımızın en önemli kuralı sayarak
hem bireysel olarak hem de toplum ve devlet olarak gelecekteki yarınlarımızı aydınlığa taşıyalım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.