- 668 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
DOST NEDIR?
İnsanda en önemli erdemlerden biridir.
İçinde saf katıksız sevgi barındırır.
En kötü gününde hep yanındadır.
İhanet bilmez, yalan bilmez, hep iyiliğini ister.
Senin ilerlemenden, yükselmenden gurur duyar.
Hatalarını yüzüne vurmaz. Tatlı dille örnekler vererek hatanı anlamanı sağlar.
Dost seni olduğun gibi kabullenmiştir.
Sırlarını paylaştıysan mezara götürür.
İnsanların zaman ,zaman değişik tutum ve davranışları olabilir. Dost dediğin, kişiyi anlamaya çalışıp ona destek olanıdır.
Dostluğun içinde kadın erkek ilişkisi olmaz.
İnsanca samimi duygulardır.
Araya bu tür duygular karışırsa zaten bu dostluk kavramına girmez.
Kişiler gerçekden birbirlerine içten, samimi ve dürüstseler dostluklar ölene kadar bakidir.
Kişilerden biri içinden başka pazarlıklara girerse
Olay kısa zamanda patlak verir.
Meselâ:
İş ortakları vardır. Biri birinden gizli üç, beş çalar onu kâr sayarak. O ortaklık illâki bitmeye mahkumdur.
Karıncalar bir evde ağızlarında dışarı yiyecek taşırlarsa, o evde bereket yoktur.
Tam tersi dışardan içeri ağızlarında yiyeceklerle içeri gelirlerse o evin bereketi vardır.
Gerçek dostluklar araya kim girerse girsin dürüstlük ve samimiyet gerçek sevgi varsa ölene kadar bitmez.
Dost fedakârdır.
Yerine göre kahır çeker.
Bencil değildir.
Adam satmaz.
İki lâfa küsmez.
Hoş görülüdür.
Dost acı söylese de dostun lafı acıtmaz.
Dostça kalın.
Fatma çiçek
YORUMLAR
Güzel bir giriş yapılmış...Bu konuda denilecek şey ve anlatılacak hikaye boldur.İyi ki de öyledir.Ama ikisini çok "derin" bulurum nedense !
İlki,"Yüz dost az,bir düşman çoktur." diye Kızılderililer,diğeri de ünlü yazar G.G.Marquez:
Gerçek dost,elini tutarken,yüreğine dokunabilendir.