ALLAH İÇİN DOSTLUK
Allah’a imandan sonra en büyük sermayemiz Allah için edindiğimiz dostlarımızmış;
Düşündüğümüzde ne büyük bir şanstır ayrıca değil mi?
Şüphesiz Allah için edinilen dost bizi iyiliğe sevk edecek, hatta belki de eksiklerimizi tamamlamaya, bilmediklerimiz için yol göstermeye vesile olacak bir hediyedir. Şu bir gerçektir ki dünyalık şeyler gelip geçicidir çok ta çabuk unutulur; ancak Allah rızası için insanların sevgisini kazanmak adına yapılanlar bunun dışındadır. Çünkü onun karşılığını verecek olan merci Allah’tır.
Buradan ASR suresi gelir aklıma;
Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla
1- Asra yemin olsun ki,
2- İnsan mutlaka ziyandadır.
3- Ancak iman edenler, salih amel (iyi işler) işleyenler, birbirlerine hakkı tavsiye eden ve sabrı tavsiye edenler bunun dışındadır.
Yani günün sonunda kazanacak olan dünyalık dostluk değil, ahiretlik dostluklardır; bize dünyada olduğu kadar vefatımızdan sonra hayırla yad edecekler de gereklidir. Ayrıca bu bile bir nasip meselesidir, bir nimettir; rızkımıza böyle bir nimet yazılmışsa ne de hayırlı bir rızıktır.
En son cümleyi okuduğumda çok hoşuma giden şu sözle bitireyim;
Dost; Mevlanın dünyada yalnız kalmayasın diye kalbine kondurduğu bir çiçek misaliyimiş.
O zaman kalbe konan çiçeğe Allah için iyi bakmalıyız; iyi bakmalıyız ki solmadan hep canlı kalsın….
YORUMLAR
Allah rızası için Dost olanlara ne mutlu size kim olduğunuzu deyim dostunuzla bilinirsiniz denmiştir..
İnsanlar dostlarının yolundadırlar..
Hak rızasını gözeten gerçek dostlar derya diplerinde saklanan inciler gibidirler..
Kimi zaman gerçek dost uçan kuştur kimi zaman bahçede açan çiçektir..
Ama dost candan içre can gibi takva da yarışan kendisi için istediğini dostu dostları için isteyen kendisine istemediğini istemeyendir..
Allah hak yolda can kardeşi dünya ve ahrette sevinç veren dostlar versin inşaallah Allah yolunda olan dostlara selam olsun...
Allah doğru yoldan ayırmasın Hakkı anlatan gördüğünde konuştuğunda hakkı andıran dostlarla dualarla biz inananları kendisine yaklaştırsın ALLAH gıyaben yapılan dualar çok güzel Allah razı olsun Selam ve dua ile..