- 577 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KORKULARIMIZ (FOBİLERİMİZ)
Değerli okuyucular korkularımız genelde çocukken başlar.
Toplumlara göre değişirler. Her millet ve toplumun korkuları değişiktir.
Türk milleti olarak ailelerimiz bizi korkutarak büyütmüştür.
Çocuk ağlarken susmazsan öcüye veririm, hırsız geldi, polise veririm polis gelir.
Genelde köpekten yılandan, böcekten korkarız. Çocukluktan kalma korkularımız vardır. karanlıktan korkarız. Ölmekten annemizi babamızı kaybetmekten korkarız. Gök gürültüsünden şimşekten korkarız.
Korkularımız say say bitmez. Bu korkuların asıl nedeni içimizdeki boşluklardır.
Sevgisizliktir, kendimize güvensizlik ve bastırılmış duygulardır.
Bunlar ailelerin çocuklarına yaptıkları baskılardan kaynaklanır.
Genelde anne çocukla baş edemeyince yani sözünü dinletemeyince korkutma yoluna gider.
Çocuk dışarı çıkmak istiyorsa anne hemen dışarıda öcü var, köpek var..vs
çocuğu korkutarak duygularını bastırıyor. Tabi çocuk büyüyünce baskı gördüğü için her şeyden korkuyor. Köpek görünce yolunu değiştirir ve korkak sünepe bir insan konumuna gelir.
Yeni nesilin sanki korkuları yok gibi.
Sinema ve televizyonda gösterilen şiddet ve korku filmlerini çok rahat izliyorlar.
Annesi babası filmi izleyemiyor. Sebebi zamanında anne ve babasından korkutularak baskı görmesidir.
Sağlıklı korkmayan bir nesil, sevgi saygı ve sağlıklı bir ruh ve bedenden geçer.
İnanç bunların en önde gelen unsurudur. İnançsız bir toplum korkutmaya ve korkmaya mahkumdur.
Toplumda özgüveni yüksek gençler yetiştirilirse korku diye bir şey kalmaz.
Tabiî ki korkunun ecele faydası yoktur.
Kaçınılmaz korkularımız vardır ölmekten korkmak gibi.
Fakat islamiyette öldükten sonra ahırete gideceğimiz sonsuz bir yaşamın
orada bizi beklediğine inanırsak ölümden korkmanın da anlamsız olduğunu anlarız.
Tabi ki hayat bizim için bir hediyedir.
Dünyadaki yaşamımıza insana ve müslümana yakışır şekilde yaşarsak gerçek yaşam ve hayatı bulmuş sayılırız.
Toplumlarda kendi yöneticileri tarafından korkutulmuşlardır.
Sağ-sol davası varken solcuya sağcı gelecek, sağcıya solcu gelecek devletin başına diye birbirlerine düşman etmiş terörü körüklemişlerdir.
Türkiye’yi Arabistan’a İran’a benzeyeceğin, şeriat gelecek, diye korkutmuşlardır.
Cumhuriyet elden gidiyor, laiklik elden gidiyor diye insanları birbirine düşürmüşler.
%99 ‘u Müslüman olan Türk halkını Müslümanlıktan soğutmaya çalışmışlardır.
İşte korkmak, korkutmak böyle şeydir. HOŞCAKALIN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.