- 731 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
OROSPU ÇOCUKLARI
Bugünkü yazımız Guatemala’lı yazar Miguel Asturias’ın ’Sayın Başkan’ adlı romanı üzerine yazılmış kısa bir yazı.
1899’da Guatemala’da doğan, 1974’de Madrid’de ölen 20. yüzyılın Orta Amerikalı önemli bir romancısıdır Miguel Asturias. Asturias, 1966 yılında Dünya Barış Ödülünü, 1967 yılında da Nobel Edebiyat Ödülünü kazanmıştır. Manuel Estrado Cabrela’ya karşı verilen şavaşımda ve tam 22 yıl süren diktatörlüğünün 1920’lerde sona erdirilmesinde önemli bir rolü bulunan Asturias, Guatemala’nın bağımsızlığı için verdiği şavaşım yüzünden 1923-33 yılları arasında da Paris’te yaşamak zorunda kalmıştı.
Asturias ünlü romanı Sayın Başkan da gerçekten güzel bir öykücük anlatır.
Guatemala’yı uzun yıllar demir yumruğu altında inleten bir diktatör, güya yargılatıp ölüm cezasına çarptırdığı bir devrimciye, belki pişmanlık duyar diye düşünerek , asılmasından 12 saat önce görevlileri gönderip "Son istediğin ne olduğunu" sordurur.
Devrimci "Bir çocuk yapmak" deyince cellatlara çaresiz "Yerine getirin" diye buyurur ve bir orospu bulup getirirler zindana.
Fakat ertesi sabah bakarlar ki, adam elini bile sürmemiş kadına.
"Niçin" diye sorarlar öfkeyle.
"O kadar çok orospu çocuğu var ki dünyada, bir tane daha artmasın diye vazgeçtim!" der adam gözlerinin içine dik dik bakarak, yüzlerine tükürmüş gibi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.