- 1092 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ON'DA 10 (RÖPORTAJ :4) Söz yazarı/şair Sayın Yurttaş ŞAHBAZ
Evet sevgili dostlar; baharın kendini iyice hissettirdiği Mayıs ayının 10 uncu günündeyiz. Her ayın 10 ncu gününde 10 soru - 10 cevap ve ON’DA 10 adlı röportaj köşemizle yine gönül hanelerinize misafiriz.
Bugün sanat dünyasının çok değerli bir ismini, şair/söz yazarı kıymetli dost, kıymetli ağabey Sayın Yurttaş ŞAHBAZ Bey ile tadına doyamayacağınız bir söyleşi ile huzurlarınızdayız.
Remzi ÖZKAN : Değerli üstadım, saygıdeğer Hocam öncelikle hoş geldiniz ON’da 10 adlı söyleşimize. Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız?
Yurttaş ŞAHBAZ: Hoşbuldum değerli kardeşim. 1964 Yılı Mersin iline bağlı Tarsus ilçesi Gülek Kasabasında doğmuşum. Lise sona kadar olan eğitim hayatımı burada tamamladım. Sağlık Bakanlığından emekliyim.
Remzi ÖZKAN :Belki çok klasik bir soru olacak ama şiir yazmaya ne zaman başladınız? Özellikle neden şiir yazmakta karar kıldınız?
Yurttaş ŞAHBAZ: Şiir yazmaya 1979 yılında başladım. Orta okul yıllarımdı. O yıllar da İstiklal Marşı’mızı ezberlemiştim. Ve lise yıllarında edebiyat derslerine ayrı bir önem verirdim. Ayrıca ağabeyim de şiirler yazardı. Sanırım bu süreç etkili oldu. Bu arada duygusal biriyimdir.
Remzi ÖZKAN :Türk edebiyatında sizi etkileyen şairler oldu mu? Kimlerin eserlerini severek okuyorsunuz en çok?
Yurttaş ŞAHBAZ: Mehmet Akif Ersoy beni en çok etkileyen şair. Aslında fazla şiir okuyan biri değilim herhangi bir şairin akımına kapılmamak için.
Remzi ÖZKAN : Daha önce sosyal paylaşımlarda sıkça görerek çokça merak ettiğim ve Türkiyemizin güzel ilçesi Tarsus’ta bulunan “Şiir Kafe”den bahsetmek istiyorum birazda. Şans bu ya, o güzel mekanı da görmek nasip oldu banada. Oradaki güzel insanlarla tanışmış olmak, o güzel mekanın ortamında bulunmuş olmak benim hayatımda gerçekten unutamayacağım güzellikler biriktirmeme vesile oldu. Bana kendi evimdeymişim gibi hissettirdiniz. Her birinize baki şükranlarımı sunuyorum. Şairlikle alakası olmayan bir kişi bile o ortama girdiğinde sanırım şiir yazası gelir. Bu konuda neler söylemek istersiniz kıymetli Hocam?
Yurttaş ŞAHBAZ: Şiir yazmak için ilhamın yanında zaman ve mekanın da önemli olduğunu siz de takdir edersiniz. Bir çok şiirimin mekanı da “Şiir Kafe” olmuştur. Bir çok şair arkadaşım su, kuş ve müzik eşliğinde muhteşem şiirlere imza atmışlardır. Tıpkı dediğiniz gibi bu mekanda şiir yazmak ayrıcalık bence. Ayrıca yolu Tarsus’a düşen ve Şiir Kafe’ uğrayan her şair dost kendini evinde hissetmez ise böyle bir mekanın varlığından söz edilemez.
Remzi ÖZKAN : Şaire ve şiire değer katan çalışmalar vardır. Mesela edebiyat dernekleri, şiir etkinlikleri v.s. gibi....
“Şiir Kafe”de bu tip organizasyonlara ev sahipliği yapıyor ve Türk şiiri adına önemli katkılar sağlıyor. Ben eli kalem tutan herkes adına sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Çünkü şiir adına büyük ve fedakarane çalışmalarınız var. Tabiri caizse Türkiye’nin ünlü şairlerinin bir uğrak yeri haline geldi o güzide mekan. Hocam kimleri ağırladı bugüne kadar “Şiir Kafe”? Şiir adına ne gibi organizasyonlara ev sahipliği yapıyor “Şiir Kafe?
Yurttaş ŞAHBAZ: Türk kültürü ve edebiyatı adına fedakarlık göstermeyenden şair olur mu bilmem ama bir milletin yaşamasının en büyük değeri kültür ve edebiyattır. Bunu canlı tutmakta biz şairlerin görevi olsa gerek. Kimleri ağırlamadı ki bu mekan. Merhum Ali Tekintüre, Vural Şahin, Mehmet Ali Demircan, Fatih Tutuk, Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Burhanettin Kocamaz, Bestekar Ayzer Büyüker, Ünlü yazar ve araştırmacı Banu Avar, Ahmet Şafak, Atilla Yılmaz, Hakan İlhan Kurt ve daha niceleri. Hepsi de gönlümüzde.
Remzi ÖZKAN : Bugüne kadar birçok şarkının sözlerini yazdınız. Maşallah her konuda anında döktürüyorsunuz. Kaç şarkının sözleri kaleminizden çıktı? Beste anlamında kimlerle yani hangi bestekarlarımızla çalıştınız bugüne kadar?
Yurttaş ŞAHBAZ: Özel çalıştığım bir bestekarım yok. Bu konuda kimseyi rahatsız etmedim etmem de. Sosyal medyadan yayınlıyorum şiirlerimi. Bestelenmeye değer bulan bestekar dostlarım uygun bulduklarını besteliyorlar. Şu ana kadar yüze yakın şiirim bestelendi. Umarım bu yıl içerisinde değerli sanatçılarımızdan dinleme imkanımız olacak inşallah. 09 Mayıs 2019 tarihinde henüz çok yeni bir albüm çıktı piyasaya. Birbirinden değerli söz yazarı dostlarımızın eserleri kıymetli bestekar ve ses sanatçımız Ayzer Büyüker tarafından bestelenerek seslendirildi bu albümde. Albüm henüz çok yeni ama büyük başarılara doğru ilerliyor çok şükür. Bu albümde benim de yazmış olduğum “Yandım Tükendim” adlı bir eserim yer aldı. Şarkıyı dinlemek için www.deezer.com/tr/album/95751302?fbclid=IwAR2bRPkaeaBUcW5SyQRKKRzgXJ75AT8iAnJwk0Ir0EMHPXx5H5d4nUdjojo
Remzi ÖZKAN : Bir şaire bu sorulmaz ama ençok sevdiğiniz bir şiirinizi paylaşır mısınız bizimle?
Yurttaş ŞAHBAZ: Tabiki şair bütün şiirlerini sever. Ama en çok derseniz.....
ADI YAŞAMAKSA
Yalancı sevdanın kurbanı olmuş,
Ağır bir yüreği taşıyorum ben.
İçime dert olan böyle hayatın,
Adı yaşamaksa, yaşıyorum ben.
Acılar kalbime, ruhuma yoldaş,
Bin çile, bin kahır, gönlüme sırdaş,
Şimdi meyler oldu, bana arkadaş,
Adı yaşamaksa, yaşıyorum ben.
Gülmez mi şu felek bana bir kere,
Sığmıyor bedenim, ne gök ne yere,
Koca ömür geçti böyle boş yere,
Adı yaşamaksa, yaşıyorum ben.
Akmadı sineme sevdamın arkı,
Bozulmuş sevmenin düzeni çarkı,
Var mı ki, yaşamın ölümden farkı,
Adı yaşamaksa, yaşıyorum ben.
Yurttaş ŞAHBAZ
Remzi ÖZKAN : Peki Sayın Hocam; geleceğe yönelik projelerinizden de söz edelim mi?
Yurttaş ŞAHBAZ: Aslında herhangi bir projem yok. Sadece Türk kültürü ve edebiyatı adına sadece yazmak ve gelecek nesillerimize eser bırakmak istiyorum.
Remzi ÖZKAN : Peki Hocam hayatınızda çok güldüğünüz ve hiç unutamadığınız ilginç bir anınız mutlaka olmuştur. Bizlerle de paylaşır mıınız?
Yurttaş ŞAHBAZ: Ben gülen biri değilimdir. Ama şair dostlarımla bir araya gelmek en güzel mutluluğum olur.
Remzi ÖZKAN : Şiire gönül vermiş gençlerimize sizin eserleriniz gibi kaliteli şiirler yazabilmeleri için ne gibi öğütlerde bulunursunuz?
Yurttaş ŞAHBAZ: Bol bol kitap okumalarını ve şiirlerinde halk dilini kullanmalarını tavsiye ederim.
Remzi ÖZKAN : Saygıdeğer Hocam, sizi yakınen tanımış olmaktan, sizinle söyleşide bulunmuş olmaktan son derece haz duydum. Değerli vaktinizi ayırdığınız için çok teşekkür ediyorum. Kaleminiz hep yazsın, yazsın, yazsın. Bu vesile ile SUYUN ŞİİRLE DANS ETTİĞİ “şiir kafe” deki yüreği güzel dostlarımıza da sizin aracılığınızla gönül dolusu sevgi, saygı ve selamlarımızı göndermiş olalım. İyi ki varsınız ve dünyanın sizin gibi iyi yürekli insanlara gerçekten ihtiyacı var. Sağ olunuz. Var olunuz. İyiler hep yaşasın. İyiler hep kazansın.
Yurttaş ŞAHBAZ: Yüreği güzel dost. Bende sizi tanımaktan çok mutlu oldum. Siz de iyi ki varsınız ve iyiler hep var olsunlar. Selamınız başım gözüm üstüne can. Beni bu söyleşiye değer bulmanızdan onur duydum. Varlığınız daim ilhamınız bol olsun. Tarsus Şiir Kafe’den gönül dolusu selamlar, sevgiler, saygılar gönderiyorum. Sağlıkla kalın.
Eğer ki bir rahatsızlığınız ya da moral bozukluğunuz var ise gönül hanenizde biriktirmiş olduğunuz güzel insanlarla sohbet ediniz. Çünkü, o iyi insanların sesleri ilaçtan daha tesirlidir. Ben de öyle yaptım ve dilimin döndüğünce değerli bir Ağabeyimi, kıymetli bir dostumu sizlere tanıtmaya çalıştım. Sizlere değerli söz yazarımızın bir şarkısı ile veda edelim. Dinlemek için www.youtube.com/watch?v=BUczfZpBDF4
Bir sonraki röportajımızda sınırlarımızın ötesinde yine değerli bir dostla bir arada olacağız kısmetse.
Sizler de kapınızı açık tutmaya devam ediniz. Ola ki, ansızın gönül kapınızı çalabilirim. Sevgi ve saygıyla efendim…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.