- 756 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Mesih Konusundaki Düşüncelerim
4 Kasım 2018 ·
MESİH KONUSUNDAKİ DÜŞÜNCELERİM :
Mesih olarak, Hz. İsa değil de, Adem AS. Gelecek denilse, daha doğru ve inandırıcı olurdu. Çünkü ilk insan (Adem AS.) O. Her şey O’nunla başladığına göre, kıyamet denilen alamette, her şey başlangıçtaki başa geri dönüldüğünde kopacağına göre. Bunun en anlamlısı bu olacağı için en doğru olanı da elbette bu olurdu. Akla mantığa daha uygun gelirdi. Hiçbir itirazda olmazdı. Her kes inanır, herkes O’nun gelişini beklerdi.
Çünkü yaratılacak olanların hepsi yaratılıp var edildiler. Başka yaratılıp var edilecek varlık kalmadı. Hepsi bitti anlamını taşırdı. O da tekrar başa dönüldüğünü işaret edeceğinden kıyametin kopma zamanının geldiğini bizlere net ve kesin gösteren en doğru haber olurdu.
Hal böyle olmayınca, ister Hz. İsa, ister Hz. Musa, isterse de Hz. Muhammet gelsin. Bu konuda Adem AS dışında gelecek denilenlerin hiç biri doğru olmaz. Söylenmiş olsa da sağduyulu akıl sahipleri tarafından hiçbir anlam ifade etmeyeceği için doğruluğu kabul edilemez. Zaten böyle de bir şey yoktur. (Olduğunu söyleyen varsa; o da ya cahil, ya da yalan söylüyordur. Çünkü bu işin sonunda ne Hz. Muhammed kalır. Ne de İslam dini. Her şeyi derin düşünün.)
Ancak bir dinin mensupları, kendilerine bir üstünlük payesi vermek için ya da yanlış anlayıp söylemiş olabilirler. Onun için onlara inanmak zorunda değiliz.
Allah bizlere akıl vermiş. İlim vermiş. İdrak etme gücü vermiş. Bunları doğru dürüst kullanmasını bilen kıyametinde ne zaman kopacağını üç aşağı beş yukarı zaten kestirirler.
Dünyada sömürü, hak adalet böyle sürüp giderken,
Halbuki Allah’ın bizlerden istediği kıyametin ne zaman kopacağını bilip öğrenmemiz değildir. Onun bizlerden istediği ne zaman insan olacağımızdır. Onun için sen, ben, o daha insan olabildik mi ki, kıyameti düşünüyoruz. Korku daha insan olamayanın işidir. Onun için korkmayalım insan olmaya çalışalım.
.
Cahit KARAÇ
24.09.2006
YORUMLAR
Evet Sami Bey; Hz. İsa'nın Mesih olarak geleceğine asla inanmıyorum. İnanmamsda. Neden mi? Yazı da yazmamışsam burada yazıyorum.
Hırıstiyanlar akılları sıra bizi tuzağa çekiyorlar. Nasıl mı?
Adamlar yazıp söyleye söyleye bizi kendi yalanlarına inandırmışlar. Şimdi bizim kafalar İsa Mesih üzerine hınca hınç dolu. Hiç kimsenin tanıyıp bilmediği bir adamı, İsa Mesih geldi gönderdiler. O da var sayalım. Benim dedi ve ardından da Ben isa Mesih. Deyip BEN NE SON DİN OLARAK İSLAMI TANIRIM. nE DE hZ. MUHAMMED'İN SON PEYGAMBER OLDUĞUNU TANIRIM. dESE ORTADA İSLAM DİNİ , NE DE PEYGAM BER HZ. OLARAK HZ. MUHAMMED KALIR. SİZ BÖYLE BİR TEHLİKEYİ GÖZE ALABİLİR MİSİNİZ? BEN ALMAM.BİZİM SAFLIĞIMIZDAN ADAMLAR BİZİ KOLAYCA KANDIRIP HERŞEYİ TARTIŞMA ORTAMINA ÇEKECEKLER. ZATEN ELLE TUTULACAK BİR DİNİMİZ. VAR ODA GİDECEK, YADA YIPRATILACAK.sEVGİ VE Sygılarımla.
Değerli Yazar.
Mesih farklı hüviyetlerde olsa da semavi dinler dediğimiz dinlerin hepsinde geçen bir konudur. İslamiyette ve Hrıstiyanlıkta Mesih'in Hz. İsa olacağı inancı vardır. Museviler ise bir mesihi bekler ama bu Hz. İsa değildir.
Hz. Ademin Mesihliği konusunu ilk kez siz dillendiriyorsunuz sanırım. Ben kendi adıma daha önce hiç duymadım. Adem Aleyhisselam dışındakilerin hiç biri doğru olmaz yargısı hiç doğru değil bence.
Mesih konusu islam'da bile tartışmalı bir konudur. '' Mesih filan geleceği yok'' diyenler de vardır '' Gelecek'' deyip hatta geleceği yerin Şam olduğunu söyleyenler de...
Eğer gelecekse bu Allah'ın takdiridir. Allah Mesih'in Hz. İsa olarak gelmesini takdir etmişse sizin ya da bir başkasının '' Adem dışında doğru olmaz'' Deme hakkınız olamaz.
Ama anladığım kadarıyla siz de inanmıyorsunuz bir mesihin geleceğine...O halde böyle bir yazıya ne gerek var? Neyi tartışıyorsunuz?
Not: Ben bu konuda muallaktayım. Yani inanmak ve inanmamak arasındayım. Bir mesih beklentim olmadığı için de fazla önemsemiyorum bu konuyu.
Selam ve saygılar.
Sevgili Güzel İnsanlar Lütfen OKUYUNUZ. OKUMADAN KONUŞMAYINIZ: HERKES KENDİNİ KONUŞUYOR: BEN YAZDIKLARIMI KONUŞUYORUM:BEN KUR -AN' DA KAFA KARIŞTIRAN BİR ÇOK KONUDA FİKİR BEYAN ETMİŞİMDİR. SİZLERDE LÜTFEN OKUYUN. Cahit KARAÇ Şair, Düşünür ve Yazar