- 1261 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Mübarek Ramazan ayı on bir ayın sultanı,Oruç ve Kuran ayıdır..
Mübarek Ramazan ayı on bir ayın sultanı,Oruç ve Kuran ayıdır. Müslüman bu ayı tekrar nasip ettiği için çok sevinir ve Allaha Hamd eder,Şükreder.
Ramazan ayına bu isim,günahları yakıp,yok ettiği için Ramazan ismi verilmiştir.
Yüce Allahımız,Ebedi kurtuluşa ermemiz için Orucu Farz kıldığını bildirmektedir,
İslamın 5 şartından biridir.
meleklerde yemek içmek nefsani arzular olmadığı için oruç tutanlar meleklere benzetilmiştir,.
ilk on günü Rahmet ikinci on günü mağfiret üçüncü on günü cehennemden azat günleridir.
Ramazan gün ve gecelerde cennetin kapıları açılır,cehennemin kapıları kapanır,şeytanlar zincire vurulur.Dua ve Tövbe edenlerin Dua ve Tövbeleri kabul edilir.
Yüce Allah şeytan ve nefis gibi çetin düşmanlarımızın olduğunu ezeli ilmiyle bildiği için oruç ayı Ramazanı ve kadir gecesini ihsan etmiştir.
Oruç da riya ,gösteriş olmayacağı için,Yüce Allah oruç benim içindir onun mükafatını ancak ben vereceğim buyurmuştur,ve Açlıktan meydana gelen ağız kokusu Allah indinde misk kokusundan daha sevimlidir.
Sevgili Peygamberimiz iki cihan güneşi de,bir müslüman imanı ile kazanacağı sevabına inanarak Ramazan orucunu tutarsa bütün günahlarının affedileceğini bildirmektedir.aynı zamanda oruç tutmanın sağlıklı ve sıhhatlı olur.Ruh ve beden sağlığının korunmasına da sebeptir.
Bir müslüman mazeretsiz olarak,Ramazanda bir gün oruç tutmasa sonra kalan bütün ömrünü o bir günün sevabını kazana bilmek için oruçlu geçirse o bir günün sevabını kazanamaz.
Ramazan ayında yapılan ibadetlere ve hayır ve Hasenatlara diğer zamanlarda yapılanın 70 kat daha fazla sevap verilir.
oruç cehenneme bir kalkandır.İmanını ve ibadet aşkını korumasına bir sebeptir.
müslüman Ramazanda aç kaldığı için,açlığın ne demek olduğunu anlar ve fakirlere zekat ve sadakalarla yardım eder.
Müslümanlar arasında büyük bir kaynaşmanın ve sevgilerin kuvvetlenmesine sebep olur.
Davet sofralarına fakirler de davet edilir.öksüzler yurdundaki çocuklar ziyaret edilir onlar sevindirilir.Yaşlılar yurdu ziyaret edilir,Hastaneler,Hapishaneler ve çevredeki hastalar da ziyaret edilir.onlar da sevindirilir.
Birde Ramazanda oruçlu çok güzel duygularla dopdoludur ve tanıdık tanımadık herkese selam verir.herkese karşı güler yüzlü talı dilli olur.kırgınlıklara ve dargınlıklara Allah Rızası için son verilir.Hasımlıklara ve Düşmanlıklara Allah Rızası için son verilir,kucaklaşılır.
Ramazan müslümana,sabrı da kazandırır.Kalan ömrün de hiç kimsenin kalbini kırmamayı kendi kendine söz verir.Şu yalancı üç günlük Dünyada kimseyi aldatmadan,dosdoğru olarak bir ömür geçireceğine kendisine söz verir,bu konuda azmini iradesini sağlam tutacağına kesin karar verir.
ALLAH Ü TEALA TUTTUĞUMUZ ORUÇLARIMIZI,KILDIĞIMIZ NAMAZLARIMIZI,HAYIR VE HASENATLARIMIZI DERGAHI İZZETİNDE LUTFEN MERHAMETEN KABUL BUYURSUN İNŞAALLAH,...DUALARIMLA,SELAMLARIMLA.
ABDULKERİM KAYA.EMEKLİ VAİZ.05.05.2019.ANKARA.
YORUMLAR
var olun muhterem hocam.
İnşallah layığı ile kulluğumuza vakıf olacağız.
hayırlı Ramazanlar diliyorum.
selam ve dua ile çok değerli hocam.
iyi ki varsınız.
Allah razı olsun sizden.