- 398 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
TÜRKİYENİN GÜNDEMLERİ VE SORUNLARI
Ekonomi terör demokrasi (1980 anayasasının değişmesi)
Ekonomi denince ithalat ihracat bütçe iç ve dış borç faiz ödemeleri yatırımlar kalkınmamız işçi, memur, çiftçi, emekli, esnaf, sanayici bu kesimlerin refah durumları
Türkiye de zenginle fakir arasındaki dengeler ülkemizin ekonomik tansiyonunu ölçer.
Küresel sermayenin ve firmalarının ülkemiz ekonomisine hızla girdiği şu yıllarda bankalar, telekomünikasyon, holding ortaklıkları, alışveriş merkezleri …vs. (karlı sektörler)
küresel firmaların ortaklığı oldu.
Hızla giren yabancı ve büyük firmalar küçük orta ölçekli esnafıda bitirme noktasına getirdi. Neredeyse İstanbul da her mahalleye bir alışveriş merkezi açılma konumuna geliyor.
Birde kendi içimizde önlem almamız gerekenler var.
Büyük firmaların küçük esnafı bitirdiği bir süreçten geçiyoruz. Mahallelerde bin bir çeşit mağazalar adı altında firmalar açılıyor. Çin malı ve İthal mallarla ürünlerini çeşitlendiriyorlar.
Bütün çeşit malları sattıkları için esnaflarda işsiz kalıyor
. Bir mağazada bir kalemden bin kaleme kadar çeşit mal var. Buda bin esnafımızın etkilenmesi demektir. Büyük marketlerin ve bin bir çeşitçilerin esnaflarımız nasıl etkilediğini görmemek imkansızdır.
Bunun için acil önlem alınması gerekiyor. Herkes kendi ürününü satacak ki iş yapsın.
Kendi sattığı ürün mağazada veya bin bir çeşit mağazasında satılınca esnaf ne satacak?
Esnafına emeklisine tekstilcisine çiftçine dokunmazsan bu krizden türkiyeyi etkiler
O zaman kendimize özgü milli ekonomik modeller uygulayalım.
Gerçek sorunları göz ardı etmeyelim. İşçinin emeklinin çiftçinin sorunlarını tartışalım.
Emeğin karşılığın alamayan vatandaş ekonomik sıkıntı içindedir.
Üretici, sanayici, çiftçi, esnafı canlandırılmalı
imalat sektörü yerli ürünlerimizle kalkındırılmalıdır.
Çiftçimizde zor durumda et süt kuru fasulye buğday patates soğan şeker her ürünü ithal ediyoruz. Tarım sektörü de işsiz durumda.
Gerçeği yansıtmayan ekonomik veriler insanlarımızı yanıltıyor.
İthalat ve ihracat arasında müthiş açık var.
Şuan Türkiye de birinci mesele ekonomidir.
Ekonomiyi gündemden düşürmek için yapılan gündem dışı konularla insanların kafaları meşgul ediliyor.
Terör ve demokrasi için açılımlar yapıldı.
Fakat şuan beklemede. 1980 anayasasının değişmesi de gündeme dahil edilsin
2020 yılı herkes için zor bir yıl olacağa benziyor.
Çözümsüzlük çözüm değildir. Milli mutabakat şart.
Milli politikalar şart.
Tek devlet, tek millet, tek bayrak altında
Türkiye nice açılımlarla
dünyaya kendini ispat edecektir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.