- 646 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
İçki İçmek Kötülüğün Başıdır
İçki haramdır. Bir damlasına bile yaklaşmamak lazımdır.
Sakın içkiye yaklaşma onda on kötü hal vardır.
1.) İçki içen deli seviyesine düşer ve çocukların bile maskarası olur. Akıllı insanlar nezninde de kötü olarak bilinir.
2.) İçki içmek aklı giderir ve malı telef eder.
3.) Dostlar ve kardeşler arasında düşmanlığa sebep olur.
4.) Allah’ü Tealayı zikirden alıkoyar.
7.)İçki içen fasıklar ve günahkarlar arasına girdiğinden Hafaza meleklerine eziyet etmiş olur.
8.)İçki içmenin cezasını bu dünyada çekmezse ahirette bütün insanların, ana babası, akrabası ve dostlarının gözü önünde çeker.
9.) İçki içen kimseye gök kapıları kapanır, dua ve iyilikleri kabul olmaz.
10.)Allah saklasın son nefeste imanı tehlikeye düşer.
5.)Zinaya sebep olur zira serhoşken hanımını boşayabilir.
6.)İçki her kötülüğün anahtarıdır. Zira içene bütün günahları pek hafif ve kolay gösterir.
Bu fena akıbetler için içki içenin ölümünden önce dünyadaki cezalarıdır. Akıllı kişiye yakışan az bir dünya zevkini
ahiretteki ebedi nimetlere tercih etmemektir..
Resulüllah efendimiz (s.a.v) günlerden bir gün Cennette bir ses işitir ve ’bu ses nedir?’diye sorarlar.
’Bu senin dünyada iken içki içp de tövbe etmeden ölen ümmetlerinin sesleridir, onlar cehennemde de serhoştur’ denir.
Bundan ibret almak lazımdır ki Peygamberlerin en üstünü cehennemde olan ümmetinin halinden haya etti.
(Emine Sezek Akbaş)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.