- 690 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
RAMAZAN VE ORUÇ
İslam aleminin şearinden olan yani müslümanlığın bir işareti olan ramazan ayı orucunu tutmak ne kadar faydalı ve karlı bir iş olduğunu anlamak istersen şöyle düşün ki; nasıl ki bir ordu asker bir komutanın talimiyle hareket eder ve nasıl bir askeri operasyon için komutanın emrini bekler, aynen öylede bir müslüman idrak eder ki güya şu islam alemi bir ordu haline girmiş tek vucud olmuş akşama doğru o ilahi fermanın sözünü bekliyor ve yeyin için şimdi diyene kadar tam ihlasla o ilahi fermanı bekliyor ve ona göre hareket ediyor ve o bilinçte anlar ki bizi yöneten bir kudret var ve o emir vermezse biz yiyip içemeyiz bile..ikinci bir husus ki insan ne kadar iyilik yapsada kendisi aç olmadan açın fakirin halinden anlamaz belki ona yardım etsede bir üstünlük taslama hissi doğar benliğinde fakat kendide aç kalınca değil üstünlük belki şefkat ve merhametle ona iylikte muamele eder..
üçüncü hususki aç kalan bir insan fıtri olarak daha tevazuya daha çok dünyadan uzaklaşmaya kendi hanesine çekilmeye ve kendini dinleme fırsatına erşir ve anlar ki; baksana der kendine benki şöyle böyle yapan insan bir açlığa dayanamıyor gücü takati yetmiyor ve oradan ilahını malikini daha iyi tanımaya ve aczzini daha iyi anlamaya başlar ..ve sayamayacağımız bir çok güzellikleri kendinde ve kendi dünyasında kavramaya başlar...ey müslüman sende bu ikram ve feyizlerden mahrum kalma öyleyse...
selam ve dua ile...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.