- 626 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KARAKTER MESELESİ
Rabbimiz Celle Celaluhu, Kereminden ve uygun görmesi ile Hazreti Âdem Aleyhisselam ve Annemiz Hazreti Havva yı yeryüzü topraklarına göndermiş, Dünya nüfusu hızla çoğalmış, Dünyamızın hâli hazırdaki nüfusu 7,5 Milyarı geçmektedir.
7.5 Milyar insanın birçok konuda benzerliği olsa da, o kadarda ayrı noktaları mevcuttur.
Her insanın;
Parmak izi farklıdır
Göz retinası farklıdır.
Siması farklı ve benzersizdir.
Sesi benzersizdir.
DNA SI farklıdır. (Deoksiribonükleik asit veya kısaca DNA, tüm organizmalar ve bazı virüslerin canlılık işlevleri ve biyolojik gelişmeleri için gerekli olan genetik talimatları taşıyan bir nükleik asittir.)
GEN i benzersizdir. GEN; f Popüler ve halk arası kullanımda gen sözcüğü, "ebeveynden çocuklarına geçen belirli bir karakteristiği taşıyan biyolojik birim" dir.
.
Bu farklılıkların yanında İnsanların karakter ve davranışları da farklıdır ve benzersizdir.
Aidiyet duygusu ile ait olduğu DİN-TOPLULUK-ÜLKE-AİLE-CEMAAT-TARİKAT ve benzeri yerlerden elde ettiği ortak hareket ve davranış, aslında bir benimsemeden ibarettir. Benimseme ve taklit ile sergilenen davranış o topluluğu terk ettiği anda son bulur topluluktan edindiği alışkanlık ve davranış sonlanmaya başlar.
Ancak Fıtrata yapışmış davranış ve ahlak o insan ile mezara kadar gider. Bizim yöremizde derler ya “ kürmı şiri hetta piri “ yani süt emerken ahlakın neyse yaşlılıkta da osun. Bu nedenle karakterin değişimi çok zordur.
KARAKTER İKİ KISIMDIR
.
_ İyiliğe Güzele, doğruluğa meyilli karakter.
_ Kötülüğe çirkine, yalana meyilli karakter.
Karakter, huy ve elde edilmiş davranışlar yüzlerle ifade edilebilir, Birkaç örnekle arz ettiğimizde sonu gelmez gibi görünecektir,
Kıskanç, hasetçi, dedikoducu, çekememezlik, kin, nefret adavet, buğzetmek, gıybet gibi davranış ve huylar OLUMSUZ olanlardır.
Fedakarlık, Diğergâmlık, hoşgörü, tahammül, Güler yüz, sevgi ve benzeri huy ve davranışlar OLUMLU huylardır.
.
Rabbimiz iyi huylu insanlarla karşılaştırsın, huyumuzu güzelleştirsin. Bu yazı bir denemedir. Huyunun nasıl olduğu test edilmektedir.01.05.2019
Atila Yalçınkaya
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.