İyilik ve kötülük. Aydınlık ve karanlık
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
İnsanı insan eden bir diğer öğe ise bilinç ve düşüncedir. Duyguysa olaylar karşısında ve yaşamda insanların hissettikleri şeylerdir. Örneğin acı veya sevinçtir. Korku, heyecan, endişe, acımadır.
İyilik, dostluk, güzellik, adaletli ve vicdanlı olmak gibi değerler salt insana özgü bir olgudur. Çünkü insan sosyal bir varlıktır. Aydınlık ve karanlık nasıl biribirinin zıddıysa iyilik ve kötülük ya da güzellik ve çirkinlik de biribirinin zıddıdır. Ama evrende her şey iç içedir ve beraber yaşar.
Karanlık nasıl ki kötülüğü, çirkinliği, körlüğü, cehaleti, zulmü, haksızlığı, adeletsizliği, vicdansızlığı, sevgisizliği, hoşgörüsüzlüğü temsil ediyorsa aydınlık da iyiliği, güzelliği, ilgiyi, doğruyu, dostluğu, merhameti, dürüstlüğü, adaleti ve vicdanı temsil eder.
Unutmayalım ki, tabiatı güneş aydınlatır, insanı da bilgi. Bilgi eğer iyinin ve vicdanın hizmetinde ise bilginin hakça paylaşılması, adaletin hayata geçirilmesi mümkün olur. Aksi takdirde haksızlık, vicdansızlık, zulümler ortaya çıkar.
Önemli olan insana saygı duyabilmek, insanca yaşamayı ve yaşarken de paylaşmayı öğrenebilmektir.
Nuri CAN
YORUMLAR
Öncelikle çok kısa bir yazı olmuş belirtmeliyim ki... Daha uzun ve vurucu cümleler ile yazılabilirdi... Örneklemeler ile ya da özlü sözler ile yazınızı daha da kuvvetlendirebilirdiniz. İyilikten yana olmak her zaman için insan büyük kazanç sağlayan bir durumdur. Unutmayalım ki bu dünyanın bir de ahiret yönü var, tabi ki inanlar için, inanmayanlar içinde var tabi ama, onlar inanmadıkları için dünyada bir problem yok, ahiretlerini Allah bilir. Prof.Dr. Ali Fuat Başgil ''İyiliğe karşı iyilik adalettir, iyiliğe karşı kötülük cinayettir, kötülüğe karşı iyilik ise insanlığın en yüksek derecesidir.'' demiştir...Ne diyelim kim kime haksızlık yaptıysa, acımasız davrandıysa insanlara hepsi karşısına çıkacak mutlaka Mahkeme-i Kübra'da... Dileyelim Allah bizleri iyiler ile karşılaştırsın... Kutlarım...