- 641 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
KİTAP KAFE
KİTAP KAFE
Ahmet AYAZ
Gaziantep Güneş Gazetesi 30.4.2019
………………………………………
Gençlik yıllarımdan beri Şanlıurfamızı bir ziyaret edeyim, Balıklıgölü, Hali İbrahim Rahmanı bir göreyim derim, izine ayrılırım , günlerin nasıl geçtiğini bilemem iznim biter. Ben yıllarca böyle düşünürken yıllar geçti. Geldik 2000 li yılların başına. Kızım Emine’nin tayini Harran Ünevirsitesine çıkınca, artık Şanlıurfa benim ikinci adresim oldu. Sık sık Şanlıurfa’ya gidip gelmeye başladım. Orada ciğer kebapçısı Şıh Mustafayı tanıdım. Bir çok merhabalaştığım güler yüzlü dostlarım oldu Şanlıurfada.
Ber gün Yimpaşın arkasından bir ahşap yol iniyor. Küçücük bir saç üzerinde KİTAP KAFE yazıyor. İçimde okuma yazma zevki olduğu için, ahşap yolu takip edip indim aşağıya doğru. İndim ki, Şanlıurfanın bay, bayan genç öğretmenlerinin ve öğretmenlerinin büyük çoğunluğu sözü edilen KiTAP KAFE de. Kitap okuyorlar, çay içiyorlar orada. Ayrıca günümüzün kültür sanat ve edebiyat dergilerinin bir çoğu da bu kitap kafe de. Ben sanki bir yitik ve kıymetli eşyamı buldum orada. Oturdum görevli genç kızlar yanıma gelip hoş geldiniz dediler. Kitap Kafeyi çalıştıran Mehmet Bey geldi yanıma. Onun ile de tanıştık. Orada epeyce kitalarım da satıldı. O sıralar her Şanlıurfaya yolum düştüğünde Sözü ediler Kitap Kafeye kitap götürürdüm. Bazı zaman kitaplarım, kitap kafeye teslim etmeden satılırdı. Toplanırlardı başıma genç öğretmen ve öğrenciler.
Gaziantep’e geldiğimde bizim CEVİZLİ’ye uğradım ve Şanlıurfadaki KİTAP KAFE’yi anlattım. “Ahmet Bey açacağız öyle bir yer dediler. Daha sonraki yıllarda açtılar ama, Şanlıurfadaki kitap kafeye uymadı açtıkları yerde kitap ve kırtasiye satılıyor ama, orası da kayda değer bir yerdir.
Bundan birkaç gün önce bizim eski beğendik mağazalarının yerinde bir köşeye açılan küçücük KİTAP KAFE’ye düştü yolum. İçeriye girdiğimde Mikail adlı kibar ve nezaketli bir gençle karşılaştım, Hemen girişte şapkalı benim gibi bir yaşlı kitap okuyordu. Orhan FIRAT Bey. O da Şanlıurfalıymış. Birlikte birer çay içtik. Şanlıurfalı Suud Kemal Yetkin den, Bizim kuşaktaki bilinen bir romancı Esat Mahmut Karakurrt’tan söz ettik. Asıl söylemek istediğim böyle bir yerin şehrimizde olması. Burası Büşükşehir Belediye Başkanımız ve eski bakanız Fatma Şahin tarafından açılmış. Ben buradan Fatma Şahin Başkanımıza şehrim adına teşekkür ediyorum ve kutluyorum kendisini. İnşallah Gazi Şehrimizde bunun gibi daha güzel işlere imza atar. Sağ olsun Gazi Kültür A.Ş. de var. Gaziantep’te. Kurucusu ve Genel Müdürü Prof. Dr. Halil İbrahim Yakar Hocamızdır.. Gaziantep’in Kültür Sanat ve Edebiyatına çok büyük ve kayda değer hizmetleri oldu. Halen hizmetleri devam etmektedir. Prof. Dr. Halil İbrahim Yakar Hocamız daha çok gençtir. Allahtan uzun ömür ve Kültür Sanat ve Edebiyatımızda daha güzel eserlerlerini bekliyoruz. Gaziantep Hukukçular Lukalının arkasında da bir kitap kafe varmış. Ben görmedim ama inşallah en kısa zamanda ziyaret etmeyi düşünüyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.