- 654 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KARNE.....
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
KARNE........?
Kelime anlamıyla okul yönetimince öğrencilere dönem sonlarında verilen ve öğrencinin her dersten aldığı notlarla okula devam durumunu vb. gösteren belgedir karne...
Karne; bekleyişin bir öyküsü, yarım dönemin bir özeti, hayatın basamaklarından biridir. Basite alınmayacak göstergedir. Sadece öğrencinin değil ailenin de bir aynasıdır. Bir saygı ve sevginin birikimidir. Hayatın yalın ve çıplak basamakları gizlidir içinde......
Karne; utangaçlığın bir simgesi, yere bakmanın, kulaktan hafifçe asılmanın, fısıltıların, gizliliğin, ve doğru notların çamaşır suyu ile silinip düzeltildiği, ikinci dönende okula teslim edilmesi gereken bir belgedir.
Karne; Soğuktan, sıcaktan, yağmurdan, kardan saklanan, üzerine bir damla su düşmesin diye ceketin içine konan, kıvrılmayan, anneye babaya başarıyı gösterecek belgedir.
Dün başlanan birinci yarı, bugün bitti. Karneler eve gitti. Babalar anneler, belki de karneye bile bakmadı. Çünkü teknoloji vardı. Kimi öğrenci takdir, kimi öğrenci teşekkür, kimi öğrenci sadece karne aldı. Ne çabuk geçti zaman.... Başarı vardı bazı karnelerde, çalışmanın bedeli, alın teri vardı. Kimimiz güldük, kimimiz sevindik, kimimiz kızdık öğrencilerimize.....
Veli olarak ne yaptık? Kaç veli toplantısına iştirak ettik, kaç öğretmene örgencinin durumunu sorduk, çocuğun bölüm belirlemesinde hiç istişare ettik mi? Öğrencimiz ders çalışıyor mu ? diye akşam evde kontrol ettik mi? Çocuklarımızın davranışlarını kontrol ettik mi? Okulda öğretmenlerine ve arkadaşlarına karşı saygı ve sevgisini sorguladık mı? sigara içiyor mu diye merak ettik mi? yoksa sadece harçlığını verip, servis parasını mı ödedik. Okulun yolunu biliyor muyuz...... ve buna benzer kendimize soracağımız sorular.....
Yeni bir nesil yetişiyor. Bilgi çağında, biz hala cep telefonu ve bilgisayar başında vakit öldürdüğümüz zamanlar.... Geleceği emanet ettiğimiz canımız çocuklarımıza ve onları yetiştiren saygıdeğer öğretmenlerimizle birlikte olup yeni projelerle, çocukları geleceğe hazırlayarak karne sahibi olalım. Çalışalım, çalıştıralım.. anlatalım. Hayatta bıkmayalım... disiplinli saygılı ve sevgi dolu bir nesil için, gelin birlikte karne için çalışalım.
İşte o zaman KARNE almış oluruz....
Başarılar, yarına umutla bakan öğrencilerimiz....