- 933 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
SEVMEK
SEVMEK
Sevmek çoğu zaman hayatın en güzel duygusudur. İçinde her neye olursa olsun sevgi varsa kötülük yapamaz insan. Yüreğimizi pranga gibi tutsak yapar sevmek. Yüreğimizi arındırır ve pür pak yapar insanı. İnsanlara, başka canlılara kötülük yapma enerjimizi emer, iyi insan yapar bizi.
Sevgi böylesi güçlü bir his olmasına rağmen kendi içinde hassas ve kırılgandır aslında. Çünkü bu duygu sevdiğine gücenirken, severken yıpranır. Paramparça hallerinin ilacı yine kendidir. Kendine önem verdiğinde ve kendisine önem verildiğinde sarılır yaraları.
Birisine sevgi vermek insanı iyileştirir. Fakat bu sevgide hisler yüzeysel kalır çünkü akılla hissiyat birleştiğinde iç dünyamızı oluşturur ki karşıdakine bunu hiçbir şekilde anlatamayız. Yani görüntüyle içimizin anlattığı farklıdır ve çoğu zaman bizi beden ve ifadelerimizle tanır insanlar. Tabi tanıdığı sadece yarımızdır. Tamamımızı iç dünyamızın derinliklerine gömdüğümüzden buna ulaşamasak da biz insanlar seveceğimiz insanı hissederiz.
Bunun için sevgi en büyük histir.
Sevgi tüm hisleri birleştirir olumlular kendiliğinden çıkarken olumsuz hisler yaşadıkça elde edilir. Bir bebek büyüdükçe mutsuzlaşır. Yaşadıkça tüm olumsuz hisler iç dünyamıza yaralar açar.
Biz insanların birbirine hayatı güzelleştirmek, ortamımızı huzurlu kılmak adına borcudur sevgi.
Bence insanları tanıdıkça sevgimiz azalır ya da artar. Yani tanımadığımız ya da az tanıdığımız insanlara hissiyatımız olmaz fakat içgüdüler o insanlara davranışımızı belirler. Tanıdıkça da sevgimizi vereceğimiz insanı anlarız.
Bir hayvana, çiçeğe sevgimizi verdiğimizde ise ne görüntümüz ne de hislerimizi sorgulayabilirler. Onlar için sevgimizi vermek iyi insan yapar insanı zaten.
Birde aile ve yakınlarımıza duyduğumuz sevgi sırtımızı yaslayabileceğimiz bir güven sembolüdür. Güvenle karşılıksız sevgimizi verir ve karşılığını alırız.
Sevgi paylaştıkça güzel. Sevgi dolu bir dünya olsa ve kötülükleri kaybetse.Sevgi dolu bir gönlün büyümesidir zaman.Bir gün zamanın en güzel hediyesi sevgiyi birbirimize verebileceğimiz bir dünyanın fertlerini eğitmeyi başarabilsek.
Mutlu olsak ve hayatı güzel zannetsek tıpkı bir çocuk gibİ.Ve hep sevsek…
Çiğdem KARAİSMAİLOĞLU
28,04,2019-PZR.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.