- 502 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KENDİMİZLE HESAPLAŞMA
Değerli okuyucular kendimizle nasıl hesaplaşalım. Aynaya bakıp kendimizi inceleyelimmi. Yoksa iç dünyamızımı araştıralım. Yaşamış olduğumuz yaşa kadar kendi yaşamımızın muhasebesini yapalım.
İlk önce insan hayatının kalitesi yani kaliteli yaşam önemlidir. Prensiplerimiz tutarlılık, hayata bakış açımız nasıl ? Hayattan beklentilerimiz, hedeflerimiz nelerdir.
Bizler hayatın yolunda ilerlerken çocukluk yıllarımız , gençlik, olgunluk orta yaş ve yaşlılık diye hayatımıza devam ederiz.
Kendimizle hesaplaşırken yaptığımız yanlışların hataların bedelini değişik şekillerde öderiz. Maddi ve manevi olarak bunlar yaşamın içindeki enteresan olaylardır.
Bizler bu olayları hasarlı veya hasarsız olarak atlatabiliriz. Nasıl diye sorarsanız olaylara ön yargılı asabiyetli ve tez canlı hareket edersek bu bizim alehimize gelişir.
Yani mantıksız hareket etmiş oluruz. Fakat sakin duyarlı sabırlı hareket edersek olaylardan daha az hasarla kurtuluruz. Tabi buda insanın yapısı gereği davranışlardan veya kendisini eğitmemesinden kaynaklanır. “Öfkeyle kalkan zararla oturur” der atalarımız.
Düşünmeden hareket etmeyelim. Öfkemizin esiri olmayalım. Yanlışlarımızın farkına varalım. Zararın neresinden dönersek kardır felsefesiyle hareket edelim.
İnsanların hayatlarında dönüm noktaları vardır. yaptığın bir olay, bir hata senin hayatını karartır. Bu bir dönüm noktasıdır. Yaptığın yatırım veya aldığın bir arsa gelecekte sana bir servet getirebilir.
Yani hayatını daha rahat konforlu yaşamak için kolaylık olacaktır. Buda bir dönüm noktasıdır. İnsanlar yaşam içinde doğar, büyür ölür. Amaç hayatta insanlığın gerektirdiği şekilde yaşamaktır.
Aile olmak sorumluluk sahibi olmak ailene vatanına milletine faydalı olmaktır. Bunları nasıl yapacağımızı ailemiz ve devletimiz bize öğretecektir. Bizler hedef olarak önümüze bir şey koyarsak zaman içinde er geç onu gerçekleştiririz.
Hata payımızı en alt sınırlarda tutarak eğitimli mesleği olan, paranın değerini bilen, planlı, yani prensipli, tutumlu, iyi ahlaklı paylaşımcı olursak, tecrübeye tecrübeli insanlara önem verirsek hayat yolunda emin adımlarla ilerleriz.
Her insanın kendisiyle hesabı vardır. iyi kötü işler onu olgunlaştırır . Hata yapılınca bir daha tekrarlamazsanız az bir zararla atlatırsınız . yaptığımız Hatalardan yanlışlardan geriye dönülmez.
Kayıplar veririz, her şeyden önemlisi zaman. Çünkü zamanın telafisi yoktur. Boş ve yanlış işlerle geçen zaman çok büyük kayıptır. Onun için herkesin kendisiyle görülecek bir hesabı vardır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.