- 753 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
PINOKYO
PİNOKYO’YA DAİR..
Pinokyo yu hemen, hemen bilmeyen yoktur.
Bildiğimiz üzere bir masal kahramanı olan pinokyo İtalyan yazar Carlo Collodi (Lorenzini) tarafından kaleme alınmış ve bir çok dile çevrilmiştir.
Pinocchio yani bizim dilimizle pinokyo nun bir çok çizgi filimi olup klasikler arasında yerini korumaktadır.
Pinokyönün babası marangoz Gepetto pinokyo yu bi odundan yaratmış ve pinokyo da ödün görünümlü olmasına rağmen canlanmıştır.
Pinokyo nun en büyük özelliği yalan söylediğinde burnunun uzamasıdır.
Peki bir düşünsenize biz insanoğlu her söylediğimiz yalanda Pinokyo gibi burnumuz uzasaydı.Acaba dünya ne hal alırdı? Gerçi bi laf var yalancının mumu yatsıya kadar yanar.
Doğru bı atasözü.
Carlo Collodi aslında çocuklara hem eğlenceli hemde eğitici bir eser bırakmış.
Yalan hayatımızın bi köşesinde her zaman duruyor.Ne zaman dara düşsek anında fark edilmese de burnumuz üzüyor.Kimi çabuk açığa çıkıyor, kimi zaman alıyor.
Tabi yalanında çeşitleri var. Beyaz yalan dediğimiz fitne çıkmasın diye söylenen yada karşındakini kırmamak, üzmemek adına, kaybetme korkusu ve sayarsak daha da uzar gider.
İşin özü eğrisi doğrusu yalan iyi bi ahlak olmadığı gibi söylenen yalan ortaya çıkınca mahçub olma durumu daha da kötü.
Kısacası şu üç günlük dünya da burnumuzu uzatmayıp içimizin bir köşesinde can simidi gibi sakladığımız pinokyo dilerim hayatımızda sadece masal kahramanı olarak kalsın.Saygılarımla..
Fatma Çiçek
YORUMLAR
Arkadaşımı ve güzel kalemini kutluyorum.
Sevgim ve selamım sizinle sevgili Fatma Hanım.